Inlägg från: Anonym (Jesus Larsson) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jesus Larsson)

Lite hjälp på traven

När första äktenskapet tog slut efter 20 år träffade jag en kvinna i jobbet efter ganska kort tid. Hon sa att jag hade verkat "så himla gift".

Jag hade helt enkelt inte de där antennerna ute, de hade varit indragna så länge. Men att bli förälskad i henne var fantastiskt. Tänk att hon var intresserad! Av mig!

Det varade inte särskilt länge, men blev ändå en spark in i ett nytt liv. Antennerna åkte ut igen.

Jag tror att det finns många sätt att träffa någon. Idag är det vanligt med sociala medier, de gamla sätten finns kvar - krogen, kören, grannarna, vänner etc.

Man mår nog bäst av att inte ha alltför stort fokus på att träffa någon ny, mer på att bygga sitt självförtroende och trivas ensam.

• Anonym (Jesus Larsson)
    Anonym (H) skrev 2025-12-02 14:51:07 följande:

I många läggen handlar det inte om att ragga eller flirta.

Man stöder på någon i ett vardagligt sammanhang, det kan vara på jobbet, grannen, brorsans 40-årsfest, utbildningen. Man upptäcker att man trivs väldigt bra tillsammans, kan prata om det mesta, uppskattar sällskapet och samtalen. detta sker stegvis och över tid.  Man börjar göra saker tillsammans, konsert, träning, fågelskådning och så en dag övergår det till en kärleksrelation.

Ja, precis. Att man inte kan inleda en relation med någon i bekantskapskretsen eller en granne förstår jag inte.

Man känner ju av väldigt snabbt om någon alls är intresserad. Det kan ta två minuter. Jag skulle aldrig "tjata".

Anekdotiskt: Jag blev sammanförd med C av en gemensam vän. C var även granne. Det började med middagar, bio och mycket prat. Nu har vi hängt ihop i 27 år. 
Svar på tråden Lite hjälp på traven