Vinter och semester.
Nu är vi snart i jul! Då börjar min julledighet!
Är du ledig på vintern?
Nu är vi snart i jul! Då börjar min julledighet!
Är du ledig på vintern?
Nej, inte mer än dagen innan julafton.
Jag sparar mina semesterdagar till sommaren och till resor vår och ibland även höst.
Ja, det här året är jag ledig 18 dagar över jul och nyår men behövde bara ta 4 dagars semester pga alla lediga dagar och klämdagar.
Ja, eftersom jag inte arbetar. Är alltid ledig och njuter av det varenda dag.
Jag har just avslutat årets sista arbetspass.
Långledig över jul och nyår, så skönt.
Sammanhängande ledighet i 23 dagar, 20 dec - 11 januari.
Behöver bara ta ut 10 dagar av mina 50 dagar innestående komptid.
Jag gillar både att arbeta och att vara ledig.
Jag gillar att jobba. De flesta av årets arbetsveckor jobbar jag minst 48 och ofta 56 timmar, så det brukar ge sammantaget 40-50 dagar i övertid/inarbetade under ett år.
Och jag gillar vara ledig. Bl a i "sommarstugan" vid medelhavet.
Brukar kunna ta två veckor i solen under november (tråkigaste månaden), lite extra lång ledighet t ex över jul och påsk, och en del andra klämdagar under året. Och ofta en extra lång sommarsemester, typ 7-8 veckor i stugan.
Sammanhängande ledighet i 23 dagar, 20 dec - 11 januari.
Behöver bara ta ut 10 dagar av mina 50 dagar innestående komptid.
Jag gillar både att arbeta och att vara ledig.
Jag gillar att jobba. De flesta av årets arbetsveckor jobbar jag minst 48 och ofta 56 timmar, så det brukar ge sammantaget 40-50 dagar i övertid/inarbetade under ett år.
Och jag gillar vara ledig. Bl a i "sommarstugan" vid medelhavet.
Brukar kunna ta två veckor i solen under november (tråkigaste månaden), lite extra lång ledighet t ex över jul och påsk, och en del andra klämdagar under året. Och ofta en extra lång sommarsemester, typ 7-8 veckor i stugan.
Jag är "hemma-mamma" så är ju alltid ledig i den bemärkelsen - även om jag sysslar med en hel del välgörenhet och annat ideellt arbete...Men min make har tagit ut en lång ledighet nu så vi har massor med dagar tillsammans hela familjen. Det ska bli så skönt då vi som familj haft en ganska tuff höst - så ledigheten är verkligen behövlig och mycket efterlängtad 😊
Långledig nu. Börjar den 7/1 igen. Så jäkla nice. Det har varit en tung arbetshöst/vinter.