• isa94

BIM Januari 2026

Försök 5 för oss nu, vilket känns segt då vi lyckades med de två andra barnen på 1 och 2 försök bara, 

Är lite inne på om jag ska skippa ägglossningstest denna gång, kanske för att försöka minsta tankarna och stressen o h hoppas på att det kan göra något positivt, har väldigt regelbundna cyklar med ÄL vid cd 14-15 Och använder NC. och då satsa mer på att ha samlag varannan dag bara när mensen väl slutar. 

Men blir dock osäker på om jag kommer ångra mig om jag inte köper hem tester, (köper jag vet jag att jag kommer använda). Då blir det svårare att försöka två dagar i rad vid rätt dag för att maximera dagarna. 

BIM-lista:
    5/1 - Anonym (Längtar)
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    13/1 - Isa94
    11/1 - Elisand
    17/1 - Otålig!!

• isa94
    NooneBird skrev 2025-12-22 08:49:43 följande:
    Hoppar in här då! 43år planerar 5:e barnet. Har kört oskyddat sedan Augusti, provar för första gången en kombination av vitaminer efter en egen studie av vilka som främjar fertilitet.
    Har PCOS och min ålder emot mig. Hade ÄL igår, pos ÄL sticka i lördags och mycket ömhet över livmoder och äggstockar särskilt vid samlag.

Molvärk idag! Nu är det bara att vänta och se! :)

BIM-lista:

2/1 - Noonebird
    4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar)
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    13/1 - Isa94
    11/1 - Elisand
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    17/1 - Anonym (Längtar innerligt)
    20/1 Bebo7890
     Spännande, vad tar du för vitaminer? 
  • isa94

Ännu inte skaffat ÄL test, provar nog utan denna månad och kör samlag varannan dag, har regelbunden cykel och kör NC. Inte haft så bra koll på flygningar osv förut, och loggad när och hur det kommer, men CD 10 idag och äggviteflytnin, även fått typ 3-4 små små finnar runt munnen. 
    hur lång tid innan ÄL brukar man få äggviteliknande? brukar ha ÄL CD 14-15.

• isa94
    Anonym (Längtar innerligt) skrev 2025-12-26 11:37:20 följande:

Nån som använder Apple Watch att mäta bbt med? Jag har en gammal Apple Watch som inte kan mäta temperatur men funderar på att uppgradera mig. Funkar det bra? Har läst både och om att mäta av temperaturen på huden, att det ger mer riktigt med termometer inne i munnen.

men tänker också på NC armband, det mäter ju på huden. Synd att man måste ha ett abonnemang för att kunna testa. 

Använder Apple watch och NC, fungerar SÅ bra! Rekommenderar verkligen. Skönt också att inte behöva komma ihåg att tempa varje morgon, utan det sker automatiskt. 
  • isa94
    En som längtar skrev 2025-12-26 21:01:51 följande:

Jag skapade tråden 15 dec då jag fick min mens, var på väg att skriva inlägg direkt men blev uppehållen av något, minns ej vad. Blev sedan lite smått depp för trodde verkligen att det var min månad. Kände en sån stark känsla och kände en sån stark ägglossning. Så jag har inte varit inne på familjeliv alls, behövde ta en paus kände jag.

Men nu känner jag att det är dags igen med nya tag. Denna månad är det uppehåll med Letrozol men jag kämpar på själv denna månad. Man vet ju aldrig Hjärta plötsligt händer det. Man kan alltid hoppas. Glad I januari får jag påbörja en ny behandling. Men jag hoppas såklart att jag inte behöver det och det blir ett plus av sig själv.

Jag borde få BIM runt 12 januari. 
    Jag skippar ägglossningstester denna månad för att dra ner på den stressen också.

Hoppas så innerligt på ett januari plus! Hjärta

2/1 - Noonebird
    4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar)
    6/1 - Noranora11
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    10/1 - Anidah
    11/1 - Elisand
    12/1 - En som längtar
    13/1 - Isa94
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    20/1 - Bebo7890
    26/1 - Babysheep

Håller tummarna för oss! BIM typ samtidigt, och har också dragit ner kontrollen av ÄL tester, men tempar fortfarande. (sker automatiskt som att jag alltid sover med klockan)
  • isa94
    Anonym (Längtar innerligt) skrev 2025-12-27 10:14:54 följande:
    Tack för svaret! Har du årsabonnemang med NC? Jag funderar på att köpa ny Apple Watch men köper hellre en billigare. Har inte fattat om Apple Watch SE 3 mäter temperaturen eller inte. Har en Apple Watch redan som ?kan allt? utom just temperatur och det känns så slösigt på nåt vis. Men jag inser att jag kan inte med att mäta med termometer. Jag glömmer hela tiden och vaknar vid olika tidpunkter varje dag. 

Jag har månadsabonemang, tänkte inte att det skulle ta för lång tid att plussa, (plussade snabbt med de två första, men är inne på försök 5 nu, så kanske tar lång tid denna gång. 

kan ju köpa armbandet annars från nc bara istället för att köpa ny klocka tänkter jag. Klockorna kostar ju en del. 

när jag söker på ChatGPT säger den att SE 3 kan mäta temperaturen. 

• isa94
    Anonym (Nemi) skrev 2025-12-27 11:24:18 följande:

Åh blir så förvirrad nu.. :( Jag använder ClearBlue advanced digital, och de tidigare två månaderna har den alltid gått från låg till max direkt (inte sett något blinkande) på dag 14-15. Men denna månad började den blinka på dag 13. Nu sitter jag här på dag 18 och idag är det 6:e dagen testet blinkar.. Har min ÄL uteblivit? Har jag missat ÄL? Är så förvirrad. Vi försöker mysa så mycket vi kan men vi vet inte om vi gör nu massa extra i ?onödan?.

Någon annan som fått att den blinkar många dagar? Om ni använt det här testet hur många dagar brukar den blinka för er?

använt den 3 vändor, och en gång lös den direkt, en gång fick jag en dag med blinkande och En gång två dagar blinkande. 

ingen aning om varför den blinkar så pass många dagar i rad? 

haha jag och Chattis är bästisar, och får detta svar. 

• isa94

Positivt ÄL test igår, negativt idag. 
    hade mys dagen innan positivt test samt tre dagar innan. 
    Hade hoppats på igår när testet va positivt men blev tyvärr inte så vilket stör mig en del. så nu håller vi tummarna. 

CD10 - mys
    CD12 - mys 
    CD13 - positivt ÄL test 
    NC tror ägglossning CD 14 (idag) och ChattGPT tror CD13 kväll. FF har ännu inte ändrat och har kvar CD15 😬 

Någon som är bra på att tyda när ÄL faktiskt skedde? 

• isa94
    isa94 skrev 2025-12-29 19:39:33 följande:

Positivt ÄL test igår, negativt idag. 
    hade mys dagen innan positivt test samt tre dagar innan. 
    Hade hoppats på igår när testet va positivt men blev tyvärr inte så vilket stör mig en del. så nu håller vi tummarna. 

CD10 - mys
    CD12 - mys 
    CD13 - positivt ÄL test 
    NC tror ägglossning CD 14 (idag) och ChattGPT tror CD13 kväll. FF har ännu inte ändrat och har kvar CD15 😬 

Någon som är bra på att tyda när ÄL faktiskt skedde? 

Blev en mys väldigt sent CD 14 också. Men kanske för sent, men ändå då varannan dag under det fertila fönstret, så hyfsat bra iaf. Nu är det bara att vänta och försöka få hjärnan att fokusera på annat. Hoppas alla nyårsbestyr hjälper till en bit på vägen. 

hyr går det för er andra som har ägglossning runt hörnet eller nyss haft? 

• isa94
    Anonym (Längtar) skrev 2025-12-30 07:24:05 följande:
    Börjar bli lite prillig! Hade ÄL 22/12 och förra veckan hade jag inga problem att ta det lugnt och tänka på annat. Men igår slog det över. En vecka till BIM och jag börjar leta tecken 🙈 tycker mig känna drag/stick vid äggstockarna.
    Åh! Ja det är så svårt att hålla tankarna borta veckan innan BIM 😬 Hur tänker du kring testning? 
  • isa94

Flyttar min BIM från 13.e till 11.e fick tidigare ägglossning och både FF och NC har nu bekräftat ÄL redan CD13, vilket är spännande då chattGPT sa det flera dagar innan. 
    Fick till det varannan dag runt ÄL 
    CD 8,10,12,14. så nu håller vi tummarna och försöker släppa tankarna lite och bara tar det lugnt. 

En och en halv vecka kvar till BIM ska försöka hålla mig från att testa fram till söndagen (BIM) eller åtminstone lördagen. men får se om jag klarar det, 

2/1 - Noonebird

4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar)
    6/1 - Noranora11
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    10/1 - Anidah
    11/1 - Elisand
    11/1 - Isa94

12/1 - En som längtar
    13/1 - Griffin
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    20/1 - Bebo7890
    26/1 - Babysheep
    26/1 - Anonym (Elen)
    28/1 - Ayla

• isa94
    Anonym (Längtar) skrev 2026-01-04 08:08:19 följande:

Vi har ett plus 🥳 Tog ett cb testa tidigt test på morgonen och fick "gravid 1-2 veckor ".

Väldigt glad och stressad samtidigt (för bakgrund så fick jag tidigt mf i december BIM+3) 🤗😬

Men wow! Grattis! 🥰
Svar på tråden BIM Januari 2026