Mått och storlek
Vad säger mina mått enligt er? Smal, normalviktig, överviktig? Vikt på ett ungefär?
Byst:101 cm
Midja:80 cm
Höft: 100 cm
Lår: 57 cm
Vad: 36 cm
Handled: 14 cm
Fotled: 21 cm.
Är 162 cm lång.
Vad säger mina mått enligt er? Smal, normalviktig, överviktig? Vikt på ett ungefär?
Är 162 cm lång.
Vad är poängen? Ställ dig på vågen så får du svaret.
Jag har lite övervikt men den sitter inte vid midjan utan längre ner, på magen.
Det säger att du är väldigt fixerad vid att mäta dig själv och även kanske andra saker.
Precis som andra gillar att plocka hårstrån eller beräkna fötternas massa ungefär.
Är 162 cm lång.
Är 162 cm lång.
Jag vet min vikt och ja jag är ju överviktig men min vikt är mer än vad det ser ut som på min vikt. Andra i samma viktklass är större än mig och de som väger mindre har mer som min kropp.
Har alltid varit den som vägt mer än vad jag ser ut att göra. I högstadiet vägde jag tex 6 kg mer än min närmsta vän och vi var lika långa men hon hade större rumpa än mig. Men på den tiden så var det vikten som spelade mest roll och om man sen egentligen var lika stor/liten som andra spelade ingen roll då. Så är det nog lite idag med.
Jag vet min vikt och ja jag är ju överviktig men min vikt är mer än vad det ser ut som på min vikt. Andra i samma viktklass är större än mig och de som väger mindre har mer som min kropp.
Har alltid varit den som vägt mer än vad jag ser ut att göra. I högstadiet vägde jag tex 6 kg mer än min närmsta vän och vi var lika långa men hon hade större rumpa än mig. Men på den tiden så var det vikten som spelade mest roll och om man sen egentligen var lika stor/liten som andra spelade ingen roll då. Så är det nog lite idag med.
Helt klart överviktig. Ibland har vi svårt att förstå hur stora vi är.
Helt klart överviktig. Ibland har vi svårt att förstå hur stora vi är.
När man väger sig, då blir folk sura, säger åt en att slänga vågen och ta fram måttband istället.
När man mäter med måttband, ja, då blir folk sura och säger åt en att ta fram vågen.
Hur ska folk ha det egentligen?
Med det sagt, TS är en linjal smalare än mig, ungefär, på överkroppen, någon decimeter smalare över låret, och har spädare benstomme, vilket kan utläsas på handleden, där min är 2 cm större i omkrets, men jag har inget fett där och kan inte nå runt med tummen och långfingret, vilket jag anar att TS kan. Jag är ickså 2 cm kortare än TS. TS midja/höftkvot är bra, vilket är positivt.
Med det sagt så gissar jag att TS är 20-25 kg lättare än jag är, drar 100 DD i BH-storlek, L/48/50 i byxor, L/XL/50/52 i tröjor pga tuttarna, har svårt att hitta byxor och tröjor i rätt längd, och svår över att kvinnorkläder inte har bra fickor.
Ja, TS är förmodligen överviktig. Men det kunde varit värre.