Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Min pojkvän blir kåt på andra tjejer

Den här tråden handlar inte om att onani och porr i ett förhållande är fel. jag och min kille har har varit tillsammans i några år och varit sambos i 1,5 år. Vi båda onanerar och kollar porr då och då och vi har aldrig pratat med varandra om det riktigt, förutom att båda gör det och att det är okej. 

jag gjorde misstaget i att fråga saker jag egentligen inte vill veta. häromdagen så frågade jag min kille om hans onanivanor, och han sa att ofta så brukar det vara att han scrollar på sin mobil och får upp något han tycker är sexigt och blir då kåt och runkar till det eller söker på annat. och att han ibland söker på något att kolla på för att han känner att han vill onanera. 

jag vet faktiskt inte varför men jag blev så otroligt ledsen när han sa det, för jag har alltid tänkt att han tänder på situationen i porren och inte på endast tjejen, men nu har jag liksom fått reda på att han kan scrolla helt vanligt på sin mobil och sen bli kåt för att det dyker upp någon sexig tjej. jag förstår att man kan tycka andra är sexiga och attraktiva, även i en relation. men jag trodde inte att det var så ?lätt? för han att bli triggad och att han bara blev randomly kåt på någon porrskådis/modell på sociala medier och runkade till det. 

jag tänder ju inte på killar på det sättet, visst att jag kan tycka någon jag scrollar förbi är snygg men thats it, jag onanerar inte till det. samma om jag kollar porr, de är ofta vad skådisarna gör som är sexigt Oxh sällan personerna. Jag känner mig inte så speciell för min kille nu när jag vet att han kan bli kåt av att scrolla sociala medier. 

jag vet inte vad jag vill med tråden, jag vill typ bara veta om det finns fler som min kille, som kan ?råka? bli kåta av att scrolla på mobilen. jag vet inte om mitt tänk är rationellt just nu då jag är så ledsen så Skriv er åsikter om detta och håll en god ton så blir jag glad 

• Svar på tråden Min pojkvän blir kåt på andra tjejer
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-12-01 14:10:44 följande:

Så klantigt av honom att svara så. Tror inte att det är ovanligt men är inte något man bör berätta för sin flickvän. En vit lögn är bättre.

Jo det är klantigt men jag tar på mig det för att jag frågade och bad honom svara ärligt oavsett om det kan såra mig. ångrar ju det nu i efterhand såklart

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Fialisa) skrev 2025-12-01 14:20:07 följande:

Fast frågar du så räknar han med att du vill ha och kan hantera svaret. Klantigt vet jag inte. 

Förslaget om att ljuga för varandra känns avlägset om man vill ha en bra relation.

Nu gissar jag bara, men jag tror att han ser en tjej och fantiserar om hur hon är i sexuella situationer. Det är väl sällan man tänder på en person rakt upp och ned på en bild?

Ja nej det är inte bilder, utan videos när de dansar och har tighta kläder på sig typ
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Pettergren) skrev 2025-12-01 14:28:32 följande:

Du ville inte höra svaret men ställde frågan.

Min fru och jag har en överenskommelse om otrohet (kortvarig och tillfällig):
    "Don´t ask - don´t tell".

Nu kan du säga åt killen att du hädanefter inte vill veta sånt där. Men att ni båda två har rätt att bli upphetsade av porr, så länge ni inte är fysiskt otrogna.

Vad menar du att ni har en överenskommelse om otrohet? ja jo porr kollar vi båda på, Men liksom blev ledsen och förvånad att han kunde bli random kåt av att scrolla sociala medier och onanera till det
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Fialisa) skrev 2025-12-01 14:35:16 följande:
    Precis.. det är väl en kombo av fantasi och "porr"? Ser inte riktigt skillnaden. 
    ja jo men asså skillnaden blir väl syftet. han går nog sällan in på sociala medier för att runka, men när man söker på porr eller liknande så är syftet att onanera. jag har iaf aldrig varit med om att jag bli spontant kåt av få upp något sexuellt laddat på sociala medier om syftet var att gå in för att scrolla som vanligt. Men jag vet också att jag kan bli upphetsad om det kommer någon sexscen i en film, men jag känner inte behovet av att onanera då, men de är kanske skillnad, vad vet jag
  • Anonym (Ledsen)
    EnAnonumius skrev 2025-12-01 14:54:13 följande:
    Då kanske det är dags för dig att förstå att bara för att man är ihop, och bor ihop, så försvinner inte individualiteten. 

Bara för att du är på ett visst sätt, så måste inte din kille vara på "samma sätt". Acceptera och ta till dig att när man har onani så är man väldigt olika.
    Ja så är det väl säkert, min mening är bara att förstå Och se om det finns fler som triggas På samma sätt. och jag Har aldrig tänkt på någon annans onani så jag utgår bara från min egna, och jag tänder inte på personerna utan på akten. Men sen så skulle jag säkert bli upphetsad och vilja onanera om något jag tänder på plötsligt dyker upp, men det skulle ju aldrig göra det på sociala medier. blev bara chockad att han runkar till instagram 

det som gör det svårt att acceptera är helt klart svartsjukan, jag tänker ju bara på att han blir kåt av andra tjejer även om det inte var hans syfte med att gå in på Instagram. 

• Anonym (Ledsen)
    Dirtyminded skrev 2025-12-01 15:49:27 följande:

Hm... det låter lite konstigt måste jag säga? 

"Scrollar på sin mobil" är ju också ganska vagt? Beroende på var han scrollar så kan det ju vara mer eller mindre konstigt.

Jag ska villigt erkänna att mina algoritmer, iaf på Insta, gör att jag får upp en hel del som definitivt kan trigga kåtheten och få en att spinna vidare om man är kåt.

Men det innebär ju inte att jag sätter mig och runka till mina tjejkompisars Insta! 

Så asså, jag tror du kan slappna av, jag tror hans svar helt enkelt bara var något missvisande!

Ja hans algoritmer på insta är väl insta modeller som dansar sexuellt utmanande och det är väl det han runkade till. De är inte tjejer han känner såklart. Tror också att han menade att dessa inlägg triggar hans kåthet precis som du skrev, jag tror definitivt att han söker på annat liksom men att de dessa inlägg är själva triggern. 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Larsa) skrev 2025-12-01 20:05:16 följande:
    Ta det inte så hårt. Det där är vanligare än vad man tror. Jag är ihop med en tjej som är underbar på alla sätt, men visst kan jag bli kåt på andra tjejer också. Det innebär dock inte jag tänker vara otrogen eftersom det är bara något ytligt. Det tjejen och jag har tillsammans går betydligt djupare.
    Men lärdomen för dig och killen får väl bli att inte ställa känsliga frågor som du kan ge dig svar som du inte gillar resp lära sig när det är läge för en vit lögn. Man ska så klart vara uppriktigt mot varandra, men det finns lägen man bör vara lite vag som du förstår.
    Jo jag har lärt mig nu att inte ställa frågor som man egentligen inte vill veta. Blir bara ledsen av tanken att han ser något han ?råkar? blir kåt av och onanerar till det, liksom att han agerar på impulsen, men det kanske är samma sak som att söka upp porr, då agerar man också på en impuls? 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Larsa) skrev 2025-12-02 13:51:15 följande:
    Jag medger att jag ibland tittar på porr, men det betyder inte att det är en diss av min tjej även om jag är osäker på hennes reaktion om hon skulle få reda på det. Hon vet inte om det. Bara för att understryka är det bara amatörporr jag tittar på. Det är mer äkta så att säga när par gör sina klipp. Dessutom på bådas villkor. Det professionella porrfilmerna ger mig absolut ingenting. Förutom att de är så tillrättalagda är de också ofta kvinnoförnedrande.

Men för att återgå till ämnet. Jag tycker inte att ni ska sluta titta på porr så länge ingen tar skada av det, men det är viktigt att du och din kille tar ett snack om ert förhållande till porren. Typ varför ni tittar på det, påverkar eller berikar det ert förhållande på ett bra eller negativt sätt o.s.v. Har ni samsyn i detta kommer det att fungera bra framöver också. Porren har oftast en negativ klang och det av goda skäl, men den kan också berika ett pars sexliv med en sund och samsynt inställning till den.
    Ha det bäst, vännen.
    Jo men vi har pratat om det och vi kollar på det av samma anledning och ingen tar illa vid sig av det, både är okej med de. Problemet var väl att jag hade en annan föreställning på hur det gick till, tänkte liksom att han blev kåt av t.ex sina tankar eller så och sökte då på porr förr att fantisera och onanera, för de är oftast så det är för mig. det börjar med att jag tänker att jag vill få en orgasm och sen söker jag på något att kolla på eller så kollar jag inte alls och bara fantiserar. 

problemet nu blev väl att han medgav att de inte alltid börjar i hans tankar. han medgav att han ibland kan få lust att onanera av att se något sexigt på sociala medier och då är de väl av en slump, inget han söker upp. jag visste väl att alla kan tända på andra oavsett på partner, men nu fick jag det bekräftat och jag blev dessutom ledsen av att han ibland känner behovet av att onanera när han ser något han tänder på. Jag vet att det kan låta lite irrationellt men de är väl så hjärnan fungerar
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Ebba) skrev 2025-12-02 13:53:54 följande:
    Det är ju alldeles superduper jättenormalt att tända på sexigt klädda dansöser! 
    Och vilja onanera till det? 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (En till) skrev 2025-12-04 12:39:42 följande:

Jag tror jag förstår hur du menar. 

Om jag söker upp en porr- sajt för att jag blir tänd på att se personer utöva sex känns för mig som en annan sak än om jag helt random bara såg en man i sexiga kläder och bli alldeles kåt av det. I porrfilmer är det oftast själva sexet som intresserar och inte personerna.

Jag hade också tyckt att det vore värre, om det var själva personen min man tände på.

äntligen nån som förstår! men är det dock inte just tjejerna min kille tänder på utan själva dansen och deras bakdel, det hade iprincip kunnat vara vilken tjej som helst bara hon har schysst bakdel för ansiktet syns ändå inte 
Svar på tråden Min pojkvän blir kåt på andra tjejer