Inlägg från: Anonym (Bea) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bea)

Vilken diagnos?

Borderline? 

• Anonym (Bea)
    Anonym (narcissistens exfru) skrev 2026-01-01 17:49:13 följande:
    De allra flesta personlighetsstörda brukar kunna spela normala i början av en relation. Sen krackelerar den normala fasaden mer och mer ju bättre du lär känna dem.
    Hon kan ha något annat problem också, utöver EIPS, som gör att hon är långsam. 

Jag tänker också att det nog är en komplex bild med flera problem. 

Jag tycker att TS ska se till att ha kontakt med mannen och ställa lite öppna frågor om hur han har det. Visa att hen ser mannens situation. Han kan ha det riktigt tufft och inte riktigt se någon väg ut. 

• Anonym (Bea)
    Anonym (TS) skrev 2026-01-02 14:48:41 följande:

Du är något på spåret. Jag tror nämligen inte att hon är elak eller nedlåtande för att vara det så att säga. Utan att hon reagerar så starkt för att något triggar. 

Funderar lite på hennes tidigare ätstörningar. Flera situationer har uppstått i lite större sällskap där man ska äta mat.

En stor del i att jag gärna vill få relationen att fungera är faktiskt mannen. Har känt honom mycket längre än frun. 

Skulle du kunna träffa enbart mannen? Jag skulle tro att han verkligen behöver en vän som ser hur han har det och även kan hjälpa honom ur relationen. Det låter ju verkligen som psykisk misshandel, det hon utsätter honom för. 
Svar på tråden Vilken diagnos?