• Elisand

BIM Februari 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2026! 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med så peppar vi varann! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Hoppas på plusregn i februari ❤️
  • Svar på tråden BIM Februari 2026
  • Anonym (43)
    Babysheep skrev 2026-02-21 11:04:00 följande:

Grattis till plussen, härligt med lite goda nyheter i tråden!

Jag har några dagar tills BIM ännu men har avskrivit denna månad, har sån tydlig pms så loppet känns kört.

Har det kommit någon mens?

Jag har BIM på lördag, och igår fick jag en ljusrosa flytning. Det hände samma sak dagarna innan BIM sist jag var gravid. Tog ett graviditetstest igår kväll men det var negativt, fast det var även ett vanligt test där det står att dagen innan BIM kan man testa med det - fast det såg jag efteråt.. 😅
    Men jag har även känt lite mensvärk (som förra gången när jag var gravid iofs..) och ont under armhålorna - precis som när jag har feber och även brukar få det ibland när mensen ska komma. Så man blir ju lite förvirrad men det är bara att avvakta. 😁
  • Vallmo93
    Elon95 skrev 2026-02-21 08:20:35 följande:
    Hej! 

Helt otroligt men vi plussade häromdagen! Första gången det händer. Hoppas hoppas det går vägen och fortskrider 🙏🏻 Grattis till er som plussat 💖 Håller verkligen tummarna för alla att man förr eller senare får sitt pluss! 💖
    Åh så glad att höra, stort grattis!! 💛 visst gör ni IVF? vad händer nu genom kliniken, kommer ni få tidigt ultraljud osv eller är nästa kontroll typ vecka 13?

Vi kommer påbörja utredning på Sophiahemmet i mars så jag känner typ att det kommer bli IVF för oss också snart.
  • Babysheep
    Anonym (43) skrev 2026-02-23 08:37:50 följande:
    Har det kommit någon mens?

Jag har BIM på lördag, och igår fick jag en ljusrosa flytning. Det hände samma sak dagarna innan BIM sist jag var gravid. Tog ett graviditetstest igår kväll men det var negativt, fast det var även ett vanligt test där det står att dagen innan BIM kan man testa med det - fast det såg jag efteråt.. 😅
    Men jag har även känt lite mensvärk (som förra gången när jag var gravid iofs..) och ont under armhålorna - precis som när jag har feber och även brukar få det ibland när mensen ska komma. Så man blir ju lite förvirrad men det är bara att avvakta. 😁
    Ingen mens ännu men jag har BIM först på torsdag så den dyker nog upp snart. 
    Noterade imorse att livmodertappen var hård som sten så jag har inget hopp alls kvar. Orkar inte ens testa denna gång. 

Jag vet inte hur jag ska orka fortsätta och hoppas tbh. Det tar så mycket energi av mig och ingenting händer. Jag har väl hunnit bli för gammal..
  • Tjej90sve

Jag fick äntligen ägglossning nu efter Letrozol (ägglossningsstimulerande). Har kämpat månad efter månad sedan april förra året och endast fått en konstaterad ägglossning. Första gyn jag gick till i höstas tyckte jag skulle äta något som skulle återställa mensen rätt. Å då skulle jag inte kunna bli gravid på 3 mån. Den andra gynläkaren jag träffade gav mig letrozol då jag berättade hur det sett ut sen i april månad. 

Nu hoppas jag verkligen att det tar fast :) sista jag hade positivt ägglossningstest blev jag gravid men fick ett kemiskt missfall. Så hoppas hoppas nu de ska gå vägen :)

Min BIM enligt min kalender ska vara 18 mars, så hoppar till annan tråd om nån startat en.

• Klockantolv

Hänger på tråden här! 

Slutade med p-piller precis vid årsskiftet och vi sa ?händer det så händer det?. 

Jag hade beräknad mens igår, men inte mensvärk som vanligt och blödningen kom inte. 
    Tog ett Clearblue testa tidigt igår eftermiddag, som visade svagt plus. I morse tog jag ett vanligt från RFSU som också visade svagt positivt. 

Sitter på jobbet nu och kan knappt fokusera på någonting. Hade absolut inte förväntat mig att det skulle kunna gå så fort efter att ha ätit p-piller i många år. 

Ska förbi apoteket efter jobbet och köpa digitala test för att få lite klarare besked och förmodligen försöka landa. 

Så måste jag sluta snusa på direkten med 😂

1/2 - Vallmo93 (➖)
    1/2 - tisk (➖)
    1/2 - Rainbow26 (➖)
    3/2 - Noranora11 (➖)
    4/2 - Elisand (➖)
    4/2 - llullish (➖)
    6/2 - Littlemisssunshinee (➖)
    7/2 - En som längtar (➖)
    8/2 - Heeeeeeeeej (➖)
    8/2 - Bianca (➕)
    10/2 - bebo7890 (➕)
    11/2 - Nemi (➖)
    11/2 - Jullan00 ( ➖ )
    11/2 - musungen ( ➖ ) 
    12/2 - bloopi3 ( ➖ ) 
    15/2 - OkidokiQueen (➖)
    16/2 - Blucky (➖)
    17/2 - Diffen98 (➖)
    19/2 Elon95 (➕)
    22/2 - tisk  (➖)
    22/2 - klockantolv (➕)
    23/2 - Anonym (Elen)
    23/2 - 62546  (➖)
    24/2 - Errorikar
    25/2 - Babysheep
    26/2 - Pelikanen-1
    28/2 - Anonym (43)
  • Anonym (Elen)

Min mens kom igår? egentligen inte väntat mig annat. Legat i influensa i en vecka oxå så är rätt nere. Men har fått vår första tid för att starta igång ivf nu iaf. Så något att se framemot ????

1/2 - Vallmo93 (➖)
    1/2 - tisk (➖)
    1/2 - Rainbow26 (➖)
    3/2 - Noranora11 (➖)
    4/2 - Elisand (➖)
    4/2 - llullish (➖)
    6/2 - Littlemisssunshinee (➖)
    7/2 - En som längtar (➖)
    8/2 - Heeeeeeeeej (➖)
    8/2 - Bianca (➕)
    10/2 - bebo7890 (➕)
    11/2 - Nemi (➖)
    11/2 - Jullan00 ( ➖ )
    11/2 - musungen ( ➖ ) 
    12/2 - bloopi3 ( ➖ ) 
    15/2 - OkidokiQueen (➖)
    16/2 - Blucky (➖)
    17/2 - Diffen98 (➖)
    19/2 Elon95 (➕)
    22/2 - tisk  (➖)
    22/2 - klockantolv (➕)
    23/2 - Anonym (Elen) (➖)
    23/2 - 62546  (➖)
    24/2 - Errorikar
    25/2 - Babysheep
    26/2 - Pelikanen-1
    28/2 - Anonym (43)
  • Anonym (43)

Min kropp känns också som att den är i obalans.. eller kanske så är den inte det, men den fungerar inte som jag vill... 😁

Hade mens 28/1 och då blev beräknad ÄL 14/2, BIM 28/2.
    Vi har verkligen kört på denna månad: 6-8-10-12-14-20-22 februari... 😂
    Men igår kom det lite ljusrosa flytningar och nu på kvällen är de lite mer röda
    och jag har haft mensvärk till och från sedan ÄL.

Även om mensen kommer igång under natten eller imorgon så tycker jag inte att vi borde ha missat ÄL... Jag har känt av ÄL och även märkt det kroppsligt om man säger så.

Ja ja, ville bara skriva av mig lite.. vi får väl se vad som händer. 😅

• Anonym (43)
    Babysheep skrev 2026-02-23 10:01:01 följande:
    Ingen mens ännu men jag har BIM först på torsdag så den dyker nog upp snart. 
    Noterade imorse att livmodertappen var hård som sten så jag har inget hopp alls kvar. Orkar inte ens testa denna gång. 

Jag vet inte hur jag ska orka fortsätta och hoppas tbh. Det tar så mycket energi av mig och ingenting händer. Jag har väl hunnit bli för gammal..
    Kommer inte ihåg hur gammal du är, men jag är 43 och känner samma sak.
    Var ju gravid nyligen men fick missfall 28/12 och kan inte låta bli att tänka att det kanske var den sista.. 🥺

Vi har varit så aktiva denna månad, men ändå känner jag mer och mer att mensen kommer när som helst.. fattar inte hur vi kunde missa ÄL.
  • Anonym (43)
    Klockantolv skrev 2026-02-23 10:45:05 följande:

Hänger på tråden här! 

Slutade med p-piller precis vid årsskiftet och vi sa ?händer det så händer det?. 

Jag hade beräknad mens igår, men inte mensvärk som vanligt och blödningen kom inte. 
    Tog ett Clearblue testa tidigt igår eftermiddag, som visade svagt plus. I morse tog jag ett vanligt från RFSU som också visade svagt positivt. 

Sitter på jobbet nu och kan knappt fokusera på någonting. Hade absolut inte förväntat mig att det skulle kunna gå så fort efter att ha ätit p-piller i många år. 

Ska förbi apoteket efter jobbet och köpa digitala test för att få lite klarare besked och förmodligen försöka landa. 

Så måste jag sluta snusa på direkten med 😂

Spännande, Grattis! Är det ert första barn? 🙂
  • Anonym (43)
    Anonym (Elen) skrev 2026-02-23 15:00:53 följande:

Min mens kom igår? egentligen inte väntat mig annat. Legat i influensa i en vecka oxå så är rätt nere. Men har fått vår första tid för att starta igång ivf nu iaf. Så något att se framemot ????

Kul ändå att lite saker är på gång, även om mensen kom. 🌸
Svar på tråden BIM Februari 2026