Inlägg från: Anonym (R) |Visa alla inlägg
  • Anonym (R)

Problem med erektionen

Min man är betydligt äldre en mig så han har erektionsproblem sedan några år tillbaka. Skulle aldrig lämna honom för det, vi har en stor sexuell lust till varandra men jag skulle ljuga om jag sa att det inte är ett problem. Men vi hanterar det, oftast på ett bra sett. När jag ger honom oralsex fungerar det ok men penetrat är svårt. Han har medicin som hjälper delvis men den är inte stenhård och slaknar lätt vid penetration. Men vi kan ha hett sex ändå, om än lite annorlunda än tidigare. 

• Anonym (R)
    Nipus81 skrev 2025-12-04 05:38:39 följande:
    tack för att du delar med dig. Så du saknar inte själva penetrationen så mycket att du letar lösningar? Har din man lyft frågan om att ta in någon annan för det ändamålet? 
    Det är inget vi har pratat om, är ju ganska känsligt och svårt för honom. Men visst, eftersom jag ändå är så pass ung och förmodligen i min sexuella pik så är det svårt att tänka mig att aldrig ha penetrerande sex igen. Kanske lättare om jag också varit i hans ålder att acceptera det. Det är inget jag aktivt går runt och letar efter men i framtiden om möjligheten skulle dyka upp så kanske jag tar den chansen. 
  • Anonym (R)
    Nipus81 skrev 2025-12-04 17:45:30 följande:
    Nu vet jag inte vilken ålder ni är i men jag tänker mig att kvinnor pikar senare i livet och därav blir det än mer ojämnt om detta bekymmer kommer. Jag är marginellt äldre än min sambo, är inte helt utan erektion men har svårt att genomföra ett samlag. Vi har pratat hos oss om stand-in men hon är kanske inte helt såld än även om hon inte förkastat idén helt. Hon brukar fråga mig hur jag känner/tänker om hon gör si eller så med en annan man. Hon säger att hon inte alltid behöver penetration men ibland när vi använder en dildo så hör jag på henne att hon tycker det är skönt att bli uppfylld. Jag förstår att hon säger att det inte spelar någon roll till mig att jag inte behåller ståndet men samtidigt att hon vill känna känslan att bli tagen.. funderar en del på det. Landar i att det är bättre hon får det sv någon annan och att vi har kvar allt det andra. 
    Ok, jag förstår. Det är ett jobbigt dilemma och kanske lättare att acceptera om man tänker att det blir bättre. Tex har jag haft dålig sexlust under graviditeterna som min man fått stå ut med men det har ju varit övergående. Detta är tyvärr inte det så jag kan förstå att man hamnar i tankar att partnern kan få det på annat håll. Men fint att ni kan ha en dialog kring det. 
  • Anonym (R)
    Nipus81 skrev 2025-12-04 17:45:30 följande:
    Nu vet jag inte vilken ålder ni är i men jag tänker mig att kvinnor pikar senare i livet och därav blir det än mer ojämnt om detta bekymmer kommer. Jag är marginellt äldre än min sambo, är inte helt utan erektion men har svårt att genomföra ett samlag. Vi har pratat hos oss om stand-in men hon är kanske inte helt såld än även om hon inte förkastat idén helt. Hon brukar fråga mig hur jag känner/tänker om hon gör si eller så med en annan man. Hon säger att hon inte alltid behöver penetration men ibland när vi använder en dildo så hör jag på henne att hon tycker det är skönt att bli uppfylld. Jag förstår att hon säger att det inte spelar någon roll till mig att jag inte behåller ståndet men samtidigt att hon vill känna känslan att bli tagen.. funderar en del på det. Landar i att det är bättre hon får det sv någon annan och att vi har kvar allt det andra. 
    En personlig fråga. Men tar du någon medicin eller andra hjälpmedel? Min man tar ju medicin men den funkar inte helt hundra ändå samt att penisen blir inte lika stor som den varit förut. 
Svar på tråden Problem med erektionen