-
-
Svar på tråden Hur orka?
-
Vet knappt. Mem tvivlar om relationen klarar mer, om jag ska gå.. inget hindrar väl mer än jag själv i så fall.. åt båda håll.. fastnat mittimellan alternativen bara....Fiona M skrev 2025-12-29 16:52:41 följande:Vad är det du vill göra och vad hindrar dig?
-
Andra hälften vill inte sånt.. (vet inte helt min inställning helt men nog llte mer öppen för sånt)Anonym (A) skrev 2025-12-29 17:12:54 följande:Parterapi kanske kan hjälpa er.
-
Har tagit upp det, försöker men det är svårt för mig att förklara o respektive att förstå.. ser saker på olika sätt..Fiona M skrev 2025-12-29 17:26:23 följande:Känner hen som du att det inte funkar i längden som ni har det nu?
Vad vill hen göra för att ändra något? Vad vill du?
Ganska sällan kommer det bara SKE en förändring när livet lunkar på, ni måste vara aktiva för att förbättra eller avsluta. -
? I vad menar du?Anonym (H) skrev 2025-12-29 18:12:51 följande:Håller med. -
Podden lyssnar jag på.. intressant.. men den får mig tyvärr inte ur tankrna hur jag ska göra, halva jag vill o halva vill inte..Anonym (Podd) skrev 2025-12-30 07:27:22 följande:1) rådgivning/terapi. Och "vill inte" är inte en giltig orsak, är man mån om en bra relation så borde man vilja det är min utgångspunkt.
2) lyssna på Skilsmässopodden, den är väldigt givande när man har egna funderingar eftersom de både vrider och vänder på olika frågor själva och tar in lyssnarfrågor.
-
Vet inte varför jag kämpar emot.. men ett litet hopp finns väl än.. trots svårigheter i kommunikation o irritation o missförstånd... är för rädd..Hellishen skrev 2025-12-30 10:30:42 följande:Ja detta talar ju inte för er som par direkt. Har svårt att tänka mig att inte detta även ställer till det i vardagen med.
Säg till din partner att det är parterapi eller separation som gäller. Är han inte intresserad av att göra sitt bästa för att ni ska ha det bra så är det bättre att lägga honom direkt.
-
Båda har nog förändrats.. åt olika håll.. viss sjukdom genom åren..Anonym (Livskris?) skrev 2025-12-31 10:10:50 följande:Låter som en jobbig situation. Vad är det för saker ni ser på olika sätt då? Upplever du att det är din partner som förändrats? Du själv? Eller kanske båda? Har någon av er gått igenom något jobbigt som ställt saker på sin spets som att förlora en närstående? -
Inte alls rädd för honom.. världens snällaste.. kanske för snäll.. inte rädd för att bli själv heller.. kan längta efter det.. men alla år o allt ihop....Hellishen skrev 2025-12-31 12:11:15 följande:Är du rädd för honom? Isf måste du ta hjälp med att lämna.
Är du rädd för att bli ensam? Det är en dålig anledning att stanna i en dålig relation. Du mår bättre ensam än med någon som får dig att må dåligt. Jag lovar.
-
Är nog på väg isär... får ångest av tanken, han anser att det är mest mitt fel men jag anser att det krävs två i tango... jag borde kanske hitta ett intresse.. o även han.. tid ifrån varann så tiden ihop blev mer värt..Anonym (P) skrev 2026-01-01 21:24:27 följande:Låter som någon slags parterapi skulle kunna leda framåt, antingen att ni hittar lösningar tillsammans eller att ni separerar.
Eller är det något annat du behöver ändra i livet, jobb eller fritid? Man lever bara en gång. -
Tror han försökt på sitt sätt men inte tillräckligt enligt mig, dock tycker han samma sak, att jag inte försökt.. så där är väl hela problemet.. vi lyckas inte men han kan stå ut längre än jag med det..