• Anonym (forumet)

Kvinnohatet på FL?

Forumet har blivit fullt av toxisk maskulinitet och primitiva misogyna män. Även om det så klart finns undantag så verkar de flesta lite misogyna. Lite incelvarning. Hänger här för att så många kvinnor gör det. En riktig man har inget behov av att älta relationsproblem i ett forum som FL som kvinnor har och jag har aldrig träffat en man som skulle göra det. 

Det fungerar som så mycket annat man vill normalisera. Först en massiv våg av misogyna påståenden, gärna förklädda som diskussionsfrågor: "Varför är kvinnor så *välj negativ egenskap*?" som man upprepar över tid. Ska fungera som reklam och hamras in i huvudet på folk är det nog tänkt. Och sedan när man möter på motstånd, jämmer om att yttrandefriheten och demokratin är inskränkt.

• Svar på tråden Kvinnohatet på FL?
  • adgDSAG

Tyvärr så är ju män som grupp väldigt misogyna och det avspeglar sig på forumet. Skulle tro att det är hundratusentals män som besöker forumet varje vecka, kanske fler. En stor del av dessa skapar misogyna gnälltrådar tyvärr. Och vi andra tvingas läsa det.

• Anonym (Camilla)

Eftersom Familjelivs ledning hatar kvinnor så tillåter de sina medlemmar att sprida kvinnohat och trakassera kvinnor sexuellt i pm. Jag har aldrig känt mig så utsatt i egenskap av kvinna på nåt annat forum. 

• Anonym (forumet)
    Anonym (Camilla) skrev 2026-01-02 15:40:08 följande:

Eftersom Familjelivs ledning hatar kvinnor så tillåter de sina medlemmar att sprida kvinnohat och trakassera kvinnor sexuellt i pm. Jag har aldrig känt mig så utsatt i egenskap av kvinna på nåt annat forum. 

Det är bedrövligt! Tyvärr har familjeliv blivit en farlig plats för oss kvinnor. En blogg som hängde ut medlemmar osv. Våldsamma incels som trakasserar via pm med mera. 
  • Anonym (forumet)
    adgDSAG skrev 2026-01-02 15:38:32 följande:

Tyvärr så är ju män som grupp väldigt misogyna och det avspeglar sig på forumet. Skulle tro att det är hundratusentals män som besöker forumet varje vecka, kanske fler. En stor del av dessa skapar misogyna gnälltrådar tyvärr. Och vi andra tvingas läsa det.

Dessvärre ja, och att vi andra tvingas läsa det, så ska det ju inte vara. Forumet borde klassas som en samhällsrisk med tanke på hur många män/incels som hittat hit. Men forumet verkar inte göra något åt det.
  • Anonym (Vimmerbymannen)

Men fattar folk fortfarande inte att det är Vimmerbymannen som startar dessa trådar inkl denna? 

• Anonym (forumet)
    Anonym (Vimmerbymannen) skrev 2026-01-02 15:51:43 följande:

Men fattar folk fortfarande inte att det är Vimmerbymannen som startar dessa trådar inkl denna? 

Ett väldans tjat om detta så fort det är en tråd nån inte gillar. 
  • Anonym (Un)

Den enkla lösningen är att inte ge dessa män vad de vill ha dvs: uppmärksamhet, känslor och ändlösa diskussioner. Ignorera och gå vidare. De har inte mer makt och utrymme än vad omgivningen ger. 

• Anonym (Hej RickyRicky Hej)
    Anonym (forumet) skrev 2026-01-02 15:54:24 följande:
    Ett väldans tjat om detta så fort det är en tråd nån inte gillar. 
    Men kom igen, du är så lätt att känna igen. FL lever ju för tusan på ditt spammande.
  • Anonym (Camilla)
    Anonym (forumet) skrev 2026-01-02 15:41:58 följande:
    Det är bedrövligt! Tyvärr har familjeliv blivit en farlig plats för oss kvinnor. En blogg som hängde ut medlemmar osv. Våldsamma incels som trakasserar via pm med mera. 
    Är du en av dessa män? "En riktig man behöver inte slriva om relationsproblem...", "Våldsamma incels..." Du låter som en man som vill driva med kvinnor och deras gnäll? Jag tror inte att männen som skickar pm är våldsamma och jag tror inte att det är farligt på Familjeliv. Du har inte startat tråden för att du vill hacen seriös diskussion och du tar inte trådens ämne på allvar alltså? Ditt syfte är att raljera över kvinnors påstådda belymmer? 
  • Anonym (Camilla)
    Anonym (forumet) skrev 2026-01-02 15:43:18 följande:
    Dessvärre ja, och att vi andra tvingas läsa det, så ska det ju inte vara. Forumet borde klassas som en samhällsrisk med tanke på hur många män/incels som hittat hit. Men forumet verkar inte göra något åt det.
    Du skämtar med oss, bra då vet vi.
Svar på tråden Kvinnohatet på FL?