Inlägg från: Anonym (Dalanar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dalanar)

Den andra kvinnan

Det är en svår situation och har jag väl börjat älska någon så gör jag det livet ut. Men det gäller att vara tuff mot sig själv och avsluta relationen. Försök att inte ta kontakt och försök satsa allt på din man istället. Försök få honom att förstå att han måste ägna 
    mer tid med dig och att han måste kämpa för att hålla dig kvar. Man måste vara påhittig och göra allt man kan för att äktenskapet ska bestå. Snälla sluta med den andra. Försök allt du kan för att få det bättre med din egen man. 

• Anonym (Dalanar)
    Anonym (Loveornotlove) skrev 2025-12-25 12:59:35 följande:
    Ja jag älskade honom innan jag träffade min partner. Jag tar inte första kontakten han skriver alltid först. Och ang min partner så har jag stångat mig blodig för att få honom förstå att jag behöver lite bekräftelse,  att hanbdrar ner på alkoholen men inget händer.
    Jag tycker att det är väldigt fint att du fortfarande älskar den personen som du även älskade då ni var yngre. Det är absolut inget fel. Men jag oroar mig för att du tänker att du gör fel och kanske blir du då känslomässigt utmattad av att tänka på det? Men det är ju då bara bra att du skriver ner dina tankar här, så känns det nog bättre. Du kan ju skriva vad du gjort för att få din man att sluta dricka? Kanske du kan komma på något humoristiskt sätt att säga till honom? Jag utvecklar själv lätt en besatthet av spel, sprit, böcker och annat och min hustru har räddat livet på mig många gånger.
  • Anonym (Dalanar)
    Anonym (Loveornotlove) skrev 2025-12-25 14:13:01 följande:
    Han är väl på ett sätt min första kärlek.  Den som fick min oskuld. 
    Ang sambon har vi tom varit på rådgivning och jag har pratat med honom skrivit långa sms..
    Jag har ändå en känsla av att det går att försöka ännu mer med din sambo. Testa en annan psykolog? Åk iväg på en resa där det inte finns sprit? Tag hjälp av släkt och vänner? Försök få tankarna att kretsa runt hur man får slut på drickandet. Hitta på nya saker att göra?
Svar på tråden Den andra kvinnan