• Core

Morgonproblem ADHD

Jag har ADHD, fungerar bra i vardagen men just morgonen är mitt stora problem. Saker Är oerhört röriga, jag är tom och bortkommen den första timmen.

Däremot har alla människor olika hinder att bestiga, diagnoser eller ej, så jag har alltid tagit det ansvar som krävs för att familjeliv och arbeten ska kunna fungera. Att använda en diagnos som någon form av ursäkt till något är patetiskt. En diagnos är bara ett verktyg för att lära sig mer om sig själv för att bättre hantera de hinder som kan uppstå, och eventuell rätt till behandling vid behov. INGET frikort från ansvar

Säg åt din sambo att sluta bete sig som en flicka

• Core
    Anonym (Flickmamma) skrev 2026-01-11 12:21:17 följande:
    Som en flicka? 
    Förlåt, korkad liknelse av mig

innan jag studerade uni satt jag många år i en bygglabb, jargongen går igen ibland, det är svårt att helt tvätta ränderna från en tiger! Men som sagt, ber om ursäkt för det
  • Core
    Anonym (f) skrev 2026-01-11 12:57:59 följande:
    Det är en sak att säga något i stunden som man är van är ok i en miljö även om den suger, en hel annan att faktiskt skriva sån skit. Jisses.

Jag uttrycker mig felaktigt, inser att det är ett misstag och ber om ursäkt. Vad mer vill du ha ut av en diskussion? Eller ville du bara lätta lite på ditt högmod som ligger och trycker i bröstet?

Svar på tråden Morgonproblem ADHD