• Trent

Långvarig mobbning på forumet

Vad har din autism med detta att göra? Gör den dig lat också?

• Trent
    Djurvän03 skrev 2026-01-02 19:22:21 följande:
    Autism handlar om hur hjärnan bearbetar information. Det är ett neuropsykiatriskt tillstånd och har inget med lathet att göra. Många med autism har också svårigheter att tolka sociala sammanhang. Du verkar extremt okunnig.
    Va? Jag ifrågasatte att ts hänvisade till sin autism. Kan autister be om ursäkt?
  • Trent
    Anonym (idiot) skrev 2026-01-02 22:12:58 följande:
    Med tanke på hur ofta autister kallas lata och liknande var det en klantig sak att säga. Oavsett hur du menade.
    Varför skiljer du på autister och människor?
  • Trent
    Anonym (Mamma) skrev 2026-01-03 01:47:10 följande:
    Vad är autister för något i din värld?
    Autister är inte "något" i min värld. 
  • Trent
    Anonym (idiot) skrev 2026-01-02 22:48:50 följande:
    För att det är vilka du råkade såra... människor såklart. Låtsas du verkligen så mycket? Jobbigt.
    Ge mig specifika exempel på vilka jag sårat. Alltså faktiska exempel, inte bara i ditt huvud. 

Sen blir jag förvirrad av hur du ibland skiljer på människor och autister och ibland klumpar ihop dem, hur ska du ha det?
  • Trent
    Anonym (Ta eget ansvar) skrev 2026-01-03 14:23:20 följande:
    Det är väl klart att en person med autism kan be om ursäkt? Många med autism märker du inte ens av. Många med autism har lärt sig hur man ska uppträda och bryter mot sin egen vilja och känsla, för att uppträda som omgivningen förväntar sig. Dock kan det vara så att man måste förklara för en person med autism att den har gjort fel.
    Tack för din ointressanta och ej beställda lektion.
  • Trent
    Anonym (idiot) skrev 2026-01-03 09:12:16 följande:
    Varför kan du inte bara se vad andra såg och acceptera att hur du uttryckte dig var problematiskt? Varför gå på mig och andra som påpekar det? Vad får du ut av det?
    Varför? Jo för att jag i så stor utsträckning som möjligt försöker förhålla mig till verkligheten. Då blir t.ex. dina hjärnspöken extremt ointressanta.
  • Trent
    Anonym (Okunnig) skrev 2026-01-03 17:45:33 följande:
    Vad har du för anledning att vara så fruktansvärt oförskämd? TS ska inte bete sig illa men ingen annan heller.
    Jag räddar världen bl.a. genom att stoppa mansplaining, en mansplainare åt gången.
  • Trent
    Anonym (Ta eget ansvar) skrev 2026-01-03 17:17:30 följande:
    Tack för ditt dryga och otrevliga svar. Du frågade och jag svarade. Men det är fint att du visar ett exempel på vad TS skriver om.
    Retoriska frågor tarvar inget svar.
  • Trent
    Anonym (Obegripligt) skrev 2026-01-03 17:02:24 följande:
    Jag har dock inta "fördomar" utan går efter sådant jag läst/ hört. Sedan är det ju uppenbart att TS har dragit på sig människors ilska här på forumet, ingen rök utan eld, som du kanske kan förstå. Jag vill inte gå så långt som någon tidigare påstod att personen var "sjuk", men något är ju galet om en person drivs av så starka hämndbegär pga vad några skrivit på ett anonymt forum.
    Du är INTE rätt person att avgöra om du har fördomar eller ej. 
  • Trent
    Anonym (Ta eget ansvar) skrev 2026-01-03 18:05:25 följande:
    Jag uppfattade din fråga som en fråga. Skriv nästa gång att det är en retorisk fråga. Bara för att du upplevde att du ställde en retorisk fråga, så ger det dig inte rätt att uppföra dig som du gjorde. Men om det är skönt för dig att uppföra dig på ett vidrigt sätt, så fortsätt med det. Men du gav ett fint exempel på vad tråden handlar om. Det var bra gjort av dig.
    Peka ut ett konkret exempel på hur jag uppfört mig vidrigt. Lycka till!
  • Trent
    Anonym (Snart avstängd ...) skrev 2026-01-03 18:32:02 följande:
    Du har inte skrivit många inlägg i tråden, med de du skrivit har en otrevlig ton, du är sarkastisk, hånfull och kommenterar människan istället för det de skriver. Och inte tar du åt dig när folk säger detta åt dig. Är det för att du själv inte förstår hur otrevlig du framstår, eller tycker du att du är smart och skarp och att andra är dumma i huvudet och förtjänar det du säger till dem, eller vill du få ut aggressioner, eller blir du tilltryckt på jobbet/av din parter och behandlar andra likadant för att känna dig bättre, eller tycker du helt enkelt om känslan av makt i att sätta andra, som du tycker, på plats?

Något måste det ju bero på att du inte tycker att du behöver lyssna på att andra uppfattar dig som dryg och elak. 
    Du förutsätter att det måste finnas en orsak. Varför?
  • Trent
    Anonym (Snart avstängd ...) skrev 2026-01-03 18:57:18 följande:
    Allting har en orsak. Om det inte är något av det jag föreslog, så är det något annat, men en orsak finns det. 
    Varför finns universum?
  • Trent
    Anonym (Hmm) skrev 2026-01-03 19:44:25 följande:
    Och på vilket vis är detta relevant?
    Och - på vilket vis skulle universum vara roten till enskilda människors problem?

Bra frågor. Eftersom jag inte påstått något av det du frågar om har jag ingen aning, sorry.
  • Trent
    Anonym (Snart avstängd ...) skrev 2026-01-03 20:28:31 följande:
    Det borde väl någon med ditt gudskomplex veta?
    Jag har inte påstått att allt har en orsak.
  • Trent
    Anonym (Hmm) skrev 2026-01-03 20:01:12 följande:
    Din tolkning av vad u påstått eller inte men frågan i ditt svar som jag svarade på var just det! 
    Backa inte på det du skrivit!
    Det skulle jag inte göra om jag inte hade fel. Vad menar du att jag backat på? Jag väntar tålmodigt...
  • Trent
    Anonym (Ten) skrev 2026-01-03 21:46:06 följande:
    Så sant. Han/hon du citerade är nog en tvättäkta drama queen.
    Det tror jag med.
  • Trent
    Anonym (Snart avstängd ...) skrev 2026-01-04 00:19:31 följande:
    Jag tror nog snarare att denna person gillar att provocera, och det enklaste sättet att göra det på är att vara onödigt oförskämd mot andra. Alternativt att hen gillar att utöva makt över folk. Eller en kombination av de båda. Det är slöseri med energi att försöka prata med en sådan människa, hen kommer aldrig att vilja ha ett seriöst samtal, och ju mer andra reagerar på hens oförskämdheter, desto roligare tycker hen att det är. Precis som en mobbare. 
    Du kan inte släppa att det måste finnas en orsak. Och du gillar att gissa vad det är. Helt grundlöst såklart, du vill göra din egen sanning.
Svar på tråden Långvarig mobbning på forumet