• Meddelande borttaget
  • Anonym (L202344)
    Anonym (Evve) skrev 2026-01-24 10:06:22 följande:

Hej! Jag och sambon gjorde vårt första FET igår. Vi hade 15 embryon i frysen och nu 14 kvar så det finns ju några försök om det inte går vägen denna gång. Jag har nyss fyllt 40 och sambon 33. Jag har tonåringar sen tidigare men dambon inga barn. Den 5/2 ska vi göra ett gravtest viket känns väldigt långt borta men ändå spännande🙏🏼 

Lycka till🙏
  • Anonym (L202344)

Jag känner mig nästan lite småsjuk/hängig nu efter att ha tagit Ganirelix i två dagar (+ Gonal F 125 i 6 dagar). Kan det vara en sidoeffekt av sprutorna, eller är det bara ett helt vanligt januarivirus? Har ni upplevt samma?

• Anonym (L202344)

Vad händer för er i veckan som kommer? :) Jag har en scanning imorrn och troligtvis äggplock på onsdag

• Anonym (L202344)

Oj otroligt med så många embryon!

Jag hade precis en scanning och endast 4-5 ägg har mognat än så länge. Har varit på en låg dos med Gonal F för att de är rädda för att överstimulera mig. Känner mig lite förtvivlad nu, känns som att sannolikheten för embryos och speciellt en utvecklad blastocyst har minskat markant.

• Anonym (L202344)

Jag har precis haft äggplock, och alla mina 6 folliklar innehöll ägg. Så det är jag ändå glad för :) Fantastiskt bemötande på sjukhuset, det är jag också tacksam för. Tycker inte det gjorde ont alls, även om det såklart var nervöst.

• Anonym (L202344)
    Anonym (Lily96) skrev 2026-01-31 08:56:30 följande:

Spännande att följa er som redan haft äggplock och ni som är på ruvardagar. Hoppas verkligen att det trillar in plus för er om några dagar🍀

Jag ska på första UL idag och kolla hur många blåsor som finns och bedöma fortsatt medicinering. Troligen äggplock i mitten av nästa vecka. Tog första Fyrmedel sprutan igår. Tyckte det kändes som ett getingsting 🐝. 

Hur gör ni andra med sprutorna? Tar ni själva eller låter annan göra det åt er? Jag blundar medan sambon sköter resten, haha!

Tack!🤞🏻
    Spännande :) Jag gillar att ha kontroll, så jag gör det själv. Det blev mycket bättre när jag började trycka sprutan med kraft i början så den ?spetsar? huden snabbt. Antar att Fyrmedel är som Ganirelix? Tycker det sved som du beskriver det, de två första gångerna jag tog den, och sen märkte jag knappt av den. Försöker ta sprutorna  när jag är halvvaken så jag inte tänker så mycket och kan gå tillbaka till sängen och snooza sen.
  • Anonym (L202344)

Har era kliniker sagt något om träning dagarna efter äggplock? Jag tog ut ägg i fredags (i dag är det söndag) och är sugen på att köra ett lättare styrkepass idag. Bra eller dålig idé?

• Anonym (L202344)

Oj okej, då avstår jag träning. Tack!!

• Anonym (L202344)

Vet ni förresten hur ofta labben brukar kolla hur det går för alla embryon? Alltså kan man förvänta sig ett samtal redan efter några dagar ifall ingen klarat sig, eller undersöks de först samma dag de ska sättas in igen?

Svar på tråden IVF 2026