• Anonym (M)

Irriterad på svärmor som inte hjälper till med barnbarnen trots flytt till hennes stad

Anonym (Besviken) skrev 2026-01-01 23:05:28 följande:

Jag förstår att hon inte kan läsa mina tankar och att hon är av en äldre generation som inte tyckte att det var några problem med småbarn. Utgår nog som sagt ifrån det mindset min egen mamma och jag själv har, att det är en självklarhet att man hjälper till. Hon vet ju att vi flyttade hit pga att vi kan behöva hjälp och avlastning ibland, men ändå har hon inte erbjudit sig en enda gång att umgås med vårt stora barn en stund. Hade väl hoppats på att hon genuint ville träffa sina barnbarn lite oftare och inte bara för att vi ber om hjälp i någon timme.

Hur vet hon att ni behöver hjälp, du har ju inte sagt något och din sambo tycker inte att hon ska behöva hjälpa er? 
  • Anonym (M)
    Anonym (Besviken) skrev 2026-01-02 07:51:51 följande:
    Hon visste att vi flyttade närmare just för att hon och hans syskon kunde hjälpa oss ibland, så jo det var hon införsrådd med från början. Angående att min sambo blev sur och ställde sig på hennes sida gissar jag var för att han skämdes över att hon aldrig kommer eller ställer upp. Han har själv lagt irriterade kommentarer ibland om att vi lika gärna kan flytta tillbaka igen. Hon har varit tydlig med att hon vill ha OSS närnare och framförallt barnbarnen. 
    Har du någon gång frågat om hon vill hjälpa dig? T ex när du behöver gå till BVC eller annat ärende.
  • Anonym (M)
    Anonym (Besviken) skrev 2026-01-02 07:51:51 följande:
    Hon visste att vi flyttade närmare just för att hon och hans syskon kunde hjälpa oss ibland, så jo det var hon införsrådd med från början. Angående att min sambo blev sur och ställde sig på hennes sida gissar jag var för att han skämdes över att hon aldrig kommer eller ställer upp. Han har själv lagt irriterade kommentarer ibland om att vi lika gärna kan flytta tillbaka igen. Hon har varit tydlig med att hon vill ha OSS närnare och framförallt barnbarnen. 
    Hon var införstådd skriver du. Menar du att hon sade att hon skulle hjälpa till? 
Svar på tråden Irriterad på svärmor som inte hjälper till med barnbarnen trots flytt till hennes stad