Inlägg från: Anonym (Hj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hj)

Min sambo respekterar mig inte!

Om du klarar av att fixa lättare mat till dig själv så borde du ju kunna göra det till barnen med. Annars borde som sagt en 6, 8 åring kunna klara av att göra iordning en macka själv. Så stora barn ska kunna gå och lägga sig själv med såvida de inte blivit bortskämda. 

Låter som du är bortskämd med. Hur skulle du klara dig om din sambo lämnar dig? Även om du är kronisk sjuk så kanske du inte får någon hjälp eller enligt dig tillräckligt med hjälp.

Din sambo är inte egoistisk. 

• Anonym (Hj)
    Anonym (Hej) skrev 2025-12-27 12:23:54 följande:

Min sjukdom gör att jag har väldigt begränsat med energi som oftast gör att jag bara har energi till att ta hand om mig själv. Ibland barnen. Om min sambo var ensamstående skulle han ju ändå få ta hand om sina barn helt ensam! Vad är skillnaden! 

Väldigt mycket fokus här på hur synd det verkar vara om min sambo! Prova själva att vara kroniskt sjuk med väldigt lite energi så får ni se hur kul det är!

Betydligt lättare att bo ensam med sina barn än att bo med sambo som man också måste ta hand om och ta hänsyn till. Dessutom krävande sambo som inte förstår att den andra behöver lite egentid även spontant utan planering.
  • Anonym (Hj)
    Anonym (Hej) skrev 2025-12-27 12:43:49 följande:

Hur många gånger ska jag behöva förklara att jag tar hand om mig själv! Han tar inte hand om mig! 

Och den här tråden handlar inte om att jag är sjuk. Den handlar om min upplevelse av att han inte respekterar mig! Ingen kan ta ifrån mig den upplevelse.

Han hade hur som helst haft det lättare att bo själv med barnen. Får man ingen eller knappt någon hjälp med barn och hushåll så är det bättre och lättare att bo ensam. 

• Anonym (Hj)
    Anonym (L) skrev 2025-12-27 13:12:23 följande:
    Om man gillar någon så håller man ut tills den personen blir friskare eller barnen blir mer självgående. 
    Inte om personen ifråga inte verkar vilja göra mer än nödvändigt eller har förståelse för att ens partner kanske behöver mer avlastning, mer tid hemifrån etc . För att själv ladda batterierna. 
Svar på tråden Min sambo respekterar mig inte!