• Anonym (Mössa)

En undran om kvinnor

Jag har hört ibland att vissa tjejer ställer upp på sex fast de inte vill egentligen eller har lust. Hur går det till och hur känns det för er kvinnor som gör det? är ni upphetsade vid stunden eller står ni bara ut med smärtan när han penetrerar eller gör ni något annat som inte innebär penetrering? Jag är själv kvinna och det gör ju ont om man försöker ha det utan lust så därför undrar jag hur det är för er andra? ska säga att jag inte skulle ha sex om jag inte är sugen på det

• Svar på tråden En undran om kvinnor
  • Anonym (m)
    Anonym (Kvinna) skrev 2026-01-18 15:34:23 följande:
    Exakt. Torrhet eller minskad eller inställd lubrikation kan uppstå om så kvinnan redo och vill penetrerat samlag. Orsaken till torrheten kan bero på en uppsjö av orsaker. Alltför flitigt tvättande av underlivet med stark tvål (rubbar floran), hormonella orsaker, menopaus exempelvis, eller cytostatikabehandling. Om kvinnan upphetsad och vill, om så vaginal torrhet (kombinationen förekommer ja), kan glidmedel med en stor fördel för njutningens skull kompletteras med.

Studier visar dessutom på att kvinnans lust i regel ökar av glidmedlets fuktighet i underlivet. Under förutsättning hon är tänd och vill såklart. 

Men om kvinnan tappat lusten eller inte vill ska verkligen ett nej accepteras. Glidmedel hjälper föga i den situationen.  Inte alls. 
    philly skrev 2026-01-18 14:32:30 följande:
    Ok då var det ett missförstånd. Tror vi överhuvudtaget pratar om olika saker. 

Ja (m) och du talade visst om varandra i ett missförstånd. 
    Ja man ska acceptera ett nej men nu handlade ju det jag frågade om från början, att kvinnorna faktiskt inte säger nej.
  • Anonym (m)
    philly skrev 2026-01-18 15:40:54 följande:
    Jag börjar faktiskt undra lite om du bara jävlas med mig eller om verkligen menar allvar med att du verkligen inte alls fattade vad det var jag syftade på i mitt första inlägg du svarade på. Kan ju i och för sig vara ett helt onödigt inlägg från min sida. Jag vet inte vad du är ute efter, om du bara jävlas eller verkligen missförstod mig. Oavsett vad skriver vi om helt olika saker. 
    Vad syftade du på då, om inte det du faktiskt skrev, att männen märker att kvinnorna inte blir våta och att det är för torrt?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (m)
    philly skrev 2026-01-18 16:02:45 följande:
    Ifall du undrar varför män som helt skiter i om kvinnan njuter av sexet eller inte utan bara tänker på sin egen njutning och kör in den helt utan någon förspel och innan kvinnan är redo gör så, då får du ta det med dessa män och inte med mig. Det var också det här jag var lite förundrad över från början. Att man kan vara torr och behöva glidemedel trots att man vill ha sex och är redo för det var inte vad jag pratade om. Jag vet fortfarande om du bara jävlas eller om du på riktigt inte fattade vad jag menade trots att det borde vara helt uppenbart. Vi skriver som sagt om helt olika saker. Varför kvinnor fejkar får du ta med dessa kvinnor, det kan jag inte svara på. Jag anser att har man sex med någon borde man väl vara intresserad av att det ska kännas bra för både. Att glidmedel kan behövas trots att båda vill ha sex och njuter av det vet jag, vi gör det som sagt själva här och är en bit upp i åren, kanske därför. Jag kan ha fel, men jag tror att ytterst få kvinnor skulle njuta av att bli torrpenetrerade oavsett om de är redo och vill ha sex eller om de bara fejkar. Varför en del fejkar kan jag som sagt inte svara på. Jag tyckte som sagt det var lite konstigt hur man kan bara skita i förspel och känna av om kvinnan är redo eller inte och bara köra in den så att det blir torrpenetrering. Orkar nog inte försöka förklara mer och tror som sagt nästan att du bara är jävlas och är det inte så vet jag i alla fall inte vad du är ute efter. 
    Nej det är inte vad jag undrar. Det jag frågade dig var hur männen ska veta att kvinnorna fejkar. Då svarade du att man märker det är torrt och att kvinnan inte blir våt.(Vilket det för övrigt kan bli ändå, kroppen kan komma igång av ren reflex även om man inte vill ligga med mannen). Om det är torrt eller ej säger ju ingenting om ifall kvinnan vill eller inte.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (m) skrev 2026-01-18 16:16:07 följande:
    Nej det är inte vad jag undrar. Det jag frågade dig var hur männen ska veta att kvinnorna fejkar. Då svarade du att man märker det är torrt och att kvinnan inte blir våt.(Vilket det för övrigt kan bli ändå, kroppen kan komma igång av ren reflex även om man inte vill ligga med mannen). Om det är torrt eller ej säger ju ingenting om ifall kvinnan vill eller inte.

Bemöter endast din avrundning i meddelandet. Ej pennfejden din med Philly. 

Jo nästan alltid signalerar torr vagina att kvinnan inte är redo för penetrerat samlag! Undantagen har jag redan berört men repeterar gärna. Hormonella förändringar som menopaus medför torrhet, samma med alltför ivriga tvättrutiner eller cytostatikabehandlingar. 

Sedan har vi ditt exempel som är mycket vanligt för kvinnor efter klimakteriet när östrogen, progesteron och testosteronnivåer minskar hos kvinnan. I de fallen, säkert även vid torrhet i slidan av för mycket tvättande, kan kvinnan vara otroligt tänd men ändå utan lubrikation. I sådana fall är glidmedel eller kokosolja bra att ta till. Lubrikationen kan även komma till av glidmedlet och av upphetsningen i sig och av mannens varsamhet. 

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (m) skrev 2026-01-18 16:16:07 följande:
    Nej det är inte vad jag undrar. Det jag frågade dig var hur männen ska veta att kvinnorna fejkar. Då svarade du att man märker det är torrt och att kvinnan inte blir våt.(Vilket det för övrigt kan bli ändå, kroppen kan komma igång av ren reflex även om man inte vill ligga med mannen). Om det är torrt eller ej säger ju ingenting om ifall kvinnan vill eller inte.
    (m), Riktigt obehaglig när du drar in argumentet (med fet stil). Jo, om du läser inläggen riktigt noga finner du att kvinnans våthet är en stark indikation på upphetsning, men att undantag finns från regeln (vid torrhet). Ytterligare undantag eller avvikelser handlar om reflexen du berör. En sådan kan aktiveras vid stark rädsla som i en våldtäktssituation. Kvinnan vill absolut inget överfall än mindre penetration med en våldtäcksman. Av pur rädsla aktiveras reflexen med kniven på strupen. ALDRIG av njutning. Punkt. 
  • Anonym (Kvinna)

Oj klickade nog i meddelande #48 på fel citat. Återkommer! 

Svar på tråden En undran om kvinnor