• Anonym (mobilt)

Läser mina meddelanden

I morse märkte jag att han jag lever med har läst ett sms som jag fått sent igår kväll. Tänkte inte så mycket på det först. Men senare på dagen fick jag en klump i magen. Undrar nu om han kan va så dum att han inte tror att jag vet att han läst eller om han vill att jag ska veta?
    Sen undrar jag om jag ska va tyst om det här eller om jag ska konfrontera honom?
    Vad tycker ni?

• Svar på tråden Läser mina meddelanden
  • MonicaH

Hm berätta för honom och säg att du vet att han har läst dina sms. Han kanske inte trodde att det gjorde någonting? Eller beror det på annat?

• ReRant

FamiljeLiv är nog fel forum vända sig till för att få råd i denna fråga. Varenda jäkel tycks tycka att det är fullt naturligt och normalt att stiga upp mitt i natten och läsa sin sambos sms, eller kanske passa på när sambon sover (eller gå igenom mail och surfhistorik för den delen också).

Personligen tycker jag dock att du ska ge honom den utskällning som han förtjänar.

• Anonym (mobilt)

Egentligen så gör det inget att han läser ( eller, jo lite ) Har inget att dölja för han då förhållandet vi en gång hade är slut. Det är mer grejen. Han är inte den människan som gör sådant, men nu har han blivit en sådan han med. Jag tycker mest att det är pinsamt för hans skull.

Usch vad förvirrad jag låter

• MonicaH

svartsjuka... Det kan göra mkt

• Anonym (mobilt)

Ditten
    Nä faktist inte. Inte mer än att meddelandet kom närmare 00 på natten och jag runt 23 fick ett annat sms. 2 st sent och nära inpå.
    Typiskt nog så skulle det sista meddelandet komma från en gammal kill kompis sen 10 år tillbaka. Kompisen och jag har inte haft någon större kontakt dom senaste åren men på senare tid har kontakten blivit starkare.

Nej fy, jag skäms på hans vägnar och nu vågar man väl inte ha mobilen på om nätterna heller.

Jag har ifs varit med om tidigare händelser då jag inte varit hemma men en killkompis har haft "mig" uppe på messengern. Han har väl försökt vara mig då men det gick väl inte så bra det heller.
    Fick samma klump i magen då men jag har väl inte trott riktigt på vännen för än nu.

• Rintintin

Menar du att han varit så "klantig" så han har öppnat ett oläst sms? I så fall måste han ju inse att du VET att han gjort det och i så fall så tycker jag absolut att du ska ta upp det med honom. Och om han därtill har "varit dig" så är det ett ännu starkare tecken på svartsjuka. Är han bra o snäll emot dig i övrigt?

• Anonym (mobilt)

Ditten
    Jag har aldrig sett någon svartsjuka tidigare. Men han verkar ju kunna dölja det hur bra som helst.
    Nä jag säger ingenting och ser hur han beteer sig först. Han kanske vill "erkänna" själv

• Rintintin

Ja. Gör så. Ville bara försäkra mig om att han är en snäll kille i övrigt (menade inte att snoka runt)! Men trots allt - det är tydliga tecken på svartsjuka... Sen kan svartsjuka var bra eller dålig. Den dåliga svartsjukan behöver vi inte gå in på. Men den bra svartsjukan är tecken på att nåt är snett och ett litet "rop på uppmärksamhet".
    Lycka till. Skriv gärna hur det utvecklar sig!
    Kram och go natt *gäspar*

• MonicaH

men han blev nog nyfiken på att de va så sent din killkompis skicka sms???

• Anonym (mobilt)

Lovar att skriva. Men jag tror att han kommer låtsas som ingenting, han är nämligen en jävel på det iaf.

• Anonym (been there)

Det enda jag har att säga om såna här saker är att litar man på sin partner så ska man inte läsa mess mm.....för känner partnern att han/hon måste läsa ett mess som kommer mitt i natten så är det ju för att dom är osäkra eller misstänksamma av sej....
    min man va hemsk i början av vårat förhållande...han läste mina mess...skulle alltid veta vem jag messa till o vem jag pratade med i telefonen o VAD vi pratade om....o det berodde mycket på hans förra ex...dom va otrogna mot han.
    Klart man kan bli nyfiken o undra vem som skickar mess till sin sambo/man/fru på natten men det finns ju en gräns.....

• Ihlse

Håller med dig TS att det är väldigt pinsamt för honom att han smygläser dina grejer.

Jag hade inte alls haft några problem med att min man läser mina mail eller sms men hade blivit förbannad över om han smygläst!

Det är ju ett tydligt bevis på att han inte litar på dig och gör något du inte borde.

Ta upp det med honom, absolut och ifrågasätt hur han tänker när han kränker din integritet så.

• Anonym (mobilt)

Ihlse
    Förstår inte riktigt vad du menar med "gör något du inte borde" menar du att han gör något han inte borde? För som sagt, jag lever inte i ett förhållande med mannen. Vi bor bara tillsammans. Så jag gör vad jag vill nu.

Sen så väntade jag på att han skulle ta upp det igår kväll. Men det blev som jag redan visste, han låtsades som ingenting. Med all rätt också eftersom han säkert vet att det han gjorde var fel och han har ingen rätt till mitt privata längre.

Skulle det hända igen då kanske man ska se det mer allvarligt? vad vet jag!

• tokfia

Kan inte hänvisa till någon paragraf...men har hört att det är olagligt att läsa andras sms, mail eller post utan tillåtelse. Sedan behöver man inte ha något att dölja, men olagligt är det..så är den diskussionen slut!

• Rintintin

Hej igen TS,
    Är bara tvungen att skriva ner en tanke jag fått idag (ja jag har funderat på din situation )! Det är en lite ondsint tanke... Men så här lyder den (hihi):
    Berätta situationen för en polare och be honom/henne skicka ett sms till dig - fast adresserar det till honom, typ Tjena "TS pojkvän" det är jäkligt fult att invadera TS privata sfär - sluta omedelbart med att läsa hennes SMS...
    En liten elak tanke bara...
    *pillar mig på hornen som växer ut i pannan*

• tokfia

Bra idé Ditten!! Hornen växer på mig oxå när någon invaderar på min privata sfär...OCh jag har inget att dölja, det är inte det det handlar om!

• Anonym (mobilt)

Ditten
    En kul grej men då blir det ännu pinsammare för stackarn. Sen är jag för feg. Jag väntar och ser vad som händer men har det hänt en gång nu så lär det ju hända igen. Då ska han få veta att han lever.

• Anonym (Inte kul!)

Min man har efter sin egen otrohet fått för sig att jag är det oxå. Han har spått sig bla och fått veta att jag skulle vara det
    numera fingrar han på min mobil titt som tätt, men alltid när jag ser på, och så har han alltid några kommentarer eller ursäkter till varför...
    egentligen bryr jag mig inte, jag har inget att dölja men jag vet att han inte ens tillåter att jag tittar på hans telefon för han anser att jag snokar då och det gör mig lack.

Svar på tråden Läser mina meddelanden