• rajs

IVF 2026

Jag ska börja med sprutor för IVF nästa vecka. Jag har gjort fyra inseminationer under hösten som inte tog sig. Jag försöker skaffa barn på egen hand, påbörjade hela processen våren 2024. 

Har vad jag vet inga egentliga problem som är kända. Har ett normal-lågt AMH och endometrios. Så får se vad som händer 

• rajs
    kacko skrev 2026-01-02 15:33:15 följande:

Hej på er!

Har någon erfarenhet av någon klinik i Stockholm ? vilken ska man välja? Vi har fått välja mellan Livio, Sophiahemmet, C Medical Gynekologi, Stockholm IVF, Ovumia och Karolinska Huddinge.

Det jag är mest orolig för är ägguttaget: hur olika kliniker gör processen och vilken som är bäst på patientbemötande och smärtlindring, så att ägguttaget inte gör ont. Om någon har erfarenhet av någon av klinikerna jag nämnt, får ni gärna rekommendera.

Jag har svårt att välja, och när man googlar hittar man inte så mycket. Vi har fått remiss och tänkte kontakta kliniken i mars och förhoppningsvis börja i april.

Huddinge är ganska bra, det är där jag är pga fick inte vårdval, MEN de har sämst statistik (de har hand om de mest ?problematiska? fallen dock) och det är längre väntetider. 

Har själv tittat på C-medical om jag väljer privat sen, men vet inte deras statistik för att lyckas. Livio/Stockholm IVF/Sophiahemmet har ganska liknande resultat enligt Q-IVF. Så skulle säga att inte välja Huddinge. Välj någon som har helgöppet åtminstone en dag per helg 

• rajs
    Anonym (Drömmeromtvå) skrev 2026-01-04 20:39:17 följande:
    Jag är också ensam, kul att vi är flera här inne ☺️ inför min son gjorde jag två insemineringar som inte tog, första ivfomgången men andra återföringen blev graviditet 😊
    Spännande! Jag önskar att de hade gjort två indeminationer bara och sen 2 IVF, men hoppas att det bara är en IVF som krävs och att jag får tillräckligt med embryon för en fullgången graviditet

Innan jag började kändes det som typ ingen gjorde det här ensam, men nu stöter jag på de som kör solo lite överallt ☺️
  • rajs

Gud den senaste veckan har varit som en virvelvind!! Fick mens i fredags och började med sprutor samma dag. Så idag är sprutdag 7 och jag är? så trött, svullen och öm. Var på UL igår och de såg 10 folliklar och en var på 13mm? ska tillbaka imorgon och se hur de växt för att se om trigger blir i helgen eller om det blir nytt UL på måndag. 

Hade så ont i huvudet första dagarna, kunde knappt fungera, och har annars mått rätt bra tills idag. Känner mig så fullproppad idag. Tror inte det blir jobb imorgon för  det är lite väl aktivt för mig just nu och har ganska ont i ligamenten runt äggstockarna och sååå svullen. Lite glad över att vara tjock nu för då är det inte lika tydligt att jag är har en rejäl mage nu haha!  Förstår inte hur de med typ 30 folliklar klarar av att göra någonting. Hoppas folliklarna växt så jag kan ta triggern i helgen för jag är rätt så less nu (men känns ändå bra att kroppen gör vad den ska även om jag är helt slut!)

• rajs
    kamd skrev 2026-01-16 07:44:31 följande:
    Oj jäklar, det låter tufft! Jag börjar med första sprutan idag och nytt jobb på måndag. Känns så trist att jag kanske kommer vara helt uppsvälld och inte på topp... Men sånt är livet! Hoppas allt går bra för dig!!

Hoppas det går bra för dig och du slipper jobbiga biverkninga! Nytt jobb är jobbigt bara det, men det här klarar du!!

jag grävde fram ett par gamla byxor från innan jag gick ned i vikt och de fungerar rätt bra för att dölja svullnaden. 

idag på UL såg de 20 folliklar? galet. Så blir nog ett totalfrys för mig. Hade hoppats på en färsk överföring men hälsan först 

• rajs
    kamd skrev 2026-01-28 12:38:55 följande:
    Tack för lite hoppfulla ord! Mår väldigt bra idag också. Så tacksam för det. Inga blödningar och magen är mindre svullen än dagen inna äggplocket. Är bara väääldigt trött så jag är ändå hemma från jobbet idag och vilar.

Det är svårt att behålla hoppet, men vi försöker! På tisdag får vi veta om det blev något till frysen.

Tycker fortfarande att det är väldigt oklart när återföring blir. Min mens/bortfallsblödning som borde komma om någon vecka, kan man inte göra FET på ägglossningen som kommer efter den? Måste man vänta på en ytterligare mens, och göra det på ägglossningen som kommer efter det? Det blir ju i så fall någon gång mot slutet på mars. Känns som en evighet.

alison13 Hur gick det för dig, du hade återföring idag väl? Hoppas allt gick superbra och att ruvardagarna blir bra ????
    tog du GnRh trigger eller hCG? Jag har fått veta att det blir en cykels uppehåll och de gör inte en överföring på bortfallsblödmen?
  • rajs

Fick idag besked om att 7 blastocyster har frysts. Har bölat av lycka för herregud hade aldrig kunnat ens hoppas på de siffrorna. 3st dag 5 och 4st dag 6

• rajs
    Vallmo93 skrev 2026-01-29 08:21:20 följande:

Hej alla,

Vilken fin tråd! Jag är inte riktigt i start av IVF ännu - utan väntar på min bokade tid för fertilitetsutredning. Men såklart, tänker lite längre framåt för att inte tappa hoppet och tänker att IVF kommer det nog bli. Jag och min partner började försöka aktivt i Okt-24 och fick ganska snabbt ett utomkvedshavandeskap. Har under 2025 därför redan fått göra ganska mycket undersökningar/provtagningar så har ganska bra koll på mitt läge. Däremot har vi ingen koll på min killes simmare, så där är vi lite mer nyfikna av vad fertilitetsutredningen kommer visa. 

Vi är inbokade på Sophiahemmet för utredningen om ca 2 månader och har hört så mycket gott om dem. Ser att det är många här i tråden som går på Sophiahemmet. Vill ni dela med er lite snabbt hur lång tid processen tog för er från första besöket vid utredningen till IVF? Hur lång tid tog den att få resultat från? skickades remiss för IVF direkt därefter eller fick ni fortsätta försöka ett tag själva? Och från att remiss skickades, och de blev godkänt, hur lång tid till uppstart av IVFen? 

Hejar på er alla! 🤗💛

Har inga svar på dina frågor, men hej! 
  • rajs
    kamd skrev 2026-01-29 21:08:36 följande:
    Jag tog GnRH-trigger (Suprefact) pga risk för överstimulering. Påverkar det när vi kan göra FET?
    Så jag förstår det så kan det göra det? jag tog också GnRh och som jag förstod det ska jag vänta en månad för att allt ska bli ?normalt? igen? men jag kan vara helt ute och cyklar. Jag trodde så när jag först kommenterade men nu är jag osäker. 
  • rajs
    Anonym (L202344) skrev 2026-01-30 12:26:51 följande:

Jag har precis haft äggplock, och alla mina 6 folliklar innehöll ägg. Så det är jag ändå glad för :) Fantastiskt bemötande på sjukhuset, det är jag också tacksam för. Tycker inte det gjorde ont alls, även om det såklart var nervöst.

Åh vad kul, hoppas det går bra för dem 
Svar på tråden IVF 2026