Resultat efter äggplock
Hej!
Jag skriver här för att höra hur det gått för er andra i era IVF-processer efter äggplock, och höra om era upplevelser under resans gång.
Jag lever i en samkönad relation där vi startade vår fertilitetsresa i maj 2025. Då fick vi reda på att jag hade ett lågt AMH (0,51), vilket de ansåg vara lågt för min ålder (var 31 vid tillfället). Det var ganska omtumlande för oss då vi inte vill ha barn än på ett litet tag. Därför valde vi att genomgå embryobanking för att försöka köpa oss lite tid.
Vid VUL såg dem dock att det fanns 9 äggblåsor, vilket gav oss lite hopp och kanske kan tyda på ett högre AMH än vad blodprovet visade.
Klipp till januari 2026 då vi äntligen fick påbörja behandling. Jag gick på ett kort protokoll med 300 Gonal-F, 150 Menopur och 10mg Provera. Jag startade protokollet den 2 januari och hade två UL där de hittade totalt 13 äggblåsor. Det kom som en chock för oss då prognosen från början varit att vi kanske - med lite tur - skulle få ut runt 3 ägg med tanke på mina värden.
Idag var det dags för äggplock där de fick ut 10 ägg. Nu återstår det att se hur många som är mogna nog att befruktas, och hur många som klarar sig hela vägen till frysen.
Det har varit en känslomässig berg-och-dalabana, från attt nästan känna att det var kört till att nu bli positivt överraskade över utfallet såhär långt. Nu håller vi tummarna för att åtminstone få något embryo till frysen.
Jag är nyfiken på hur era resor har sett ut? Hur har ni hanterat alla upp- och nedgångar som kommer med den här processen?