• Gurkburk74530

Feminina kvinnor

Så var det det här med att förlusten av feminina kvinnor i dagens samhälle.
    Jag vet inte vad som händer gällande hur en snygg kvinna klär sig, jag vill påstå att 90% av kvinnorna i samhället inte vill eller kan vara kvinnliga, nej, de flesta vill klä sig som en man eller ännu värre, mys byxor och säckig T-Shirt, det är skrämmande utveckling, blir snart inga barn gjorda överhuvudtaget tror jag......barnafödandet går kraftigt nedåt.
    Ved är det för fel med blus, kjol, blanka strumpor, lite klack på skon, eller stövlar och kappa med tillhörande sjal när man ska ut på stan??
    Stil och klass har totalt försvunnet från den svenska kvinnan, ja, det finns ett fåtal som fortfarande klär sig feminint, men stackarna blir mer eller mindre utfrysta av sina medsystrar.
    Hur kommer sig detta?

//Hugo

Feminina kvinnor
  • Svar på tråden Feminina kvinnor
  • Mayjel
    Postman skrev 2025-12-24 00:48:54 följande:
    Du argumenterar som sd. De dömer en hel grupp utefter ett fåtals individers svineri. Du blir en del av svineriet genom att hålla på med ditt mansförakt. Gör upp med ditt förakt gentemot vissa män och lämna övriga män utanför. 
    Nej, det gör jag inte alls. Det rör sig inte om ett fåtal utan generellt sett. Sett det genom hela livet, inte minst härinne och även på andra större diskussionsforum. Det är inget särskilt klientel som samlas på sådana platser utan vanliga män som vågar vara brutalt ärliga utan att få reprimander för det, skyddade av sin anonymitet. Även denna tråd är ett lysande exempel på kvinnoförakt och översitteri.
  • Postman
    Mayjel skrev 2025-12-24 00:54:26 följande:
    Nej, det gör jag inte alls. Det rör sig inte om ett fåtal utan generellt sett. Sett det genom hela livet, inte minst härinne och även på andra större diskussionsforum. Det är inget särskilt klientel som samlas på sådana platser utan vanliga män som vågar vara brutalt ärliga utan att få reprimander för det, skyddade av sin anonymitet. Även denna tråd är ett lysande exempel på kvinnoförakt och översitteri.
    Som sagt, en dåres försvarstal. Du känner knappast alla män eller nåt snitt. Förakt föder ännu mera förakt, du blir en del av det och gör knappast världen bättre av det. 
  • Mayjel
    Postman skrev 2025-12-24 01:00:32 följande:
    Som sagt, en dåres försvarstal. Du känner knappast alla män eller nåt snitt. Förakt föder ännu mera förakt, du blir en del av det och gör knappast världen bättre av det. 
    Som sagt, nej, du har fel som vanligt. Jag känner till hur den manliga hjärnan fungerar i snitt jo. Och får det bekräftat precis varje dag, både härinne i trådar likt denna och i verkligheten. Varför ska jag vara bättre eller snäll mot män som TS när denne enbart häver ur sig en massa förakt mot kvinnor? Han förtjänar ingen respekt när han inte själv respekterar.
  • Postman
    Mayjel skrev 2025-12-24 01:05:04 följande:
    Som sagt, nej, du har fel som vanligt. Jag känner till hur den manliga hjärnan fungerar i snitt jo. Och får det bekräftat precis varje dag, både härinne i trådar likt denna och i verkligheten. Varför ska jag vara bättre eller snäll mot män som TS när denne enbart häver ur sig en massa förakt mot kvinnor? Han förtjänar ingen respekt när han inte själv respekterar.

Nej du känner inte män, du känner kanske några män. 

Du tycker det är hemskt med kvinnoförakt och översitteri men utövar mansförakt och översitteri själv. Hur kan du vara så blind. 

• Mayjel
    Postman skrev 2025-12-24 01:08:18 följande:

Nej du känner inte män, du känner kanske några män. 

Du tycker det är hemskt med kvinnoförakt och översitteri men utövar mansförakt och översitteri själv. Hur kan du vara så blind. 

Återigen - varför skulle jag bemöta kvinnoförakt med kärlek och respekt? På vilket sätt har dessa misogynister förtjänat detta? Det kan du fundera på.
  • Postman
    Mayjel skrev 2025-12-24 01:11:03 följande:
    Återigen - varför skulle jag bemöta kvinnoförakt med kärlek och respekt? På vilket sätt har dessa misogynister förtjänat detta? Det kan du fundera på.
    Vem har sagt att det ska mötas med kärlek och respekt, inte jag i alla fall. Argumentera kan du göra men jag vänder mig emot att du tror dig veta hur alla män fungerar och att du likt sd anklagar hel grupp för vad ett fåtal gör. 
  • Mayjel
    Postman skrev 2025-12-24 01:18:05 följande:
    Vem har sagt att det ska mötas med kärlek och respekt, inte jag i alla fall. Argumentera kan du göra men jag vänder mig emot att du tror dig veta hur alla män fungerar och att du likt sd anklagar hel grupp för vad ett fåtal gör. 
    Det handlar inte om ett fåtal utan om majoriteten.
  • Postman
    Mayjel skrev 2025-12-24 01:24:47 följande:
    Det handlar inte om ett fåtal utan om majoriteten.
    Det har du ingen aning om. En dåres försvarstal och grundlösa påståenden. En majoritet män är bra, annars skulle vi knappast ha det demokratiska samhället vi har. Du blir mer och mer lik de du själv anklagar. 
  • Mayjel
    Postman skrev 2025-12-24 01:31:05 följande:
    Det har du ingen aning om. En dåres försvarstal och grundlösa påståenden. En majoritet män är bra, annars skulle vi knappast ha det demokratiska samhället vi har. Du blir mer och mer lik de du själv anklagar. 
    Det är verkligen inga grundlösa anklagelser, på tal om en dåres anklagelser mot mig. Och jo, jag har visst en aning om det. Demokrati finns inte överallt heller. Och man kan vara en dålig människa även som demokrat. Usel kvinnosyn finns i alla läger. 
  • Postman
    Mayjel skrev 2025-12-24 01:34:51 följande:
    Det är verkligen inga grundlösa anklagelser, på tal om en dåres anklagelser mot mig. Och jo, jag har visst en aning om det. Demokrati finns inte överallt heller. Och man kan vara en dålig människa även som demokrat. Usel kvinnosyn finns i alla läger. 
    Jo demokratin i Sverige står stark, här är majoriteten av män och kvinnor bra. Att vissa har en usel människosyn ska inte drabba de som har en bra människosyn. Det är grundlöst och okunnigt svammel du sprider, precis detsamma som de du anklagar.
Svar på tråden Feminina kvinnor