• Anonym (Äckligt)

Toalettvanor hos män

Har en ganska ny relation och nu några månader in i den börjar han kanske bli bekväm och verkar inte sitta ner när han kissar. Han fäller inte heller upp ringen och det har varit flera gånger med kiss på ytan där jag ska sitta. Jag tycker detta är riktigt äckligt och har sagt till flera gånger. Han har nog fattat när han är hos mig men när jag kom hem till honom så var det kiss på ringen igen och jag orkade inte säga till hur han ska kissa i hans hem. 

För mig är det avtändande, äckligt och respektlöst. Verkar ju inte heller som han torkar den? 

Hur gör alla män? Har aldrig varit med om detta innan utan haft renliga män?

Jag kommer inte kunna förändra honom, är det bara att gå vidare, vill inte vara den som säger till om något som är absolut självklart.

• Svar på tråden Toalettvanor hos män
  • Anonym (Pissenisse)
    Anonym (Laura) skrev 2025-12-28 16:48:30 följande:
    Vad städet ska göra styrs helt av kontraktet på respektive objekt.

Har som sagt städat i 20 år och jobbar numera som teamleader.
    Men - är ju just precis det jag skriver!!!
    Den som beställer och den som säljer pratar inte samma språk. Läs på vad som gäller i upphandling av städtjänster. Vilken är den minsta fria ytan för att gälla som städbar? Hur ofta ska det städas eller torkas på vilka ytor?
    Vad är skillnaden på att städa ett kontor mot ett sjukhus?
  • Anonym (Bing Knotte)

Sådär är min tant.. Sitter helt knasigt och pissar rakt ut på golvet mellan sitsen och poslinet, reser sig och går. Bajsar halvvägs upp på kärlet och borstar aldrig. Tror inte det är könsbundet. 

• Anonym (Pissenisse)
    Anonym (Bing Knotte) skrev 2025-12-28 20:07:18 följande:

Sådär är min tant.. Sitter helt knasigt och pissar rakt ut på golvet mellan sitsen och poslinet, reser sig och går. Bajsar halvvägs upp på kärlet och borstar aldrig. Tror inte det är könsbundet. 

Poslinet?
  • Anonym (Städare)
    Anonym (Bing Knotte) skrev 2025-12-28 20:07:18 följande:

Sådär är min tant.. Sitter helt knasigt och pissar rakt ut på golvet mellan sitsen och poslinet, 

Jag kan inte låta bli att bli lite imponerad, även om det är äckligt.
  • Anonym (F)
    Anonym (Pissenisse) skrev 2025-12-28 21:22:31 följande:
    Poslinet?
    Ja vad är annars själva toaletten gjord av?
  • Anonym (En tjej)
    Anonym (Pissenisse) skrev 2025-12-28 21:22:31 följande:
    Poslinet?

Smålänning kanske. 

Men du fattar ju vad personen menar så varför frågar du egentligen? 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Frida)

När jag pottränade min son lärde jag honom att sitta och kissa, och om han skulle råka kissa utanför vilket är lätt hänt när det är en liten människa det handlar om, så torkar man upp efter sig och tvättar händerna ordentligt efter varje toalettbesök. Det lärde han sig innan treårsdagen.

Vuxna män som pissar utanför och bara lämnar efter sig, samt de som struntar i att tvätta händerna för att de bara kissade, har alltså sämre hygien än vad man kan förvänta sig av en treåring. Jag hade aldrig kunnat attraheras av en sådan "man" (eller rättare sagt jättebebis...)

• Vecna
    Anonym (F) skrev 2025-12-28 21:48:30 följande:
    Ja vad är annars själva toaletten gjord av?
    Porslin.
  • Meddelande borttaget
  • Jimmy75
    Anonym (Pissenisse) skrev 2025-12-28 22:22:09 följande:
    Även en smålänning bör kunna stava på svenska.

Har du någon gång hört uttrycket kasta sten i glashus? Nedan följer ett litet axplock av bristande kunskaper i svenska språket som jag plockat ihop bland dina inlägg. Då lät jag ändå bli ett par stycken där du använt både fel och för många skiljetecken. Undrar vilket som går fortast - att rätta till ett stavfel eller lära sig ödmjukhet. Själv skulle jag gissa på att stavfelet är lättare fixat än en saknad förmåga. I enlighet med trådens tema kanske jag istället för sten i glashus borde säga att du inte ska pinka i motvind.

Jobbade som leverantör av städ och hygien i 14 år. Vid ett tillfälle testade vi en uv-lampa på en personaltoalett som användes an båda könen. (Stavfel)

Vem tänker på att ljusknappar ska torkas, att toa-väggar ska torkas. om tömning av diskmaskin ska ingå eller hur stökigt ett skrivbord får vara (Ny mening börjar med stor begynnelsebokstav)

Beställaren ser en sak och städbolaget en annan.Hur många i Sverige beställer golvvård?? (Saknas blanksteg)

Det kostar bara pengar men märks inte då mycket.Ingen vill betala för städ för det kan alla göra. (saknas ytterligare ett blanksteg)

Men - är ju just precis det jag skriver (för galet för att ens kommentera)

• Anonym (Pissenisse)

Tyck vad du vill men men verkligheten  talar sitt språk.
    Litar mer på vad jag sett ....

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Man)
    KimLinnefeldt skrev 2025-12-28 10:14:14 följande:
    Fel. Urin under ringen kommer från kvinnor. Kolla på en kvinnlig arbetsplats så ser ni. Kvinnor sitter men har en oprecis stråle, lite framåt.

Men det får man tala tyst om. Myten säger att  män är snuskiga och kvinnor fräscha.
    Jag håller med om detta. Jag använder blandat sittande/stående en toalett i källaren (fäller naturligtvis upp ringen vid stående). Fru och vuxen dotter använder alltid en toalett på markplan. Jag städar båda toaletterna. Det är bara på fru/dotters toalett som det är urin på undersidan av ringen, och det kan vara mycket!
  • Anonym (Olika)
    Hellishen skrev 2025-12-27 00:13:22 följande:

Men på riktigt? 
    Är han uppfostrad av vilda gorillor? 

Han gör det som är bekvämt. Torkar snoppen på tröjan.
  • Anonym (Laura)
    Anonym (Pissenisse) skrev 2025-12-28 20:00:34 följande:
    Men - är ju just precis det jag skriver!!!
    Den som beställer och den som säljer pratar inte samma språk. Läs på vad som gäller i upphandling av städtjänster. Vilken är den minsta fria ytan för att gälla som städbar? Hur ofta ska det städas eller torkas på vilka ytor?
    Vad är skillnaden på att städa ett kontor mot ett sjukhus?
    Så är det ofta på mindre kontrakt.
    De större har bättre koll, det är iaf min erarenhet.
Svar på tråden Toalettvanor hos män