Anonym (m) skrev 2026-01-18 16:16:07 följande:
Nej det är inte vad jag undrar. Det jag frågade dig var hur männen ska veta att kvinnorna fejkar. Då svarade du att man märker det är torrt och att kvinnan inte blir våt.(Vilket det för övrigt kan bli ändå, kroppen kan komma igång av ren reflex även om man inte vill ligga med mannen). Om det är torrt eller ej säger ju ingenting om ifall kvinnan vill eller inte.
Bemöter endast din avrundning i meddelandet. Ej pennfejden din med Philly.
Jo nästan alltid signalerar torr vagina att kvinnan inte är redo för penetrerat samlag! Undantagen har jag redan berört men repeterar gärna. Hormonella förändringar som menopaus medför torrhet, samma med alltför ivriga tvättrutiner eller cytostatikabehandlingar.
Sedan har vi ditt exempel som är mycket vanligt för kvinnor efter klimakteriet när östrogen, progesteron och testosteronnivåer minskar hos kvinnan. I de fallen, säkert även vid torrhet i slidan av för mycket tvättande, kan kvinnan vara otroligt tänd men ändå utan lubrikation. I sådana fall är glidmedel eller kokosolja bra att ta till. Lubrikationen kan även komma till av glidmedlet och av upphetsningen i sig och av mannens varsamhet.