• handfallenman78

Min fru är gravid med en illegal invandrare - hjälp

Hej Familjeliv,
    Det känns desperat att vända sig hit men jag har ingen annanstans att ta vägen. Jag och min fru väntar barn, hon är i vecka 18 nu och vi har börjat renovera barnrummet redan. Jag har länge velat bli pappa och har svävat på moln ändå sedan stickan visade positivt.
    Tills i torsdags... Frugan satt vid köksbordet när jag kom hem från jobbet, det kändes allvarligt och jag blev rädd att något hade hänt med barnet. Men det var värre... Hon berättade för mig att barnet inte är mitt, hon har haft en affär med en annan man i flera månaders tid. Som att detta inte var illa nog så är mannen även illegal invandrare. Hur denna batikhäxa har träffat en sådan är bortom mitt förstånd men faktum kvarstår.

Jag har blivit helt förd bakom ljuset och vet inte vad jag ska göra. Någon som har några råd eller varit med om liknande?

• Svar på tråden Min fru är gravid med en illegal invandrare - hjälp
  • Anonym (Ockelbo)
    handfallenman78 skrev 2025-12-07 16:49:05 följande:
    Min fru är gravid med en illegal invandrare - hjälp

Hej Familjeliv,
    Det känns desperat att vända sig hit men jag har ingen annanstans att ta vägen. Jag och min fru väntar barn, hon är i vecka 18 nu och vi har börjat renovera barnrummet redan. Jag har länge velat bli pappa och har svävat på moln ändå sedan stickan visade positivt.
    Tills i torsdags... Frugan satt vid köksbordet när jag kom hem från jobbet, det kändes allvarligt och jag blev rädd att något hade hänt med barnet. Men det var värre... Hon berättade för mig att barnet inte är mitt, hon har haft en affär med en annan man i flera månaders tid. Som att detta inte var illa nog så är mannen även illegal invandrare. Hur denna batikhäxa har träffat en sådan är bortom mitt förstånd men faktum kvarstår.

Jag har blivit helt förd bakom ljuset och vet inte vad jag ska göra. Någon som har några råd eller varit med om liknande?

Beklagar djupt det som har inträffat, broder.

Du behöver absolut inte be om ursäkt för att du kallar henne för Batixhäxa. Det hon har gjort är bland det vidrigaste man kan göra mot sin partner. Tyvärr visar historien bara hur desperata kvinnor kan vara att få barn.

Man kan ju fråga sig om man skall behöva låsa in kvinnor som vill bli gravida?

De krassa råden för män som vill undvika en sån här situation blir:

Undvik att gifta dig.

Se till att kvinnan flyttar in i din bostad som du redan äger.

Lova henne pengar om hon föder DITT barn.

Begär faderskapstest innan du ger henne några pengar.

• Anonym (Förklara)

På vilket sätt är det kul med en hopdiktadhistoriamed rasistiska och misogyna undertoner?

• Anonym (???)

Om någon blev överkörd av en bil, skulle denne då bekymra sig om vilken bilmodell det var?

• Anonym (H)
    Anonym (Förklara) skrev 2025-12-07 18:28:08 följande:

På vilket sätt är det kul med en hopdiktadhistoriamed rasistiska och misogyna undertoner?

TS har avregistrerat sig så det var hittepå.
  • Cia78n
    Anonym (H) skrev 2025-12-07 20:24:26 följande:
    TS har avregistrerat sig så det var hittepå.
    Med tanke på hur många oseriösa trådar som startats senaste tiden så inte så förvånande.
  • Anonym (G)

Är den här tråden på riktigt?!

• Anonym (H)
    Cia78n skrev 2025-12-07 21:51:08 följande:
    Med tanke på hur många oseriösa trådar som startats senaste tiden så inte så förvånande.
    Jupp.
  • Anonym (qwerty)

Lämna in papper om skilsmässa ASAP.
    Sedan så kan du kontakta polisen om du vet vart vederbörande illegala invandrare bor så löser du ett till problem.

• Anonym (Behöver du ens fråga?)
    Anonym (M) skrev 2025-12-07 17:19:14 följande:

Inte enligt svensk lag. 

Men du får gärna motbevisa mig 😊

Jag VET vad som gäller i svensk lag, jag säger bara att jag tycker att det är fel. Men eftersom det är som det är, så får man som den förmögnare parten se till att skydda sin egendom med äktenskapsförord samt testamente. Det är även väldigt viktigt att man i sitt testamente skriver, att den egendom ens barn ärver efter en ska vara deras enskilda egendom. För då är de åtminstone ekonomiskt skyddade, ifall de skulle råka ut för en partner som bedrar dem. Det svenska samhället ger ju inget skydd i detta läge. 

Förresten är det även så i de tre tysktalande länderna, att en kvinna som varit otrogen sällan eller aldrig tilldöms något underhåll från exmaken. Och det är ju också helt rätt: varför skulle maken först genomleva den kränkningen att bli bedragen, och sedan dessutom vara tvungen att försörja exfrun och hennes älskare i en massa år..? I det läget skulle man ju till och med kunna förstå om tanken dök upp i hans huvud, att han skulle döda dem båda... Just detta är dock knappast ett problem i Sverige, eftersom underhåll till exfrun sällan utdöms överhuvudtaget här. 
  • Anonym (G)
    Anonym (Behöver du ens fråga?) skrev 2025-12-08 04:12:43 följande:
    Jag VET vad som gäller i svensk lag, jag säger bara att jag tycker att det är fel. Men eftersom det är som det är, så får man som den förmögnare parten se till att skydda sin egendom med äktenskapsförord samt testamente. Det är även väldigt viktigt att man i sitt testamente skriver, att den egendom ens barn ärver efter en ska vara deras enskilda egendom. För då är de åtminstone ekonomiskt skyddade, ifall de skulle råka ut för en partner som bedrar dem. Det svenska samhället ger ju inget skydd i detta läge. 

Förresten är det även så i de tre tysktalande länderna, att en kvinna som varit otrogen sällan eller aldrig tilldöms något underhåll från exmaken. Och det är ju också helt rätt: varför skulle maken först genomleva den kränkningen att bli bedragen, och sedan dessutom vara tvungen att försörja exfrun och hennes älskare i en massa år..? I det läget skulle man ju till och med kunna förstå om tanken dök upp i hans huvud, att han skulle döda dem båda... Just detta är dock knappast ett problem i Sverige, eftersom underhåll till exfrun sällan utdöms överhuvudtaget här. 
    Ja, det är mycket ovanligt att den ena parten döms till underhåll i Sverige.

Vi är inte Tyskland, här arbetar de flesta kvinnor sedan många år. Det är en annan typ av sanhälle. 

Hur ska man för övrigt kunna bevisa att någon har varit otrogen, om vederbörande inte väntar barn eller att man anlitar en detektiv vid misstanke. 

Nej det enda rätta är att skriva äktenskapsförord/samboavtal på det som var och en har med sig in i boet. Sedan dela på det man skaffar under förhållandet. Likaså avtal om man får ett riktigt stort arv under förhållandet.  Men som sagt inom förhållandet, så länge det pågår, så är man en enhet.

För övrigt är denna tråd ett hittepå!
  • Anonym (M)
    Anonym (Behöver du ens fråga?) skrev 2025-12-08 04:12:43 följande:

Om du vet vad som gäller i svensk lag så är alla dina åsikter om tysk lag och otrohet överflödiga. 
  • Anonym (Behöver du ens fråga?)
    Anonym (M) skrev 2025-12-08 10:35:25 följande:
    Om du vet vad som gäller i svensk lag så är alla dina åsikter om tysk lag och otrohet överflödiga. 
    Ja, fast jag kan inte förstå varför svensk lag ska skydda äktenskapsbrytare. Det är jättekonstigt, lagen borde ju alltid stå på offrets sida, tycker man.
  • Anonym (G)

Vid korta äktenskap, mindre än 5 år, så kan tillgångarna skevdelas. Så att om partera bara har varit gifta i 1 år så delar man bara på 1/5 av tillgångarna.

Men som sagt är äktenskapsförord att alltid föredra om man har stora tillgångar när man går in i ett förhållande. Men även en del en släktgård kan behöva avtalas bort, för att man inte ska behöva lösa ut den andre. 

Men det här med att otrohet ska göra att man inte har rätt till tillgångar vid skilsmässa är svårt. Då behöver man också ta hänsyn till fysisk/psykisk misshandel och olika former av bedrägerier inom äktenskapet, som t.ex.  att någon av parterna spelat bort pengar.

Nej, och det blir mycket komplicerat att bevisa otrohet. Särskilt som den andra personen också kan ha varit otrogen vid något tillfälle. 

Föredrar vårt system + äktenskapsförord absolut.

Svar på tråden Min fru är gravid med en illegal invandrare - hjälp