Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

"Man sakkner inte koa förn båset ä tomt"

Ok, det är surt, men varför skulle man bygga sina liv på en enda helg på ett helt år?
    Enda gången mitt ex ville vara nära var på semester. Och det var en eller två veckor om året. Funkar ju inte!
    Är ju skitkul med en trevlig semester men är ju ett gäng veckor som ska funka annars också.

• Anonym (?)
    567890 skrev 2025-12-21 20:15:30 följande:

Har du listat ut vad du ska göra? Du har väl hjälpt till de andra jularna eller har hon gjort allt helt själv?

Har hon rätt i vad hon säger? I så fall ska du se till att göra allt rätt inklusive städa huset + tvätten så att när hon kommer tillbaka har du visat att du kan skärpa dig och vara vuxen.

Vet inte riktigt ven du svarar men - Jag  skötte allt utom att hämta på dagis och laga mat på kvällen eftersom hon var hemma typ två timmar innan mig.
    Lämnade på dagis, bytte varenda blöja från BB och framåt, var alltid uppe vid 06 varje lördag och söndag trots att jag jobbade och låg borta i veckorna. 
    När jag frågade om hjälp så var det tvärnobb!!
    Det är jävligt svårt att skruva upp en gips-skiva 240x120 själv och ha käften full med skruv och en skruvdragare i ena handen och gipsskivan i den andra.,
    Jag har nu en särbo som är häst-tjej och "kan själv" - kanske lite för mycket men hon är fan ingen fegis.
    Me like!

• Anonym (?)
    Anonym (dumbom) skrev 2025-12-21 20:40:43 följande:
    Fast det är det som är så jävla dumt. Självklart handlar det inte om en helg, utan om ett mönster som jag inte sett i mitt egna beteende. 
    OK, när jag hade hår så var jag blond men ... vad menar du?
    En helg eller semester är en enskild företeelse men  livet är längre än bara en semester. 
    En tisdag på tvättmaskinen eller en söndag morgon är så mycket mera värt än ett nyp på semestern kan jag tycka.
  • Anonym (?)

Så kan det va .... man ska inte hänga i för många trådar tydligen ....

• Anonym (?)
    Anonym (dumbom) skrev 2025-12-22 00:23:32 följande:
    Du är uppenbart lika korkad som jag har varit. 
    Antagligen, men det bjuder jag på. Det tog typ 45 år av mitt liv men till slut så träffade jag min kvinna. 
    Lång tid? Javisst! Var det värt det? Med två separationer med barn ... njaa, men i efterhand - absolut!
    Kunde inte ha blivit bättre.
  • Anonym (?)

Att lämna eller bli lämnad är verkligen olika. Jag har tyvärr varit den som stått ut i alla fall utom ett.
    Och  när jag tog beslutet , även om det var med barn i bilden så var jag så trygg med vad jag ville.
    Innan dess hade jag blivit dumpad med och utan barn - men var den som försökte.
    Idag har jag en fantastisk kvinna men ... någonting skaver ändå och jag vet inte vad!
    Kanske passar bättre ensam trots allt?

• Anonym (?)
    Anonym (Tomten) skrev 2025-12-22 21:38:13 följande:

Har du dammsugit än TS?

Min man kallade mig ikväll till mötet "gör en lista med mig så jag vet vad vi ska ha gjort tills imorron kl 15 och kan börja bocka av saker".

Det tog 26 år, men vi börjar närma oss...Drömmer

26 år med någon som inte fattar - då hade jag gett upp..Både jag och min kvinna förutsätter att vi är vuxna människor som faktiskt löser saker tillsammans. 
    Tydligen har vi haft olika liv innan vi träffades och hon är såå ovan vid att jag faktiskt gör saker. Lagar mat, städar och tvättar även hennes kläder!!
    Det ät helt sjukt och man undrar vilket liv hon haft innan!
Svar på tråden "Man sakkner inte koa förn båset ä tomt"