Inlägg från: Anonym (Bekant?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bekant?)

Omöjligt företag hjälp

Men har du ingen kompis/familjemedlem/släkting/kollega eller liknande du kan be om hjälp om du inte törs fråga dina grannar?

Som någon skrev, 25 kg är inte tungt, det är bara ett otympligt paket. Jag, kvinna som även har problem med en handled som inte vill funka som den ska efter en fraktur, lyfter det utan problem om det inte är jätteotympligt.

• Anonym (Bekant?)
    Anonym (B) skrev 2025-12-01 20:10:10 följande:
    Skulle du seriöst be en granne hjälp dig bära ett 25 kg tungt paket? Jag vet inte vilken värld ni lever i men jag har uppfattningen att folk är allmänt elaka och inte skulle riskera att skada ryggen för en främmande människa 
    Alltså 25 kg är inget du riskerar att skada ryggen för om det är två som jobbar tillsammans. Om du inte har ryggproblem sedan tidigare. Det är 12,5 kg var, typ en matkasse vid storhandling...
  • Anonym (Bekant?)
    Anonym (Tejpband) skrev 2025-12-02 14:05:00 följande:
    Ja, det är svårt för gemene man att ge råd till någon som funkar så annorlunda, och framförallt sämre, mot de flesta.

Har man aldrig upplevt förlamande ångest så är det ofta väldigt svårt att föreställa sig hur det fungerar. Och även om man har upplevt det själv så kan det vara svårt att förstå när någon har helt andra triggers än vad man själv har.
    Därav kanske i alla fall lite lättare att fråga någon man känner, tänker jag :)
Svar på tråden Omöjligt företag hjälp