Inlägg från: Anonym (Loveornotlove) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Loveornotlove)

Den andra kvinnan

Ja det är jag..Jag är otroligt förälskad i en man som jag träffade redan som ung och redan då var vi tillsammans.
    Vägarna skildes åt, åren gick. Vi båda har förhållande på varsitt håll. Men kan inte låta bli varandra. Han älskar sin fru och tänker inte lämna henne. Han säger även att han älskar mig,  skickar sms där han berättar hur han saknar mig, tänker på mig. Osv. Hans fru såg en gång en av våra sms konversationer och blev väldigt sårad. Då skrev han inte till mig på en månad. Men sedan träffades vi och låg med varandra vid två tillfällen och nu säger han att han är galen i mig..och tyvärr är jag galen i honom. Så det är så jobbigt att veta att han inte kommer lämna henne.. samtidigt så känner jag även skuld gentemot henne och anser väl att han vill ha oss båda.. äta kakan och ha den..men hur bryter man sig loss när man egentligen inte vill det...

• Svar på tråden Den andra kvinnan
  • Anonym (Loveornotlove)
    Anonym (BH) skrev 2025-12-24 22:34:31 följande:

Det är han som är ansvarig för sin fru. Inte du. 

Absolut, men har lite sisterhood känsla gentemot henne..svårt när två älskar samma man..
  • Anonym (Loveornotlove)
    Anonym (J) skrev 2025-12-24 22:53:05 följande:
    Skriv allt till hans tjej. För hennes skull. 
    Alltså, nej det vill jag inte.
  • Anonym (Loveornotlove)
    Anonym (J) skrev 2025-12-24 22:54:13 följande:

Hon förtjänar bättre.

Det du bör ha i åtanke är att det är en otrogen man och han mycket väl kan göra likadant mot dig. Om han skulle lämna henne och vara med dig istället. Klart det heter att ni har nåt speciellt enligt honom men gå inte på den där. Så heter det alltid. Han kanske gillar spänningen. 

Så kan det vara, men han lär inte lämna henne..
  • Anonym (Loveornotlove)
    Lynx123 skrev 2025-12-25 06:34:18 följande:

Så du är kär i ett otroget as som har dig som nummer rvå  och du tror att han älskar dig?

Är det så du vill att ditt liv ska vara?

Inte vet jag, han har ju ingen anledning att hålla på att messa massa fina ord om han inte känner nåt. Slöseri på hans tid isf..
  • Anonym (Loveornotlove)
    Anonym (M) skrev 2025-12-25 09:41:52 följande:
    Du fattar inte. Han säger så för att du inte ska lämna honom. Och det fungerar. Du tror på det. 
    Om det är så kan han hitta någon närmare..
  • Anonym (Loveornotlove)
    ClumsySmurf skrev 2025-12-25 08:51:50 följande:
    Vad skulle kunna få dej att vilja bryta dej loss?
    Oj, jag vet inte..att han slutar messa och bara "försvinner"
  • Anonym (Loveornotlove)
    EnAnonumius skrev 2025-12-25 10:00:15 följande:
    Saknar du helt värdighet mot dig själv?

Ansvaret mot sin fru har mannen själv. Dock så har du lika stort ansvar att se till att konversationer (via mess och telefon) upphör. Du kan ju sluta att svara honom, och blocka honom på mobilen.
    Det är jättesvårt att avsluta när man är kär i någon..
  • Anonym (Loveornotlove)
    Anonym (Omöjligt) skrev 2025-12-25 10:09:24 följande:

Jag förstår att man faktiskt kan känna att nan älskar två personer samtidigt. Men det är en omöjlig ekvaktion.

Han borde berätta för sin fru. Hon måste ju kunna få veta sanningen och få välja. Det handlar om hennes liv också. Hon blir en ofrivillig spelpjäs för att "roa" er. 

Håll dig undan från honom..Be honom avsluta er kontakt.
    .

Hade det varit så enkelt, men med känslor är det svårt..
  • Anonym (Loveornotlove)
    Deacon skrev 2025-12-25 10:11:31 följande:

Några tankar om situationen....

Fascinerande att så gott som alla sparkar verbalt på mannen i dramat. Kallar honom otroget as, anser att han inte förtjänar de känslor TS har för honom, att han förmodligen manipulerar TS och att han inte är pålitlig .m.m.

INGEN kommenterar det faktum att TS själv är otrogen vilket hon explicit skriver på rad 4-5. "Vi har båda förhållande på var sitt håll". Kanske hon också är värd en moralkaka eller två eller är det bara trendigt och rätt att hon ligger runt utanför sitt förhållande medan mannen ska skambeläggas när han vänstrar?

Jag ser även TS partner här som förutom att bli bedragen sexuellt även blir bedragen känslomässigt eftersom TS skriver att hon är förälskad. Kan mycket väl vara så att TS crush också känslomässigt bedrar sin fru men eftersom han inte vill lämna henne kanske det "bara är sexuellt" ur hans perspektiv och det är därför bara hans lust som pratar.... dvs ingen intimitet och ingen önskan om att vara känslomässigt nära. Vet givetvis inte hur det ligger till i detta fall men upplever att män generellt har lättare att frånkoppla behovet av känslomässig närhet från behovet av fysisk närhet och att kvinnor, återigen generellt, oftare behöver den emotionella biten för att den fysiska ska vara intressant för dem.

Absolut min skuld är lika stor som hans..
    Men vill tro att han har känslor då han skriver så känslosamt. Tror även att han inte vill lämna henne då hon sagt till honom att han är hennes livs kärlek.. så finns nog en skuld där hos honom. Dessutom bor vi långt ifrån varandra så varför lämna sin fru för ett distansförhållande..
  • Anonym (Loveornotlove)
    Anonym (Jesus gjorde det också) skrev 2025-12-25 10:17:09 följande:

Undersök möjligheten till en öppen polyrelation. Man måste inte bo tillsammans eller ses hela tiden eller umgås. Man kan respektfullt känna till varandra. Då kan hans fru få utforska saker hon är intresserad av och du kan skaffa en primär partner när du vill. Tänk på att Jesus umgicks med 12 bögar och en hora i öknen  Livet är till för att levas.

Haha
  • Anonym (Loveornotlove)
    Anonym (otrohet) skrev 2025-12-25 10:28:15 följande:

Hur tänker du kring dit eget förhållande? Hade du velat att din partner är otrogen emot dig? Har du inga känslor för din partner? 
    Det rätta och göra enligt min åsikt är att bryta kontakten helt. Och det kommer att vara jättesvårt, du får ta hjälp men det lätta är helt enkelt inte altid det rätta.
    Sen hur kan den här mannen säga att han älskar sin fru och inte vill lämna henne och sen bedrar han henne.... Han borde förstå att han riskerar hela sitt förhållande, för lite äventyr på sidan om....  Om ni skulle blir ett par och få en grå vardag skulle han säkert hitta någon vid sidan av... Både du och han har ju visat vad ni går för.
    Fokusera på dig själv, ditt mående och det förhållande som du faktiskt har....
    Fundera på varför det blev som det blev och gör det som är rätt även om det är jobbigt.... så här kan du inte ha det i längden.....låt förnuftet styra inte känslorna.

Min partner har varit känslomässigt otrogen mot mig och är det kanske ännu? Så mina känslor är sådär..dessutom dricker han sig full varje helg vilket jag avskyr. Varför det blev såhär..jaa, har ju haft känslor för denna mannen sen vi var unga så lite nostalgi också?
  • Anonym (Loveornotlove)
    Anonym (Dalanar) skrev 2025-12-25 11:29:31 följande:

Det är en svår situation och har jag väl börjat älska någon så gör jag det livet ut. Men det gäller att vara tuff mot sig själv och avsluta relationen. Försök att inte ta kontakt och försök satsa allt på din man istället. Försök få honom att förstå att han måste ägna 
    mer tid med dig och att han måste kämpa för att hålla dig kvar. Man måste vara påhittig och göra allt man kan för att äktenskapet ska bestå. Snälla sluta med den andra. Försök allt du kan för att få det bättre med din egen man. 

Ja jag älskade honom innan jag träffade min partner. Jag tar inte första kontakten han skriver alltid först. Och ang min partner så har jag stångat mig blodig för att få honom förstå att jag behöver lite bekräftelse,  att hanbdrar ner på alkoholen men inget händer.
  • Anonym (Loveornotlove)
    Lynx123 skrev 2025-12-25 12:32:39 följande:
    Otrogna as säger och gör bra mycket mer för att få ligga och få belräftelse. Ta vara om dig själv - det här kan gå riktigt illa om du inte aktar dig.
    Nu har vi inte träffat sen i november och kommer dröja mpnga månader till nästa gång..
  • Anonym (Loveornotlove)
    Anonym (Dalanar) skrev 2025-12-25 13:42:23 följande:
    Jag tycker att det är väldigt fint att du fortfarande älskar den personen som du även älskade då ni var yngre. Det är absolut inget fel. Men jag oroar mig för att du tänker att du gör fel och kanske blir du då känslomässigt utmattad av att tänka på det? Men det är ju då bara bra att du skriver ner dina tankar här, så känns det nog bättre. Du kan ju skriva vad du gjort för att få din man att sluta dricka? Kanske du kan komma på något humoristiskt sätt att säga till honom? Jag utvecklar själv lätt en besatthet av spel, sprit, böcker och annat och min hustru har räddat livet på mig många gånger.
    Han är väl på ett sätt min första kärlek.  Den som fick min oskuld. 
    Ang sambon har vi tom varit på rådgivning och jag har pratat med honom skrivit långa sms..
  • Anonym (Loveornotlove)

Jag tror att den här känslan hänger ihop med att vi var förälskade I tonåren men att det av olika skäl inte blev vi så kanske det som spökar att vi på nåt sätt tagit vid där vi aldrig fick varandra..

• Anonym (Loveornotlove)
    Anonym (BH) skrev 2025-12-26 17:19:39 följande:
    Det låter lite osunt. 
    Vad låter osunt?
  • Anonym (Loveornotlove)
    KimLinnefeldt skrev 2025-12-26 16:03:20 följande:

"Den andra kvinnan" kan bli väldigt sårad på sikt, om hon går och hoppas att han ska skilja sig men inte gör det. Det blir en obalans i relationen. Tyvärr är i så fall den enda lösningen att sätta ner foten och sätta en tidsgräns: "Om du inte har skilt dig innan dess så försvinner jag ur ditt liv."

På sätt och vis skulle jag önska att han skiljer sig, men vi skulle ändå inte kunna träffas mer än max 3 gånger på ett år..
  • Anonym (Loveornotlove)
    EnAnonumius skrev 2025-12-27 10:55:52 följande:
    Men det är enkelt om den patetiska mannen skiljer sig från sin fru, så kan du ju skilja dig från din sambo och så kan ni två flytta ihop, och sedan så kan ni båda bedra varandra sedan. Ni har ju vanan att vara otrogna...
    Det är inte så lätt som det låter. Skulle inte träffa någon annan om jag varit ihop med den andra mannen. Är jag kär är jag absolut inte intresserad av att titta på någon annan. Anledningen att det blev att vi låg är att jag haft känslor för honom som ung som vaknade igen när jag träffade honom igen.
  • Anonym (Loveornotlove)
    Dardi007skane skrev 2025-12-27 11:21:40 följande:

Frökenundulat ? 

Vad??
Svar på tråden Den andra kvinnan