Vad
Vad har ni på julbordet som dem flesta kanske inte har? Själv har vi mini majs o morotslåda. Brukar inte se de så ofta hos andra.
Vad har ni på julbordet som dem flesta kanske inte har? Själv har vi mini majs o morotslåda. Brukar inte se de så ofta hos andra.
Mycket av det vi har på julbordet är gammalt, vanligt. Korvar och sillar och skinkor och revbensspjäll ochjansson och potatisgratäng och vörtbröd och silkebröd och grahamsbullar och så vidare i all oändlighet.
Det mer ovanliga vi brukar ha är egna sillar, salcicca"pannbiffar", bejgli, och annat smått och fott vi kan vara sugna på just den julen.
Va spännande att läsa vad ni andra har 
Kålrotslåda till skinkan
Grönkålspaj är kanske inte så vanligt? Maken är uppvuxen med krabblåda på julbordet.
Grönkålspaj är kanske inte så vanligt? Maken är uppvuxen med krabblåda på julbordet.
Krabb låda lät gott. Måste kolla upp det
Vi blandar svenskt och polskt eftersom en av oss är från Polen. Så jag tar med det jag gillar från det polska julbordet. Resultatet är att jag har två gnälliga svägerskor som surar över att det inte är "svensk tradition" att äta piroger och kål eller rödbetssoppa eller vallmofrökaka. Så det är sjukt svårt att få in något nytt och annorlunda på julbordet när grinchen och grinchen ska vara med och fira. Annars hade jag gärna skiftat olika rätter och testat nytt.
Långkål. Finns visst mest i vissa delar av landet men inte här i Småland egentligen. Såååå gott dock :)