• Sara84

Föräldrer i Haninge - tips om bra dagis!

Hej!

Är nyinflyttad i kommunen och bor i Brandbergen.. Har tänkt ställa min lilla tös i dagiskö för en plats till januari 2007.
    Nu är det ju lite svårt när jag inte vet vilka dagis som är "bra" och dåliga i området.
    Har ni tips att ge så kom gärna med dom..
    De önskemål som vi har är väl främst att det ska vara bra personal och att barnen skall få vara ute så mkt som möjligt (Ett "Ur och skur"- dagis hade varit det ultimata)
    Vill som sagt höra vad ni andra mammor/pappor har för tips o råd o komma med

//Sara, mamma till Denise 5 månader
    Trevlig helg
  • Svar på tråden Föräldrer i Haninge - tips om bra dagis!
  • Mammut80

Jag vill också veta för vi flyttar till Handen till hösten

• Fiaspel

Hej!

Har min flicka på Dragspelet i Brandbergen och tycker att det fungerar helt ok. De är ute nästan varje förmiddag, om det inte är helt hemskt väder. När det är varmare är de förstås ute mera. Gården är hyfsat stor, men det finns inte så mycket träd och rätt lite skugga som kan behövas på sommaren.

Det är lite speciellt åldersindelning kanske. De flesta avdelningar är för barn 1-4 år, och femåringarna går på en egen avdelning det sista året innan de slutar och börjar i förskoleklass.

Personalen har jag upplevt som seriös och engagerad oftast. De jobbar mycket med barnens språkutveckling och delar till exempel in barnen i grupper när de läser för att de ska kunna se varje barn. Annars har de gympa för de större barnen, vattenlek, rytmik för de mindre, åtminstone på den avdelning min dotter går. Det varierar nog rätt mycket mellan avdelningarna.

• Sara24

Finns ett privat dagis som ligger vid minigolfen i brandbergen som heter Orren, där står min lilla tjej i kö. Har hör av många att det ska va jätte bra.
    Annars vill jag oxå ha fler tips runt vendelsömalm om vi inte kommer in på orren.

• Sara84

Tack för alla tips =) Några fler som har nått o tillägga?

*nyfiken*

• Ell

Vill också veta! Lika bra att vara ute i god tid!

• Bella09

Hej Sara!
    Hur gick det, ser att det var många år sedan du skrev inlägget, nu är det jag som flyttar till Brandbergen och ska hitta förskola till min lilla flicka. Vilken rekommenderar du?

• Sara84
    Bella09 skrev 2014-03-03 10:11:46 följande:
    Hej Sara!
    Hur gick det, ser att det var många år sedan du skrev inlägget, nu är det jag som flyttar till Brandbergen och ska hitta förskola till min lilla flicka. Vilken rekommenderar du?

Hejsan Bella!

Jag hann flytta ifrån Haninge innan min tös skulle börja på dagis :(

Så jag vet tyvärr inte...

Svar på tråden Föräldrer i Haninge - tips om bra dagis!