Inlägg från: Anonym (f) |Visa alla inlägg
  • Anonym (f)

Transfobi efter styckmord

Så han har ett kvinnligt kodad förnamn och flashback har gått bonkers?

• Anonym (f)
    Anonym (K) skrev 2025-12-29 19:25:37 följande:
    Du kanske ska läsa på om fallet innan du börjar raljera. 
    Vad tror du jag försökt göra? Var ÄR denna hysteriska debatt om trans i samband med detta för det nämns knappt i artiklarna? Nejnej, ingen kan svara ordentligt i stället.
  • Anonym (f)
    Anonym (TS) skrev 2025-12-29 20:59:04 följande:
    Debatten sker flitigt i sociala medier. Du vet att det finns två världar, gammelmedia och sociala medier. Så vanliga personer tycks rasa.
    Detta var mindre än intetsägande svar. VILKA SOCIALA MEDIER? VAR SKA JAG LETA FÖR ATT HITTA DEBATTEN? Är det flashback som jag frågade för flera inlägg sedan? Ett kommentarsfält på expressen?
  • Anonym (f)
    Anonym (TS) skrev 2025-12-29 22:00:19 följande:
    Allmänna grupper på Facebook läser jag detta i. grupper där man pratar om allt som att man ska visa sina gravtest, fråga om mattips, frågar om relationsråd och så vidare
    Du sprider skit i sken om att du vill att folk ska avvakta med att döma, fair enough att det borde inte hetsas men du spenderar halva tråden med att vara vag och ge tjuvnyp till mig som undrar. Fortfarande vagt då jag är med i liknande grupper också utan att ha sett något. Denna diskussion tänker du ska ge något... 

Märkligt nog lika vagt som en tråd om bildstöd vid förlossning i de senaste dagarna + många fler. Om man vill diskutera något, ha underlag och bete sig som en vettig människa. Stå för att du vill öka på transfobin OM det skulle vara vad tråden egentligen handlar om. 
  • Anonym (f)

Våldsamma personer är våldsamma oavsett om de bytt kön eller inte. Såklart. Där är riskfaktorn. 

• Anonym (f)
    Anonym (TS) skrev 2025-12-30 18:09:53 följande:
    Helt ärligt, vad pratar du om för bildstöd och förlossningar?

Jag vill inte öka transfobin, tvärtom. Att du inte ser samma sak som jag, betyder inte det att inte samtalen förs. 

Återigen. Du kan inte starta en diskussion där du ber folk att respektera och vänta litegrann (speciellt på FL där transhatet flödar, lite eget ansvar tack) men inte kunna ens säga var denna problematiska diskussion är. Förutom på SoCiaLa MeDieR... inte gammelmedia för där är vi andra tydligen???

Att diskutera något som andra diskuterar på en plats där vi inte har tillgång till är meningslösare än meningslösast. Vilket vi kan se på diskussionen här. 

• Anonym (f)
    Anonym (TS) skrev 2025-12-30 21:06:31 följande:
    Fast det är bara att gå in på Facebook eller Flashback. på Facebook funkar Expressen och Aftonbladet
    Nyss sa du att det var helt andra ställen än Flashback, kan du bestämma dig eller säga namnet på dessa stora grupper? Den sidan kommer inte jag inte att besöka om tråden angående mordet är översvämmad av transfobiska idioter. 
  • Anonym (f)
    Anonym (TS) skrev 2025-12-30 22:12:42 följande:
    Klart det finns på Flashback också 
    Ja en tråd om mordet. Att tråden fått bli en storm av transfobi är något annat även om det inte är en chock. Väntar fortfarande på dessa grupper där ämnet stormar men det verkar inte finnas. Låter som ett troligare bet att kolla i papperstidningen än att få ur någon info viktig för att kunna diskutera ur denna tråd.
  • Anonym (f)
    Anonym (TS) skrev 2025-12-31 09:54:35 följande:

Varför kan du inte diskutera själva ämnet istället för att fastna på detaljer? Du kan ju bara titta i den här tråden. Man anser inte att den misstänkte gärningspersonen har någon rätt att vara på en kvinnoanstalt och anklagas för att inte vara transsexuell på riktigt. Behöver du fler platser att läsa detta på? 

Man fokuserar inte på brottsoffret utan nu fokuserar många på att det är en transperson. Hade det varit en person med dubbla medborgarskap hade man skrivit om att vi ska utvisa svinen? 

Det finns liksom en enormt låg nivå på samhällsdebatten vilket leder till noll utveckling och förändring 

Surprise, det är hur du gjort trådstarten som styr hur tråden blir. Du kan inte ta en diskussion från något okänt ställe, vara extremt vag om den och förvänta dig att vi ska diskutera hur dåligt det är att diskutera på det sättet. Lite som hur du gör på frågor... 

Ja, att enbart ha bytt namn säger inte så mycket. 

Svar på tråden Transfobi efter styckmord