Inlägg från: Anonym (Förbannad!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förbannad!)

Vad får dig att bli arrogant och avvisande mot en man?

Finns massor med dåliga egenskaper. Det senaste exemplet var en tjurig gubbfan som nödvändigtvis skulle sätta sig bredvid mig på vagnen igår eftermiddag. Trots att det fanns flera lediga platser runt omkring oss och han såg mycket väl att jag hade både handväska i knät och en stor frysbag på platsen bredvid mig som varken fick plats på golvet och knappt i mitt knä heller.

Idiot! Självberättigade gubbjävel som tycker sig göra helt rätt i att trängas på folk när det inte ens är nödvändigt!! Åt helvete med honom och alla andra vedervärdiga surgubbjävlar av hans sort Demon

• Anonym (Förbannad!)
    Kirenaj68 skrev 2025-12-30 03:49:05 följande:
    Så bara för att han satte sig bredvid dig blev han per automatik en surgubbsjävel? Eller var det något mer som fick dig att ge honom det epitetet?

Du kunde annars ha bett honom att sätta sig någon annanstans p.g.a dåligt med utrymme just där du sat. Eller?
    Han glodde surt på mig i ett par sekunder och liksom väntade på att jag skulle flytta min tunga isväska och trängas med den i mitt redan fulla knä.

Det handlade inte om att gubbvidret behövde den platsen utan snarare om nåt slags tyst och passiv uppläxning som han kände sig tvungen att pådyvla mig. Åt helvete med äckelgubbjäveln som sagt. Behöver ingen som talar om för mig hur jag ska agera. Det fanns redan lediga platser där han lugnt kunde satt sig. 

Och jag ville inte dra åt mig andras uppmärksamhet. Därför sa jag inget. Men nästa gång kommer jag att påpeka att det faktiskt finns det, andra platser som är bättre att sätta sig på där det finns mer rum.
  • Anonym (Förbannad!)
    Anonym (Motbjudandemän) skrev 2025-12-30 03:27:30 följande:
    Känner igen detta, fast på bussen. Jag åker sällan buss numera, just pga det ofta kommer någon flåsande överviktig gubbe och sätter sig bredvid en, fast det finns andra lediga platser. Värsta är när de börjar småprata med en, som om det vore den naturligaste sak i världen att en gubbe på 60+ börjar samtala med en 30-40 år yngre kvinna/ tjej. Det är ju liksom inte heller läge att vara otrevlig när man sitter packade som på en buss, så man håller god min och svarar på det gubben säger, fast man bara skulle vilja knuffa bort honom från sätet och be honom sätta sig någon annanstans.
    Ja, det där är ju ännu värre. A-lagare som supit bort allt folkvett och ska stinka ner ens närvaro med sin spritstänkta andedräkt. Och på bussar och vagnar dessutom, där man redan känner sig instängd och inte vill ha någon som trängs på en, allra minst några motbjudande fylletrattar.
  • Anonym (Förbannad!)
    Anonym (Motbjudandemän) skrev 2025-12-30 04:20:56 följande:
    Har erfarenhet av det med. Jag bodde som yngre på glesbygden och fick ofta åka buss in till närmsta stad. Vid en hållplats klev det ofta på en alkis som verkligen var motbjudande. Han stank ofta sprit, ibland spyor och flåsade och hade sig. Folk i de trakterna var dock lite fega för att säga till honom, men jag sa rakt ut till honom en gång när han skulle sätta sig bredvid mig, "stick härifrån, jävla fyllo" - var inte på det bästa humöret den dagens ska tilläggas.Han blev aggressiv och skulle slå mig, kallade mig hora osv, men busschauffören ingrep och slängde ut honom.
    Du skulle ha gett honom ett likvärdigt epitet tillbaka, typ h*rgubbe eller f*ttgubbfan, det hade jag gjort. Även tagit fram mitt ficklarm och hotat med att utlösa detta, om fyllot blivit fysiskt aggressiv mot en.

Är verkligen inte med på den där oskrivna regeln många tycks ha om att man ska dalta med fyllehundar eftersom "det är så synd om dem". pyttsan! De har valt sin destruktiva livsstil och har också möjlighet till att ta sig ur den. Vem har inte haft det svårt i livet liksom, ingen ursäkt till att bete sig som ett ociviliserat djur som saknar allt vad socialt vett vill säga.

Stinker gör de också och pinkar i det offentliga. Tar sedan i allt med sina pissindränkta äckelfingrar, fy fan som sagt! Som om de lägger hela sin själ och all sin energi till att vara så äckliga och grisiga som de bara kan. Uääk Skrikandes
  • Anonym (Förbannad!)

Nåt annat som också är jäkligt störande är män som sitter och glor på en, särskilt också i trängda utrymmen där det är svårt att ta sig till en annan plats. Dock så gör jag detta om möjlighet finns för det är förbannat irriterande och stressande med puckon som käkat blängsylta. Jag får bara en spontan lust att ställa mig upp och fråga rakt på - vad fan glor du på din ouppfostrade idiot? 

Vill tillägga att det är inget speciellt eller iögonfallande med mitt utseende, klädsel eller kroppsspråk. En del glor bara för att de tydligen inte har nåt bättre för sig och samtidigt saknar folkvett som sagt. Detta är förövrigt en väldigt oattraktiv egenskap hos vissa män - att de fattar noll kring det här om sociala regler och vett med etikett. 

• Anonym (Förbannad!)
    Anonym (Lina) skrev 2025-12-31 00:04:55 följande:
    Hade du vågat skriva detta om du inte hade kunnat vara anonym? 
    Jag har skrivit om det under mitt vanliga nick förut men föredrar numer att svara anonymt av olika skäl som jag inte vill gå in på här.

I verkliga livet så händer det att jag pratar med min närmaste släkt om sånt som stör mig med vissa människotyper. De accepterar detta och förstår. Fyllon är ingen favorit hos dem heller, liksom griniga gamla gubbtjyvar inte är det.

Förresten, OP och jag är inte samma person om du nu trodde det, baserat på din fråga i inlägg 47. Det är inte direkt nåt unikt i att ogilla de manstyper som beskrivits här i tråden. Skulle tro att de flesta kvinnor stör sig på såna rentav.
  • Anonym (Förbannad!)
    Anonym (Lina) skrev 2026-01-02 00:49:53 följande:
    Har du samma åsikter om knarkare?
    Knarkare är ännu värre eftersom de kan vara farliga, aggressiva och okontrollerade under sina rus. Vill såklart inte vara bland såna typer som man blir rädd för. 
  • Anonym (Förbannad!)
    Anonym (Lina) skrev 2026-01-02 02:55:51 följande:
    Med andra ord ser du ner på folk som av olika anledningar har hamnat snett i livet och avhumaniserar dem. Mår du bra av det? 
    Jag mår inte bra av att vara nära instabila personer som utgör en fara för sin omgivning eller bara ofredar folk med sitt ociviliserade sätt. Få personer trivs bland sådana. Felet ligger hos såna typer, inte hos någon annan.
Svar på tråden Vad får dig att bli arrogant och avvisande mot en man?