• Anonym (mm)

Se ut så på sitt bröllop?

Vi planerar bröllop. 
    Gjorde en ai bild på mig o min  drömoutfits. Skrev in mina mått mm. 
    tycker ni de är ok att se ut så på sitt bröllop? 

• Svar på tråden Se ut så på sitt bröllop?
  • EnAnonumius

Klänningen är helt okey..

Men den där kronan, det ser bara  för mycket ut, en sådan krona brukar barn ha på sig när det skall leka prinsessa. Tycker den inte riktigt passar in på en vuxen kvinna om skall gifta sig. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Juni)

Just till vigsel hade jag valt en klänning som visar mindre av brösten. Annars jättefin. Kronan är lite väl stor. Hade det varit en stor håruppsättning och mer bling i övrigt hade den funkat se.wikimedia.org/wiki/Fil:En_brud_från_Hardanger,_Norge_-_Nordiska_Museet_-_NMA.0039996.jpg

Till en så avskalad kläning passar en enklare krona bättre tycker jag. Kolla vad de har i kyrkan. Annars skulle kanske en från mitten av 1900-talet passa. https://www.bukowskis.com/sv/lots/1362135-brudkrona-sterlingsilver-albrechtssons-guldsmedsaffar-lund-1950-60-tal

• Anonym (llorT)

För proper underdel, mer slits

• Anonym (G)

Både klänningen och kronan är iögonfallande. De passar inte riktigt ihop i stil. Bättre med antingen en mer stilfull mindre urringad klänning, eller en lugnare krona, som någon föreslog en krona från 1950-60-talet.

Kronan är lite lik en drottningkrona. Kan vara kul att sticka ut lite.

• Anonym (G)

Tullägg: Inte stora stora ringar som örhängen till den kronan. Ett kortare hänge eller en guldknopp av mindre storlek skulle vara bättre.

• Agda90

Sorry men jag gillar inte smyckena känns som att du ska gå på krogen och inte ett bröllop, ditt egna dessutom. Kronan är ett enormt nono, den är för stor och överdriven.

Det finns gott om klänningar med den typen av urringning som du har valt och eftersom resten av klänningen är proper så kan du "komma undan" med det men frågan är om du vill att ditt bröllop ska ha stor fokus på dina bröst? För risken finns att det blir så.

Jag personligen hade velat ha en hellång klänning och håret uppsatt i en snygg frisyr. 

• Anonym (G)

Ja det är väldigt många armringar. För att balansera kronan? Kronan är svår att matcha på ett stilfullt sätt.

• Anonym (Hmm)

Ser billigt och rätt slampigt ut för ett bröllop.
    Det i kombo med allt bling ger öststats-vibbar.

• Alessia

Sorry, men det här var inte snyggt alls. Ser maskeradaktigt ut - en karikatyr av en brud.
    Gör om, gör rätt!

• Virriga Vera

Om detta är din drömoutfit så go for it, bry dig inte om vad vi andra tycker. Men eftersom du frågar skippa kronan och lite mindre urringning. Kronan ser ut som något från en Disneyfilm och den urringningen till den klänningen passar inte som brudklänning. Men som jag sade, ditt bröllop ditt val. Grattis och lycka till.

Svar på tråden Se ut så på sitt bröllop?