• Griiffin

BIM Januari 2026

Hej på er,

Hoppar in här i tråden! Har varit med i tidigare trådar men tog en paus i november/december då jag blev överstimulerad av Letrozol och orkade inte vara inne på sociala medier. Detta blir min 5:e cykel med Letrozol sen ett MA. Jag har bara fått ägglossning 1 gång under denna tiden.. det verkar dock som att det blir ägglossning denna cykel! Hade ett mycket starkt test i morse men inte en fast smiley så borde bli i eftermiddag eller imon😊
    Vi kämpar för ett syskon till vår son som fyller 2 i februari😊❤️

2/1 - Noonebird

4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar)
    6/1 - Noranora11
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    10/1 - Anidah
    11/1 - Elisand
    12/1 - En som längtar
    13/1 - Isa94
    13/1 - Griffin
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    17/1 - Anonym (Längtar innerligt)
    20/1 - Bebo7890
    26/1 - Babysheep
  • Griiffin
    NooneBird skrev 2025-12-29 08:36:27 följande:

detta fick jag i morse, kissar var 2-3 timmar även nattetid sen helgen. Detta kom dock efter tiden gått ut, la ner den i väskan och kollade senare efter jag testat då jag skulle med ett tåg. 

kan det verkligen bli såhär efter tiden om det är negativt? Tyckte jag såg en skugga innan tiden men väldigt svagt. 

det syns mycket bättre irl, min kamera är kass på mobilen.
    Är 8dpo idag men hade kissat två ggr på natten innan detta Så det blir svårt att testa med morgonurin?

Hej,

Det ser ju lovande ut men man ska inte lita på ett test som gått över tiden tyvärr! Det kan visa falskt positivt. Ta ett nytt imon och läs av det i tid så håller vi tummar och tår!❤️
  • Griiffin
    Anonym (Elen) skrev 2025-12-30 13:15:11 följande:

Ja då ansluter även jag hit, mensen dök upp idag som väntat. Såklart tråkigt men tog inte lika hårt nu som förra månaden iaf. 

Lite kort om mig, jag o min sambo har försökt i över två år och har inte fått ett enda plus. Gått igenom fertilitetsutredning som inte visar något utan allt ser bra ut. Denna cykel ska jag för första gången testa letrozol för att optimera min ägglossning, då jag varje månad har ägglossning men inte blivit gravid. Ska bli spännande och är taggad på att det äntligen kan testat med något för att komma vidare i jakten på bebis ❤️

2/1 - Noonebird
    4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar)
    6/1 - Noranora11
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    10/1 - Anidah
    11/1 - Elisand
    12/1 - En som längtar
    13/1 - Isa94
    13/1 - Griffin
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    17/1 - Anonym (Längtar innerligt)
    20/1 - Bebo7890
    26/1 - Babysheep
    26/1 - Anonym (Elen)
    28/1 - Ayla

Åh så tråkigt att mensen kom Elen! 

Håller tummarna för er nu med letrozolen, hoppas det är precis vad ni behöver😃😍❤️

• Griiffin
    Anonym (Längtar innerligt) skrev 2026-01-03 11:31:58 följande:

CD15 idag, men fortfarande inte riktigt topp på äl-test. Enligt fertilityfriend 0,9 igår men det jag tog imorse ser svagare ut.  Kan ju antingen ha missat att testa om peaken var inatt, men kanske att den kommer senare idag. Fick till mys på morgonen CD14. sen återstår det att se då om äl sker idag eller imorgon. Ingen tempoökning i morse iaf. 

Här är gårdagens äl-test. Negativt, men ganska nära positivt väl? 

Jag tycker det ser positivt ut! när jag har haft så mörkt streck så har jag tagit CB digital oxå som visat glad gubbe😊
  • Griiffin
    Anonym (Längtar innerligt) skrev 2026-01-03 18:57:46 följande:
    Håller med, men avläsaren på appen säger negativt. Alla test är nu svagare efteråt så jag tänker att jag kanske var nära toppen där iaf men missade att testa precis när den var.

tror ändå jag ska försöka få till ett mys ikväll eller imorgon. Det är så jäkla nedslående att mens och så vet man att man inte provat sitt bästa. Stress! Vill vara ute ur denna karusell. 
    Vet inte om man alltid kan lite på de där apparna!
    Men ja, jag hade nog oxå myst på bara för att säkra upp lite extra! jag håller tummarna att det tar sig för er😍

Förstår precis! vill inget hellre än att slippa all stress, mediciner, ägglossningstester hit och dit.. så trött på det! 
  • Griiffin
    Anonym (Längtar) skrev 2026-01-04 08:08:19 följande:

Vi har ett plus 🥳 Tog ett cb testa tidigt test på morgonen och fick "gravid 1-2 veckor ".

Väldigt glad och stressad samtidigt (för bakgrund så fick jag tidigt mf i december BIM+3) 🤗😬

Åh så roligt!! Stort grattis😍

Förstår känslan men försök att slappna av och njut under tiden🥰 (vet att det är mycket lättare sagt än gjort!) Håller tummarna att allt går som det ska! 

Vad har du haft för symtom?😊

• Griiffin
    Anonym (Otålig!!) skrev 2026-01-04 17:36:15 följande:

Hej!

Oklart vad för chanser vi har denna månad. Enligt min app skulle ägglossning ske den 3de januari, började med test först den 2de januari men var då negativt, och sen har linjen blivit svagare för varje dag. Tänker att antingen skedde det tidigare eller så har det uteblivit/ blivit uppskjutet? Åkte dessvärre på feber efter juldagarna- så tänker att de är kanske har ?förstört? cykeln, men vi har försökt regelbundet ändå. någon Med erfarenhet av feber och hur chanserna påverkas?

Hej,

Håller tummarna den bara är uppskjuten i några dagar och att den kommer snart!🥰

Jag har pcos och är extremt känslig för allt som möjligen skulle kunna rubba min cykel. Jag har fått feber precis innan ägglossningen skulle vara och den uteblev den månaden tyvärr!

Behöver ju inte betyda att det är så för dig dock😊♥️

• Griiffin
    Anonym (Längtar) skrev 2026-01-04 13:47:43 följande:
    Tack för alla gratulationer! Jag ska försöka hålla mig lugn och njuta lite.

Jag har än så länge haft drag/stickningar vid äggstockarna (men det är livmodern egentligen om jag minns rätt), lite känsligare bröstvårtor och lite lätt växtvärk i svanken och magen. Växtvärk är mest på kvällarna ☺️
    Ah okej, lindriga symtom än så länge då♥️ Man får njuta innan illamåendet kickar in haha.
    Min senaste graviditet som sluta med ett MA i v13, då hade jag inga symtom alls i början. Vecka 6 kom det som en käftsmäll😂
  • Griiffin
    Anonym (Längtar) skrev 2026-01-04 19:02:03 följande:
    Haha, ja man får vara glad så länge illamåendet håller sig borta. Spydde i flera buskar med sonen 😂
    Samma här haha😅
  • Griiffin
    Tjej90sve skrev 2026-01-04 19:04:59 följande:

Hej!
    Varit med i ett antal trådar här nu! Fick äntligen min mens efter 8 veckor utan sen blödningen efter kemiska missfallet.

Jag är 35 år. Har försökt sen slutet av april månad år 2025 för 3:e barnet. Första för min sambo. Nu håller vi tummarna något händer under denna vår! Min kollega har blivit gravid före jul och berättat tidigt åt mig så man blir en hel del avundsjuk! Hon är 5 år yngre än mig.

vet inget BIM pga min oregelbundna mens.

Hej Tjej90sve,

Skönt att mensen är tillbaka så ni kan börja om! har du kollat upp din oregelbundna cykel? Låter som Letrozol kan hjälpa dig!❤️

Jag förstår precis din avundsjuka, min närmsta vän berättade alldeles nyss att hon är gravid. Blir självklart glad för hennes skull men det är så jäkla tufft när man själv kämpar! Vi fick ma i somras så känns extra tufft med alla runt om kring som ?hinner före?.

Svar på tråden BIM Januari 2026