• Anonym (????)

Göra slut eller inte?

hej hörni. jag behöver verkligen er hjälp. det är så att min sambo fortsätter att kolla på porr upprepade gånger trots att jag har uttryckt hur ledsen jag är över det. varje gång jag kommer på honom så säger han att han försöker sluta men att det inte är så lätt när han blir triggad. senaste gången så hade han sökt på det när han jobbade?? det tycker jag är riktigt olämpligt. Detta är dessutom inget han är ärlig med utan han väntar tills jag avslöjar honom. nu har det hänt att jag har kommit på honom att kolla på det tre gånger sedan jag bad honom att sluta kolla på det. han Har fått massvis med bilder och filmer på mig, men det verkar inte duga. är det dags att gå skilda vägar tycker ni?

jag har endast två alternativ har jag kommit fram till och det är att antigen lämna honom eller acceptera detta och låta honom kolla. Men inget av alternativen känns rätt, jag älskar ju honom mer än allt och han är min trygghet. vad hade ni gjort om ni var i liknande situation. 
  • Svar på tråden Göra slut eller inte?
  • Anonym (Släpp det)

Eftersom det är helt naturligt att titta på porr ( om det nu tex inte är barn/djur inblandade) så är det ju ett helt orimligt krav du ställer så släpp det !

• Anonym (????)
    Anonym (Släpp det) skrev 2025-12-20 11:50:55 följande:

Eftersom det är helt naturligt att titta på porr ( om det nu tex inte är barn/djur inblandade) så är det ju ett helt orimligt krav du ställer så släpp det !

Men om det gör mig jätteledsen och osäker på mig själv? 
  • Anonym (Jag)

Tycker att du ska jobba med att acceptera att han kollar på porr. Det har inget  med dig att göra eller att du inte duger.
    Är relationen bra i övrigt känns det dumt att kasta bort den. Porrtittande är en del av hans sexliv med sig själv. Något han har full rätt att ha, precis som du. 

Så länge han inte tittar på olagliga saker eller konstant väljer porr och runka framför sex med dig ser jag inte problemet. 

Jag är förresten kvinna.

• Anonym (Lee)
    Anonym (Släpp det) skrev 2025-12-20 11:50:55 följande:

Beror helt på hur ofta det händer, är det som ett beroende, ska han ständigt dit och titta? Porrberoende finns. Inte kul i en relation och med tiden finns risken att killen tycker att sex irl är lite oitressant och vill prova rätt kepiga varianter på dig. 

Dessutom, porren blir allt grövre, vilken typ av porr kollar han på? Det finns porr som skulle ge mig evig avsmak för en kille som själv söker upp och tittar på den. 

Men allt är ditt eget val. Vad kan du tolerera? 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Undrar)

Tittar du aldrig på vanliga filmer med snygga karlar, och blir lite småförälskad i dem? Slår upp vad de heter och läser lite om deras liv, och söker upp fler bilder och filmer och sådant? I så fall är du inte bättre, vad gäller detta med att partnern inte "duger" eller räcker till. 

Sedan kan man ju vara emot porr av andra skäl, t.ex. moraliska och religiösa. Man kan t.ex. oroa sig för hur särskilt kvinnorna i den branschen blir behandlade och mår. Eller man kan tycka att sex endast ska ske i den äkta sängen mellan man och hustru. Men detta verkar inte vara dina invändningar?

• Jimmy75

Det låter i din TS som att han vill kunna sluta med det....såvida det nu inte är något han bara säger för att undkomma en jobbig diskussion. Poängen är att OM han nu vill försöka sluta med det så går det såklart att söka olika slags hjälp för det. Det går ju börja med att söka kunskap om det på nätet. Måste inte bara någon snordyr terapi det första han gör. 

Men det verkar vara något som är svårt för honom att på helt egen hand upphöra med och något som sätter både honom och er relation i en ansträngd situation och då behöver han nog prova något annat än bara sin vilje- och tankekraft.

• Anonym (Släpp det)
    Anonym (????) skrev 2025-12-20 11:58:39 följande:
    Men om det gör mig jätteledsen och osäker på mig själv? 
    Sök hjälp för din dåliga självkänsla. Tänker du aldrig på nån annan när du onanerar?
  • Anonym (????)

Det har kommit fram nu att han har kollat på det mycket mer än vad han har sagt till mig. blir så ledsen, men fattar samtidigt att han inte har vågat erkänna eftersom jag blir så himla ledsen i flera dagar när jag har fått reda på det. 

• Anonym (Patricia)

Att han slutar se porr kommer inte automatiskt göra  att du får bättre självkänsla.  Det kommer fortfarande finnas situationer som känns jobbiga och han kan ju inte sluta leva liksom bara för att du känner dig osäker...  plötsligt får han en snygg kollega eller du inbillar dig att han kollar extra på din kompis eller vad nu dina hjärnspöken intalar dig 

Detta är helt och hållet ditt eget problem att lösa med tex kurator och jobba på din självkänsla. 

Att han ser porr och onanerar kommer aldrig ha med dig att göra så länge du är villig att jobba på ditt mående.  - däremot - att tjafsa och diskutera etc kan i längden få honom att dra sig undan sex överhuvudtaget....

Svar på tråden Göra slut eller inte?