Henke1982 skrev 2025-11-30 00:23:01 följande:
Lite hjälp på traven
Hej jag är en 42 årig man som levt i ett förhållande nästan hela mitt vuxna liv. nu när det har tagit slut känner jag mig rätt vilsen. jag har ingen aning om hur man träffar någon ny. Dessa dejtingappar har jag bara hört negativt om då alla tenderar att bli oerhört ytliga bete allmänt illa (både kvinnor och män), så det har jag inte vågat prova än. Inte för att jag skäms över mitt utseende, är rätt nöjd med det mesta faktiskt. Men då jag inte har kommunicerat med andra kvinnor på det flirtiga sättet på 20 år, så visar det sig att jag inte har en aning om någonting. hur söker man kontakt med någon utan att det blir konstig stämning, och var är bästa ställena att söka kontakt. Jag saknar tvåsamheten rätt mycket faktiskt. Inte bara det sexuella, utan all form av fysisk närhet. saker som att sitta i soffan med att glas vin och somna till en film tillsammans. eller bara det att ha någon nära sig när man ska sova, någon att hålla handen på promenader mm.
kom hjärna med tips, känner mig lite vilsen.
Som kvinna 40+ hade jag uppskattat om mannen ifråga kunde prata med mig. Även om det finns nervositet och en och annan felsägning slinker ut så någon som vågar komma fram och prata ger oftast ett bra första intryck.
Vad tycker du om att göra?
När jag för något år sedan började på ett nytt gym fanns det en hel del kvinnor som var singla (i alla möjliga åldrar). Vi var ganska många som tränade tillsammans på olika pass eller planerade in så att vi tränade tillsammans. Och efter ett tag slutade det med att vi dök upp 30 min före ett träningspass för att hinna prata lite. Helt perfekt om man letar efter en person att lära känna.
Så gillar du att träna kolla upp vad du har för gym som kan vara rätt. Det jag gick på tillhörde inte någon kedja och var ganska familjärt (vi hade julfester och sommarfester t.ex) så det gjorde det lättare att lära känna varandra.
Även om du saknar någon att dela ditt liv med så borde första fokuset ligga på att hitta något som DU uppskattar att göra. Ingen kvinna gillar att män raggar och jagar, det uppfattas som desperat. Har man en hobby så ger det mer än bara sysselsättning. Det syns på personen att man mår bra med sig själv och det gör att man blir mer intressant. Då kanske den där kvinnan i kön på Ica är någon som du känner dig bekväm att börja prata med.
Så hitta något du gillar att göra, engagera dig, lär känna människorna och ta det sedan därifrån. Om det blir att du går ut på krogen, börjar prata med någon utanför biblioteket eller i kön på ica spelar ingen roll. Men våga se människor och våga prata med dem.