• Anonym (Ts)

På och av

Jag är äldre, 42, och dejtar eller umgås med en man sedan ett längre tag
    Han är 49
    Vi har inte någon fysisk relation hittills 

Vi kommer båda från långa relationer och är ovana dejting

Mitt problem är att han så otroligt ojämn
    På och av
    Jag vet inte vart jag har honom 

Vi ses rätt mycket och hörs dagligen hela dagar
    Det är dynamiken , eller energin i träffarna som är ojämn
    Tex i helgen.  Vi sågs fredag och lördag. Supertrevligt och lördagen var stämningen ordentligt flörtig 
    Såg lite kort idag söndag
    Trevlig, men väldigt sval, som en kompis. 
    Vad tyder det här beteendet på?

• Svar på tråden På och av
  • Anonym (Ts)

Det är alltså ett upprepat beteende 
    Som att så fort det "hettar till" åker vi tillbaka till noll

• Anonym (Tr)
    Anonym (Ts) skrev 2026-01-11 19:52:24 följande:
    På och av

Jag är äldre, 42, och dejtar eller umgås med en man sedan ett längre tag
    Han är 49
    Vi har inte någon fysisk relation hittills 

Vi kommer båda från långa relationer och är ovana dejting

Mitt problem är att han så otroligt ojämn
    På och av
    Jag vet inte vart jag har honom 

Vi ses rätt mycket och hörs dagligen hela dagar
    Det är dynamiken , eller energin i träffarna som är ojämn
    Tex i helgen.  Vi sågs fredag och lördag. Supertrevligt och lördagen var stämningen ordentligt flörtig 
    Såg lite kort idag söndag
    Trevlig, men väldigt sval, som en kompis. 
    Vad tyder det här beteendet på?

Skulle akta mig. Något gör att han tar ett steg tillbaka efter det att han har närmat sig dig. Verkar vara något som gör att han inte vill fortsätta att närma sig dig, något som han är tveksam till när det.gäller er två. Så investera inte för mycket i detta. 

Eller också är han väldigt ojämn i humöret och dålig på att kommunicera vad som händer inom honom.  I så fall är det ett varningstecken i sig. 
  • Anonym (Ts)

Ja jag aktar mig
    Har försökt investera minimalt med känslor

• Anonym (Miss X)

Sorgligt att du ser dig själv som äldre vid 42 dock.
    Varför?

• Anonym (Ts)

Inget negativt med äldre
    Jag har vuxna barn och varit gift i 20 år så , ja, jag definierar mig som äldre

• Grässtrå77

Ta ett ordentligt snack med honom och se vad det landar i. Om han inte där och då kan ge dig någon bra förklaring så ge honom ett par dagar för att återkomma med nåt. 

Om ni inte kan ha ett öppet och ärligt samtal så säg tack och hej och avsluta allt. Du vill ju umgås med en man som du kan kommunicera med. Sen har vi ju alla våra svagheter och bagage och det kan man ju ha överseende med om ni kan prata om det.

• Anonym (Miss X)
    Anonym (Ts) skrev 2026-01-11 23:35:38 följande:

Inget negativt med äldre

Jag har barn i din ¨ålder och ser inte mig själv som direkt äldre. Snarare medelålders.
    Men visst, vill du klassas som äldre så är det väl ok.

Min son som är 43 gör det inte, inte hans 45-åriga fru heller.
  • Anonym (mm)
    Anonym (Ts) skrev 2026-01-11 20:40:54 följande:

Ja jag aktar mig
    Har försökt investera minimalt med känslor

Men hur framstår du då själv gentemot honom? Kanske "sval" ?
  • Deacon

Det kan inte vara så att hans beteende påverkas av hur du beter dig mot honom? Bara en fundering.... Är du tydlig med vad du vill eller skickar du dubbla budskap eller spelar ibland "hard to get" när du är med honom? Det finns massor av saker en kvinna kan göra "fel" för att öka mannens osäkerhet eller tveksamhet inför det hela. "Alla mån" vet ju också,att kvinnor inte gillar män som är "för på" men är det inte på tillräckligt så är jubdet också fel. Inte alltid så lätt att hitta den optimala "på-nivån" som dessutom är olika mellan olika personer.

Relationer och utveckling av dem är som bekant ett spel mellan 2 parter och det den ena parten gör kommer alltid att påverka hur den andra beter sig och tänker om relationen. 

• Anonym (H)

Haha man är långt ifrån äldre i din ålder. Jag är 41 och ser mig själv som relativt ung fortfarande. Sorgligt att så många ser sig som tanter och gubbar redan.

• Anonym (m)

Det är inte gammalt, medelålders.

• Core
    Anonym (Ts) skrev 2026-01-11 23:35:38 följande:

Inget negativt med äldre

Det här gillar jag. Har svårt för folk som stretar emot och envist ska vara ung, fast man inte längre är det. Många tror att jag har åldersnoja när jag är 36 år och känner ändå att jag är i en äldre fas. Jag är i bra form, klär mig trendenligt etc så det handlar inte om att jag förfaller, tvärt om. Jag får däremot ångest och noja när folk vill tvinga in sig, och mig, i ett fack där jag inte längre hör hemma. Ofta är de som stretar emot de som är mest slitna om jag får generalisera 🤣 

Ang frågeställningen råder jag dig att backa, låt honom vara drivande. Kanske inte ens låta det hetta till för mycket. Är det meant to be kommer han att ta upp det

• Anonym (H)
    Anonym (m) skrev 2026-01-13 14:25:27 följande:

Det är inte gammalt, medelålders.

Ja, precis. Äldre är man i pensionsåldern.
Svar på tråden På och av