Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Den andra kvinnan

Anonym (Loveornotlove) skrev 2025-12-25 09:45:14 följande:
    Oj, jag vet inte..att han slutar messa och bara "försvinner"
    Saknar du helt värdighet mot dig själv?

Ansvaret mot sin fru har mannen själv. Dock så har du lika stort ansvar att se till att konversationer (via mess och telefon) upphör. Du kan ju sluta att svara honom, och blocka honom på mobilen.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Loveornotlove) skrev 2025-12-25 10:15:54 följande:
    Det är jättesvårt att avsluta när man är kär i någon..
    Javisst, det förnekar nog ingen att det kan vara "jätte svårt"  att avsluta när man är kär i någon.
    Svårt eller inte, du har lika stort ansvar att avsluta kontakten.
    Det är inte enbart mannen som skall ha det ansvaret. 
  • EnAnonumius
    Lynx123 skrev 2025-12-25 12:32:39 följande:
    Otrogna as säger och gör bra mycket mer för att få ligga och få belräftelse. Ta vara om dig själv - det här kan gå riktigt illa om du inte aktar dig.
    Fast TS gör ju också fel.
    Hon har ju en sambo... Så hon är ju en lika stor skitstövel som mannen. 

Utdrag från TrådStarten citerar:
    "Vi båda har förhållande på varsitt håll. Men kan inte låta bli varandra."
    (slut på citat)

Så det är ju bara fel att hoppa på mannen och kalla honom för as. 
    Då TS är ju själv ett lika stort as som mannen, faktiskt. 
  • EnAnonumius
    Deacon skrev 2025-12-25 22:46:46 följande:
    Helt enig med dig! Det är precis vad jag skrev i inlägg nr 19... De flesta som svarar i tråden trashtalkar mannen fullständigt när kvinnan gör precis samma fel även om hon "bara" verkar vara sambo o inte gift.... Ett lysande exempel på s.k. double standards, detta ojämställda fenomen som så många kvinnor ofta är helt blinda inför.
    Ja det är väldigt tråkigt att det är bara mannen som får skit, när båda är skitstövlar mot sina respektive partners. 

Dock denna s.k "doublé standard" du pratar om, den har jag sätt bland många män, också när det handla om män som skriver om otrohet.
  • EnAnonumius
    Anonym (Loveornotlove) skrev 2025-12-27 09:40:13 följande:
    På sätt och vis skulle jag önska att han skiljer sig, men vi skulle ändå inte kunna träffas mer än max 3 gånger på ett år..
    Men det är enkelt om den patetiska mannen skiljer sig från sin fru, så kan du ju skilja dig från din sambo och så kan ni två flytta ihop, och sedan så kan ni båda bedra varandra sedan. Ni har ju vanan att vara otrogna...
  • EnAnonumius
    Anonym (Loveornotlove) skrev 2025-12-27 11:16:11 följande:
    Det är inte så lätt som det låter. Skulle inte träffa någon annan om jag varit ihop med den andra mannen. Är jag kär är jag absolut inte intresserad av att titta på någon annan. Anledningen att det blev att vi låg är att jag haft känslor för honom som ung som vaknade igen när jag träffade honom igen.
    Och det använder du som en ursäkt och/eller em förklaring för att bete dig som ett svin emot din sambo? 
    Anonym (Loveornotlove) skrev 2025-12-27 13:22:50 följande:
    Säkert som för många andra, ekonomin med hus, sommarhus o hela köret o en viss form av trygghet..rädd att bli ensam kanske 
    Jag hoppas att du blir ensam isfl.. Jag hoppas att din sambo upptäcker vilken skit han är ihop med och lämnar dig. 
Svar på tråden Den andra kvinnan