Inlägg från: Hellishen |Visa alla inlägg
  • Hellishen

Hur orka?

Ja detta talar ju inte för er som par direkt. Har svårt att tänka mig att inte detta även ställer till det i vardagen med. 

Säg till din partner att det är parterapi eller separation som gäller. Är han inte intresserad av att göra sitt bästa för att ni ska ha det bra så är det bättre att lägga honom direkt. 

Anonym (Såna tvivel) skrev 2025-12-29 17:30:47 följande:
    Har tagit upp det, försöker men det är svårt för mig att förklara o respektive att förstå.. ser saker på olika sätt..
  • Hellishen

Är du rädd för honom? Isf måste du ta hjälp med att lämna. 

Är du rädd för att bli ensam? Det är en dålig anledning att stanna i en dålig relation. Du mår bättre ensam än med någon som får dig att må dåligt. Jag lovar. 

Anonym (Såna tvivel) skrev 2025-12-30 19:43:37 följande:
    Vet inte varför jag kämpar emot.. men ett litet hopp finns väl än.. trots svårigheter i kommunikation o irritation o missförstånd... är för rädd.. 
  • Hellishen

Att han skuldbelägger dig för att er relation faller sönder och inte tar något ansvar själv talar ju för att du gör bäst i att bryta upp! 

Låt inte honom tynga ner dig. Att vilja ha det bra och förbättra saker och jobba på problem är inte samma sak som att "vara problemet". Att ignorera problem och vägra förändring som han, det är att vara problemet. 

Anonym (Såna tvivel) skrev 2026-01-03 19:21:31 följande:
    Är nog på väg isär... får ångest av tanken, han anser att det är mest mitt fel men jag anser att det krävs två i tango... jag borde kanske hitta ett intresse.. o även han.. tid ifrån varann så tiden ihop blev mer värt..
Svar på tråden Hur orka?