Inlägg från: Anonym4042 |Visa alla inlägg
  • Anonym4042

Bf September 2026

Hej!! 

Jag plussade 28/12, bim -2 var jag på då. Enligt beräkning så borde mitt BF-datum
    bli ungefär 7 september 2026. Har två barn sen innan, födda 2020 och 2022.
    Dock orolig för hur det ska gå med denna graviditet, testen har inte ökat som jag tänker att de borde.. Dock hoppas jag att jag har fel, o att de kommer öka närmsta dagarna? Men men vi får se, just nu gravid iallafall ☺️

• Anonym4042

Anonym (hoppas) skrev 2026-01-01 11:21:22 följande:

Grattis till alla som också plussat! ❤️

Jag plussade 27/12 vilket var ett par dagar innan bim. Nu när bim passerat försöker jag ta in att jag faktiskt är gravid!! Hoppas bara det går hela vägen denna gång så vi får vårt första barn. Skulle dock vilja se ett starkt streck och att det digitala slår om till 3+ innan jag vågar hoppas fullt ut 😅

Hur långt efter bim har ni andra fått lika starka streck som kontrollstrecken? 

BF är beräknat till 9/9. 

Förstår helt din känsla!! Vill också ha ordentligt starkt streck och 3+. inte där ännu och analyserar sönder de testen jag tagit? Är på BIM +2 idag.

Men tycker ni jag ser rätt att bild 3 svagare, bild 2 lite starkare och bild 1 starkast?

Bild 3 från i förrgår kväll, bild 2 igår morse och bild 1 för nån timme sen.

Sorry snurrigt men tror jag skrivit rätt vilken bild som är vilken nu 😅🙈
  • Anonym4042
    ananaspajas skrev 2026-01-01 17:20:42 följande:

Fundering, varför litar ni inte på att även ett svagt streck är positivt? 😂 Är det inte det alla säger? Måste man ta massa tester? Jag fattar att man gör det ifall man får negativt och ändå inte får mens, att man väntar och tar ett till senare. Det har jag själv gjort. Men när man väl fått positivt? Vad är grejen då? 😅

Haha förstår din fundering!! Handlar väl mest om att va säker på att det inte är en kemisk graviditet, eller något annat fel på graviditeten, som finns risk för om testen inte ökar. Önskar jag kunde va lite lugn i allt det men svårt tycker jag🙈
  • Anonym4042
    Lovishumlan skrev 2026-01-02 08:25:41 följande:

Idag går jag in i vecka 6 (5+0 eller 5+1). Känns fortfarande overkligt. Känner inte så mycket symtom, tycker jag. Ni som varit gravida innan, när började ni få symtom? ☺️

Vid mina två tidigare graviditeter så har ömma och växande bröst kommit direkt, brukar annars ha ömma bröst innan mens som sen avtar när mensen närmar sig men vid graviditeterna så har ömhet fortsatt och de har snabbt blivit större🙈 Annars så har jag inte haft några direkta symtom förrän lite senare, rejäl trötthet började komma i vecka 6+0 och framåt för min del. Illamående från vecka 7+0 ungefär för min del.
  • Anonym4042

Jag har ringt barnmorska redan faktiskt, fick tid redan 9/1. väldigt tidigt då jag bara är 5+3 då men hellre tidigt än sent antar jag ☺️ Ska även försöka ta blodprov innan dess, de vill ha sköldkörtelprov. Verkar va standard där jag bor nu med det, var inte så vid mina förra graviditeter. Vet ni ifall de tar det hos er också?

Jag har även bokat in privat UL också, i vecka 8+6.

• Anonym4042

Roligt med några fler! Grattis alla till plus!😍❤️

Jag skulle vilja ta ett veckotest när det ät möjligt att det visar 3+, men funderar på när jag ska testa. Tog ett veckotest i lördags (3/1) o då visade det 2-3 veckor. Är nu enligt appar i vecka 4+6. när tror ni det kan visa 3+? Imorgon när jag är i 5+0..?

• Anonym4042
    Anonym (Superfemman) skrev 2026-01-05 18:28:00 följande:

4+5 (tror jag) idag och nu fick jag äntligen 3+ på digitala 😍
    Åh grattis!! vad skönt 😍 jag testar nog imorgon eller övermorgon!
  • Anonym4042
    Anonym (hoppas) skrev 2026-01-06 13:09:20 följande:
    Har också tänkt ta ett till digitalt veckotest då jag gärna vill se 3+ innan jag ringer BM. 
    Borde vara 5+0 imorgon så funderar på att ta det då eller kanske vänta ett par dagar extra ifall ÄL var någon dag senare än jag trodde...

Har du tagit ditt test än? 🤩
    Ja jag förstår hur du tänker; jag har tänkt samma plus att jag är själv med min treåring och min femåring som har en tendens att absolut behöva hjälp med något eller behöva komma in på toan precis när jag ska ta testet 😅 Men på torsdag morgon är jag själv utan barnen så tänkte ta då, då är jag typ 5+2.
Svar på tråden Bf September 2026