• Anonym (Vågar jag,)

Röd flagga?

När jag var gift för ca 10 år sen hade jag en väninna som under vår vänskap började dejta en man. Eftersom de dejtade träffade jag ju honom automatiskt om han va där när ja skulle träffa min vän. . Han blev en gemensam vän till mig också då . Inga känslor från min sida.
    När de sen beslutat sig för att inte dejta mer så gjorde jag honom en tjänst som en vän. Då var jag fortfarande gift. Från ingenstans utan förvarnig får jag en kyss från honom. Jag får där ifrån snabbt . Kontakten tog slut där o då
    2 år efter de så skiljer jag mig av andra orsaker. Då tar den manen kontakt och vill dejta mig när han ser att jag är singel. Nästan smma dag som jag ändrar status på fb till singel .Då tog han kontakt via fb och fångar om jag vill ses. 
    Jag sa nej. Nu är har jag varit singel i 2 år nästan 3. Han vill fortfarande se mig . Inte tjatig utan skriver då o då.  Han har allså hållt vid mig så länge i sina tankar. Jag sa ja denna gången men sa som vän och kravlöst.
    Är de en röd flagga att dejta honom eftersom han kysste mig trots att jag var gift? 
    Nu kanske jag kan ge honom en chans jag är över mit ex helt och läkt. Men jag är lite rädd att han är opålitlig.  Han var inte med min väninna när han gjorde det de var slut . Väninnan har flyttat och vi ses inte mer som de är nu och hon har en ny relation 

• Svar på tråden Röd flagga?
  • Anonym (Vågar jag,)

Hans förklaring 
    Jag förstår att du känner dig så...

Ja, du var gift (dåligt äktenskap och var du var i... alla kunde se det, men ni hade ändå ett förhållande)
    Men jag stal den där kyssen från dig eftersom jag hade vissa känslor då...
    Du vägrade och jag respekterade det...
    Jag var singel redan då, inte gift, ingen flickvän eller något.

Om jag hade en flickvän hade den kyssen inte hänt.

Du pratar om kontroll och impulsivitet etc...
    Det är det jag har mest,
    Jag är väldigt perfektionist, kontrollerar mina känslor, jag tänker 100 gånger innan jag bestämmer mig för något.

Men jag borde slappna av lite mer nuförtiden...
    Har inte haft någon tjej i mitt liv på 5 år, går fortfarande inte ut och kysser någon.
  • Anonym (Hmm..,,)
    Anonym (Vågar jag,) skrev 2026-01-05 13:22:33 följande:

Hans förklaring 
    : Jag förstår att du känner dig så...

Ja, du var gift (dåligt äktenskap och var du var i... alla kunde se det, men ni hade ändå ett förhållande)

Det är det jag har mest,
    Jag är väldigt perfektionist, kontrollerar mina känslor, jag tänker 100 gånger innan jag bestämmer mig för något.

Har inte haft någon tjej i mitt liv på 5 år, går fortfarande inte ut och kysser någon.
    Låter som en manipulativ, och mytoman man. Lycka till på dejten. Detta kommer tyvärr troligen inte sluta väl... för dig.... han går glatt vidare till nästa lättlurade "offer" det är hur jag tolkar denna historia.
  • KimLinnefeldt

Klart du ska ta en fika med mannen. Du är uppenbarligen kittlad av den uppmärksamhet han ger dig. Ta myrsteg så känner du om det är rätt eller inte.

Jag har också blivit ofrivilligt kysst, av en singelkvinna. Kan känna hennes läppar mot mina ännu...

• Anonym (Kim)

Nja. Du borde ha hakat av honom för länge sedan. Han har hört av sig lite nu och då för att hålla koll. När han inte var något bättre tar han kontakt med dig och love bombar. Vad har ni ens gemensamt? En gammal väninna. Du verkar ändå på något vis vara lite intresserad. Annars har du inte startat tråden. Eg vill du ha godkänt av oss att du ska dejta honom. Att vi ska säga äsch go girl du måste testköra honom. Tycker att du ska ge dig själv en röd flagga. 

• Anonym (Monica)
    Anonym (Vågar jag,) skrev 2026-01-05 13:22:33 följande:

Hans förklaring 
    : Jag förstår att du känner dig så...

Det är det jag har mest,

Så han menar att han inte är impulsiv och har kontroll över sina handlingar. Förstår du vad det innebär? Det innebär att det var ett aktivt val, från hans sida, att kyssa dig mot din vilja. Vansinnigt själviskt och respektlöst.

Akta dig för den mannen! Han vill dig inte väl.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Monica) skrev 2026-01-05 15:58:01 följande:
    Så han menar att han inte är impulsiv och har kontroll över sina handlingar. Förstår du vad det innebär? Det innebär att det var ett aktivt val, från hans sida, att kyssa dig mot din vilja. Vansinnigt själviskt och respektlöst.

Han gjorde en impulsiv, oövertänkt sak för flera år sen. För att känslorna svallade. 

Sen dess är det som att han har gått och väntat på Henne, längtat efter henne. Han har bett om ursäkt för sitt lilla övertramp. 

Klart att hon ska träffa honom, på ofarlig, neutral mark, med ett cafébord emellan.

"Jag tänker på dom ibland
    Dom vars kärlek jag aldrig vann
    Bara för att jag aldrig hann
    Och aldrig våga' "  (Peter Lundblad)
  • Anonym (Red)
    Anonym (Monica) skrev 2026-01-05 15:58:01 följande:

Håller med!

Ja TS, röd flagga! 
  • Anonym (Vågar jag,)
    Anonym (Kim) skrev 2026-01-05 15:27:20 följande:

Nja. Du borde ha hakat av honom för länge sedan. Han har hört av sig lite nu och då för att hålla koll. När han inte var något bättre tar han kontakt med dig och love bombar. Vad har ni ens gemensamt? En gammal väninna. Du verkar ändå på något vis vara lite intresserad. Annars har du inte startat tråden. Eg vill du ha godkänt av oss att du ska dejta honom. Att vi ska säga äsch go girl du måste testköra honom. Tycker att du ska ge dig själv en röd flagga. 

Känner mig inte intresserad har 0 känslor. Aldrig haft. Han var kvar som vänn på fb skickade lite då o då kunde gå veckor / månad mellan dessa meddelande typ hur mår du. Inget konstigt eller flörtigt.  
    Dejt o dejt. Vänn träff typ. 
  • Anonym (Dejt)
    Anonym (Vågar jag,) skrev 2026-01-04 20:52:34 följande:
    Om ni läser noga är de inte en dejt utan träff som vänner allså helt kravlöst o se vad som händer 
    Som en dejt alltså. Man träffas för att se vad som händer.
Svar på tråden Röd flagga?