• Anonym (Vågar jag,)

Röd flagga?

När jag var gift för ca 10 år sen hade jag en väninna som under vår vänskap började dejta en man. Eftersom de dejtade träffade jag ju honom automatiskt om han va där när ja skulle träffa min vän. . Han blev en gemensam vän till mig också då . Inga känslor från min sida.
    När de sen beslutat sig för att inte dejta mer så gjorde jag honom en tjänst som en vän. Då var jag fortfarande gift. Från ingenstans utan förvarnig får jag en kyss från honom. Jag får där ifrån snabbt . Kontakten tog slut där o då
    2 år efter de så skiljer jag mig av andra orsaker. Då tar den manen kontakt och vill dejta mig när han ser att jag är singel. Nästan smma dag som jag ändrar status på fb till singel .Då tog han kontakt via fb och fångar om jag vill ses. 
    Jag sa nej. Nu är har jag varit singel i 2 år nästan 3. Han vill fortfarande se mig . Inte tjatig utan skriver då o då.  Han har allså hållt vid mig så länge i sina tankar. Jag sa ja denna gången men sa som vän och kravlöst.
    Är de en röd flagga att dejta honom eftersom han kysste mig trots att jag var gift? 
    Nu kanske jag kan ge honom en chans jag är över mit ex helt och läkt. Men jag är lite rädd att han är opålitlig.  Han var inte med min väninna när han gjorde det de var slut . Väninnan har flyttat och vi ses inte mer som de är nu och hon har en ny relation 

• Svar på tråden Röd flagga?
  • Anonym (Man38)

Jag tolkar att hans agerande tyder på bristande respekt för andras gränser och eventuellt dålig impulskontroll. Att kyssa någon som är gift är ett medvetet val, och det är både själviskt och respektlöst mot dig som ofrivilligt blev utsatt för situationen och din numera före detta man.
    Fick du, och eventuellt även din före detta man, en genuin ursäkt av honom? Om inte, är det möjligt att han fullt ut inte förstår att han gjort fel.

Utifrån informationen i ditt inlägg hade jag valt att inte dejta honom. 🚩

• Anonym (Ullis)

Stor röd flagga på att han kysste dig trots att du inte vile. Vad är det för idiot som kysser folk utan att det är tydligt att det är önskat? En kyss är ömsesidig, inte något som en person gör på en annan. 

Håll dig borta från honom. Han kan mycket väl ha tio kvinnor till på gång som han skriver till på samma sätt. 

• Anonym (Patricia)

Jag är mer fundersam på varför du ens fortsatte att ha kontakt med honom och dessutom tackat ja till dejt? 
    DET är mer röd flagga.... 

• Anonym (Oj)
    Anonym (Patricia) skrev 2026-01-03 09:17:48 följande:

Jag är mer fundersam på varför du ens fortsatte att ha kontakt med honom och dessutom tackat ja till dejt? 
    DET är mer röd flagga.... 

Tänkte också det.
  • Anonym (Vågar jag,)
    Anonym (Oj) skrev 2026-01-03 21:43:49 följande:
    Tänkte också det.
    Om ni läser noga är de inte en dejt utan träff som vänner allså helt kravlöst o se vad som händer 
  • Anonym (aaa)
    Anonym (Vågar jag,) skrev 2026-01-04 20:52:34 följande:
    Om ni läser noga är de inte en dejt utan träff som vänner allså helt kravlöst o se vad som händer 
    Hahahhaha ja bara en liten träff med någon som tidigare kysst dig utan förvarning eller medgivande
  • Anonym (H)
    Anonym (Vågar jag,) skrev 2026-01-03 03:22:59 följande:
    Röd flagga?

När jag var gift för ca 10 år sen hade jag en väninna som under vår vänskap började dejta en man. Eftersom de dejtade träffade jag ju honom automatiskt om han va där när ja skulle träffa min vän. . Han blev en gemensam vän till mig också då . Inga känslor från min sida.
    När de sen beslutat sig för att inte dejta mer så gjorde jag honom en tjänst som en vän. Då var jag fortfarande gift. Från ingenstans utan förvarnig får jag en kyss från honom. Jag får där ifrån snabbt . Kontakten tog slut där o då
    2 år efter de så skiljer jag mig av andra orsaker. Då tar den manen kontakt och vill dejta mig när han ser att jag är singel. Nästan smma dag som jag ändrar status på fb till singel .Då tog han kontakt via fb och fångar om jag vill ses. 
    Jag sa nej. Nu är har jag varit singel i 2 år nästan 3. Han vill fortfarande se mig . Inte tjatig utan skriver då o då.  Han har allså hållt vid mig så länge i sina tankar. Jag sa ja denna gången men sa som vän och kravlöst.
    Är de en röd flagga att dejta honom eftersom han kysste mig trots att jag var gift? 
    Nu kanske jag kan ge honom en chans jag är över mit ex helt och läkt. Men jag är lite rädd att han är opålitlig.  Han var inte med min väninna när han gjorde det de var slut . Väninnan har flyttat och vi ses inte mer som de är nu och hon har en ny relation 

Han verkar vara en gränslös människa som tog för sig och kysste dig trots att du var gift och inte hade flörtat med honom! Han kan ha en stark vilja och nonchalera andras vilja. Ingen bra egenskap i en relation.

Finns väl en orsak till att han fortfatande är ensam, han kan vara lite jobbig som person. 
  • Anonym (Monica)

Varför vill du umgås med en så respektlös snubbe?

• Anonym (Patricia)
    Anonym (aaa) skrev 2026-01-04 21:07:50 följande:
    Hahahhaha ja bara en liten träff med någon som tidigare kysst dig utan förvarning eller medgivande
    Exakt VAD får dig att så naivt tro att det är vänskap? 
  • Anonym (Hmm..,,)
    Anonym (Vågar jag,) skrev 2026-01-04 20:52:34 följande:
    Du skrev "Är de en röd flagga att dejta honom eftersom han kysste mig trots att jag var gift? "

Ja det han gjorde då är extremt RÖD flagg, dessutom är var du inte bara gift utan han hade precis varit i en relation med din vän. Men du är också jättekonstig som ens tackade ja. Ni kanske passar ihop men i en öppen relation i så fall.
Svar på tråden Röd flagga?