• bexiih

Vattkoppor/eller inte?

dag1

Dag2 

Min dotter fick vattkoppor på julledigheten. Hennes första symtom var på julaftonskvällen med febern. Dagen efter fick hon 40 graders feber och senare på kvällen såg jag en röd stor prick. Tänkte inte på att det var en vattkoppor dagen efter där 26 december, hade hon en del på rygg och bröst vilket vi såg sen var vattkoppor hon har fått. 

Nu har det gått 16 dagar sen 24 december. Lillebror har inte fått ett enda symtom förutom en röd prick på magen. När min dotter hade en prick den första pricken så var den rätt stor och vätskig. Men denna första prick på min son är en prick och lika liten som den var igår men är vätskig idag och liten. 

Han har inga andra symtom eller fler prickar sen den pricken på magen kom så har det gått ett dygn. Kan det vara så att det är det enda han får en prick och inget annat eller kommer han få fler snart är det någon som vet hur lång process det egentligen är? Eftersom vi inte visste om att vår dotter skulle få vattkoppor så vet vi ju inte hur vattkoppor fungerar innan de bryts ut. Nu har jag tittat på min son varje dag. 

Så nu har jag kollat varenda steg hela tiden och det enda jag har märkt är en prick på magen och ingen feber. är det någon som fick vattkoppor efter 21 dagar som det står på 1177 att det tar tio till 21 dagar? 

För jag vill veta om det är normalt att bara få en prick och ingen mer eller om det kommer till helgen kanske?

Svar på tråden Vattkoppor/eller inte?