kacko skrev 2026-01-02 15:33:15 följande:
Hej på er!
Har någon erfarenhet av någon klinik i Stockholm ? vilken ska man välja? Vi har fått välja mellan Livio, Sophiahemmet, C Medical Gynekologi, Stockholm IVF, Ovumia och Karolinska Huddinge.
Det jag är mest orolig för är ägguttaget: hur olika kliniker gör processen och vilken som är bäst på patientbemötande och smärtlindring, så att ägguttaget inte gör ont. Om någon har erfarenhet av någon av klinikerna jag nämnt, får ni gärna rekommendera.
Jag har svårt att välja, och när man googlar hittar man inte så mycket. Vi har fått remiss och tänkte kontakta kliniken i mars och förhoppningsvis börja i april.
Huddinge är ganska bra, det är där jag är pga fick inte vårdval, MEN de har sämst statistik (de har hand om de mest ?problematiska? fallen dock) och det är längre väntetider.
Har själv tittat på C-medical om jag väljer privat sen, men vet inte deras statistik för att lyckas. Livio/Stockholm IVF/Sophiahemmet har ganska liknande resultat enligt Q-IVF. Så skulle säga att inte välja Huddinge. Välj någon som har helgöppet åtminstone en dag per helg