AKUT, abortfundering. Sen abort
Hej! (Kvinna 36år inga barn sedan tidigare)
Jag är så himla kluven i vad jag ska göra.. har ett samboförhållande sedan 8år tillbaka som har trasat sig till och från gällande tillit.
Jag har gått på p-piller men blev gravid och har tänkt så sjukt mycket på om jag ska behålla eller inte. Det är dels min ålder (36), samt att jag bor i sambons stad som är 130mil hemifrån.
Det som gör att jag funderar på abort är vad jag ska ta mig till om vi går skilda vägar. Vi har ett helt fantastiskt förhållande och mannen är så otroligt glad över beskedet om min graviditet. Men pga tidigare svek gör hela situationen det jobbigt. Mina vänner tycker absolut inte att jag ska behålla det, innerst inne vet jag inte själv ens.. Jag har gått i tankar tidigare att flytta tillbaka hem, men så blev det såhär.
Jag var idiotisk som kom tillbaka redan det första, andra och 100e sveket, som bla innehåller betalningar för olika tjänster (har hänt en gång vad jag vet om(?)).
Det har varit väldigt lugnt på den fronten ett längre tag,, men magkänslan sa att något var fel..