• Anonym (Anonym)

Husdjur

Vilka djur har du haft ?

• Svar på tråden Husdjur
  • Anonym (Hej)

Hamster, undulater, kanin, hoppande bönor och husmöss.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Hej) skrev 2025-12-02 00:36:01 följande:

Har aldrig hört talas om hoppande bönor förut.

Själv har jag bara haft katt ????
  • Anna7719

Som barn: vandrande pinnar, eremitkräfta, guppys,  3 katter,1 hund.

Som vuxen  : hundar 7 st, 6 katter, 
    Som vuxen genom mina barn: 1 kanin, 3 hamstrar, 9 marsvin, 2 geckoödlor.

• Anonym (Djurvän)

Hundar och kaniner, just nu har vi två kaniner  ❤️

Har också haft flera hästar men det blir ju annorlunda mot djuren som faktiskt bor i hemmet 😊

• Anonym (M)

När jag var liten och inte visste bättre brukade jag plocka in alla möjliga vilda djur och småkryp. Sen är det ju inte "husdjur" även om vissa blev väldigt tama. Hade en kaja, en grönsiska, salamandrar, vinbergssnäckor. Ja i princip allt som inte kunde springa ifrån mig togs in. Dessutom tre katter, två hundar och ett oräkneligt antal vita små möss under uppväxten. 

Jag har inte bättrat mig och har just nu tre katter och två hundar, och snart börjar väl sonen be om egna djur. Men nu bor vi i alla fall på en gård så vi har plats för det! 

• Anonym (Hej)
    Anonym (Hej) skrev 2025-12-02 00:36:01 följande:

Hoppande böna är en böna med en larv innuti. När larven sprattlar så hoppar bönan. Glad Brukar finnas att köpa i djuraffärer.

sv.wikipedia.org/wiki/Cydia_deshaisiana
  • Anonym (Hej)

Oj, råkade citera mig själv.

• Mayjel

Katter, hund och undulater, i barn och ungdomsåren då. Som vuxen har jag inte haft några husdjur.

Vet att jag i ungdomen var fascinerad av ormar ett tag och tyckte det lät häftigt att äga en själv. Det blev aldrig av och bra är väl detta. Har läst på lite om ormar i efterhand och de saknar tydligen förmåga att känna kärlek och tillgivenhet till andra, tydligen något i deras hjärnstruktur som gör dem oförmögna till såna känslor. 

Själv skulle jag vilja ha ett husdjur som faktiskt tycker om mig och ett som man kan skapa känslomässiga band till. Det är ju detta som är själva poängen med husdjur, enligt mig iaf.

Svar på tråden Husdjur