Inlägg från: Anonym (Bebis2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bebis2)

Bf September 2026

kommer in här jag med. 

Hade ÄL 28/12 och bim 12/1 vilket gör mig till DPO10 idag. Har inga symtom men vaknade med så hemskt vattniga flytningar imorse vilket jag absolut inte brukar ha. tog ett test och det är positivt 😍 det gör BF till 21/9. Vi har redan en son född i Maj 2025 så det blir tätt mellan barnen men hellre det än att börja om om några år :) 

• Anonym (Bebis2)
    BF lista:
    6/9 - ananaspajas
    13/9 - Anonym (Längtar)
    21/9 - Anonym (Bebis2)
  • Anonym (Bebis2)
    Anonym (Elly) skrev 2026-01-08 09:03:08 följande:

Hej alla. Jag plussade i tisdags så är nu i V 4+2. Har molvärk, lite mer trött än vanligt. Men inget illamående ännu. Med min förra graviditet kom illamående direkt efter plusset. Kanske det dröjer?

Någon som vart med om samma ni som varit gravid fler gånger att symtomen kan skilja sig så?

Kan bara svara för mig själv nu men jag har inga symtom på graviditet denna gången. Haft vattniga flytningar en dag men inget mer än så. Tror det kan variera från graviditet till graviditet :) 

• Anonym (Bebis2)

Idag tog jag mitt första digitala test som visar positivt(tog rfsu early igår). Förra graviditeten var jag testoman, tänkte försöka undvika det denna gången då det bara gav mig mer ångest utan kör mer det som sker det sker. Första bebisen tog 7 år att få till och nu lyckades vi på 2 månader så vet att jag kan bli gravid igen om det nu skulle gå åt skogen. 

Någon mer som inte tänker testa mer nu efter 2 positiva test? :) 

• Anonym (Bebis2)

Efter tidigt VUL pga smärta i ena sidan så kan dom inte utesluta utomkvedshavandeskap. Det sitter en hinnsäck och förmodligen en fosterstruktur i livmodern men min ena äggledare är svullen på ett ställe. Någon som vart med om detta?

• Anonym (Bebis2)
    Anonym4042 skrev 2026-01-20 20:42:40 följande:
    Åh vad oroligt! Vad är nästa steg nu då? Vilken vecka är du i?

har tyvärr ingen erfarenhet att dela med mig av mer än att jag har lite smärta som är ensidig och varit der några dagar nu. Hur ont har/har du haft? Har du ont hela tiden?

Idag tog vi prover på HCG som kom tillbaka på 9802. ska ta nya prover på torsdag och förmodligen ett nytt ultraljud nästa vecka(hoppas jag iaf). Är i vecka 5+. Lite osäker då senaste mens säger 5+5 och min cykel 5+1. Läkaren tror på en heterotopisk graviditet men hon ville inte uttala sig helt förrän proverna är inkomna. 

Min smärta började igår som huggande lite då och då men blev värre över natten och idag har den varit konstant. Är typ en 6 på smärtskalan. 

Kolla upp det är mitt tips. Om det är ett x så är det bättre att hitta det tidigt än innan det hinner brista sa läkaren idag. 

• Anonym (Bebis2)
    Anonym4042 skrev 2026-01-21 16:09:43 följande:
    Hur känns det nu för dig? Håller tummarna för dig!

Jag kollade upp det idag efter att ha vaknat upp inatt med lite mer smärta på höger sida. Ultraljud visade ett foster i livmodern, mättes till 6+4. Enligt beräkning är jag 7+1, men läkaren sa att det är svårt att mäta exakt såhär tidigt. Ett litet hjärta som tickade. Så det var jätteskönt att se❤️ Dock har jag ett hematom, som läkaren sa ger ökad risk för missfall men att det oftast går bra..

någon av er som har erfarenhet av hematom sedan tidigare?

vad skönt för dig att det inte var något! Mina provsvar kom tillbaka på 15616 och jag har ett till vul inbokat idag. Inte säkert att dom fortfarande kan se nånting då det är så tidigt men håller tummarna. 

jag hade ett hematom förra graviditeten, han är idag 8 månader gammal så det gick bra för mig. Jag blödde fram till v 20 ungefär sen slutade det helt plötsligt :) 

• Anonym (Bebis2)

Det är en intrauterin graviditet mätandes v 6+0 så verkar stämma ganska bra med vad jag själv tänkte :)

Nu tänker jag bara njuta med att inte ha några symtom alls och må toppenbra

• Anonym (Bebis2)

Är det någon utav er som fortfarande inte har några symtom? 

jag har mest en obeskrivlig trötthet som beror på järnbrist men inget mer än så. V 12 idag 

• Anonym (Bebis2)

Äntligen fick vi veta att det är en kry krabat som ligger där inne, låg sannolikhet på kromosomavvikelser och denna var mer samarbetsvillig än sonen, har inte en enda bild från graviditeten med honom och nu fick jag helt plötsligt 3 styckna 😁 fick även behålla mitt bf datum vilket blev 16 september 😍 

• Anonym (Bebis2)

TW sent MA

Tyvärr upptäcktes det att vårt lilla knytes hjärta hade slutat slå förra veckan i v17. Jag kommer därför inte vara mer aktiv i tråden och jag önskar er all lycka till med era graviditeter och förlossningar ni har framför er ❤️

Svar på tråden Bf September 2026