Inlägg från: Anonym (Freeedrik) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Freeedrik)

Längtar efter närhet och intimitet

Anonym (Sse) skrev 2025-12-12 20:34:51 följande:
    Längtar efter närhet och intimitet

Lång relation, 3 barn, villa och Volvo.

Men ingen bra relation utifrån närhet och intimitet, bara logistik och planering.

Längtar så sjukt mycket efter en nära och djup närhet och intimitet.

En närhet och intimitet som är består av spänning och inte bara "tråkigt".

Någon som känner igen sig?

Vi är båda runt 70 och har sex varje vecka. Jag saknar ändå lite mer intimitet - ömhetsbevis i ord och handling. Jag kommer inte att få allt jag längtar efter. Nöjer mig med att hon fortfarande vill ha sex och är "responsiv". Jag tar initiativen och gör sexet lite mer spännande. 
  • Anonym (Freeedrik)
    Dirtyminded skrev 2025-12-17 14:45:40 följande:

Jag saknar framförallt spänningen, längtan, hettan, pirret när man får ett lite halvdirty sms, etc... 

Det Är ju såklart naturligt att allt det försvinner i ett långt förhållande, speciellt under de år barnen är yngre, med all logistik det innebär.

Men det betyder inte att man inte saknar det... Flört

I början är passionen alldeles gratis. Sen klingar den av, relationen går in i en lugnare fas. Om man vill känna pirret så måste man underhålla relationen, skapa spänning, undvika slentrian, våga utmana sig själv och varandra. 

Jobba på det!
  • Anonym (Freeedrik)
    Dirtyminded skrev 2025-12-17 15:09:10 följande:
    Tro mig, jag har jobbat, men man kan bara leda hästen vill vattnet, inte tvinga den att dricka... 
    Dags för ett allvarligt samtal med hästen om vad vatten är för något, och hur törstig du själv är...
  • Anonym (Freeedrik)
    Dirtyminded skrev 2025-12-17 15:25:40 följande:
    Nja,,, jag vet inte riktigt vad samtalet kommer att leda till, mer än möjligen dåligt samvete från hennes sida? 

Damers lust fungerar helt olika mäns. 

För de flersta tjejer spelar en MASSA yttre faktorer in, stress över en deadline på jobbet, barnens stundande läxförhör, torktumlaren måste bytas ut, etc etc etc...

Lusten är svår att öka på, och jag har 0 intresse av sex som inte sker pga hennes egen lust. 

Men 
    Det bästa du kan göra i så fall är väl att ta hand om allt så att hon klarar sin deadline, läser läxor med barnen och byter ut torktumlaren? 

Och så lite blommor och bubbel...
Svar på tråden Längtar efter närhet och intimitet