Ingen julklapp i år heller
Varför är du ihop med ett egomonster utan normalt socialt hyfs?
Är du en billig hushållerska eller är du hans partner egentligen?
1. Ställ dig i lägenhetskö, svara på snabbspår och printa ut en annons som du lämnar vid datorn.
2. Tvätta bara dina egna och barnens kläder från nu, hans kläder är väl inte viktiga för dig heller? Så fånigt att tvätta andras smutstvätt..
Samt att du nästa gång hans släkt eller vänner kommer inte har handlat eller lagat och inte har någon matplan alls, för det är väl inte viktigt för dig att fixa mat till dem? Vill han ha gäster får han väl ordna detta? Om han frågar dig så säg bara "Ja vad hade du tänkt att de ska äta?" och säg/gör inget mer.
3. Följ upp med t.ex. "jag tänker nog inte laga mat på en helg igen för det är inte viktigt för mig. Jag lever på kex, ost och vin och ni andra kan fixa vad ni vill, från och med nu." Släng åt ungarna en påse chips och dra hemifrån en helg, de överlever.
Fortsätt tills han fattar eller gör slut- här finns inget att förlora enligt min mening, bara vinst oavsett utfall.
En man som inte kan ge en julklapp till sin partner när man firar bland folk och kan med att se henne sitta ledsen på jul när han själv får saker varje år förtjänar ingen kvinna alls.