Inlägg från: Tecum |Visa alla inlägg
  • Tecum

Stiger en man i attraktionsvärde bara för att han klarat att ta hand om sitt/sina barn?

Om du läst på FL är svaret ja, män ses som mindre vuxna och med mindre förmåga att ta ansvar. Det senaste halvåret här kan närmast karaktäriseras som en hatkampanj mot i synnerhet ensamma män, oavsett om de alltid varit ensamma eller blivit lämnade. Så det är kvinnor själva som gjort den graderingen, män i relationer har högre status än de som aldrig varit där, har de dessutom barn som de lever med stiger de ännu ett snäpp. Och om vi antar att FL speglar verkligheten (vilket iofs är tveksamt) gäller den synen även irl.

Stämmer att kvinnor inte får något plus för att de tar hand om barn, men gamla värderingar lever kvar och när de dessutom underblåses av näthat är det den verklighet vi lever i.

Motbevisa mig gärna!!!

• Tecum
    Anonym (Mr Cruise) skrev 2025-12-28 18:40:57 följande:

Bevisa gärna att det är så det är på FL.

Hahaha, du klarade inte att motbevisa mig utan du ger mig därmed rätt, fattar du inte det?

Men okej, du får ett antal trådar här. Och häng inte upp dig på rubriken utan det som skrivs i  inläggen. Både manshat, nedlåtande kommentarer om män och olika påståenden om hur värdelösa ensamma män är.

Varför är nästan alla män mansbebisar/strategiskt inkompetenta?
    Man sakna inte koa förrn båset är tomt
    Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?
    Ofrivilligt ensamma män som så gärna vill ha en kvinn amen som inte jobbar för det.
    Manshat på FL?
    Kan ni tänka er en 45-årig oskuld?
    Har kvinnor börjat lämna FL?
    Ha sex med en oskuld?
    Besviken igen
    Ofrivilligt celibat = oskuld?

Det var bara ett litet axplock men fortsätt gärna att försöka motbevisa mig. Nu ska jag titta på filmen om Cornelis, den rekommenderas. Han hade massor av kvinnor men hur behandlade han dem...?
Svar på tråden Stiger en man i attraktionsvärde bara för att han klarat att ta hand om sitt/sina barn?