Resultat efter äggplock
Hade ca 0,6 i amh-värde vid 30 års ålder och fick också till mig att det skulle bli svårt? de såg mellan 8 och 10 äggblåsor vid olika vul-tillfällen. Var rätt förstörd ganska länge efter det, dels för att de sa att det var så bråttom och att vi _kanske_ skulle ha tur med att få till ett barn och dels för allting tog så lång tid innan vi fick köra igång (9 månader från remiss).Fick ta 300 av gonal-f till en början och på första ultraljudet såg de bara att en äggblåsa hade växt till sig. Fick lägga till 75 av menopur för att se om det skulle växa till sig under 3 dagar till eller om vi skulle avbryta. Var fruktansvärt att vänta, hade i princip redan gett upp. Men vid nästa vul såg de att det var åtminstone 8 äggblåsor av bra storlek, så vi gick vidare till äggplock efter ytterligare några dagar.
Vi fick ut 13 ägg och 11 blev befruktade (icsi pga slöa spermier efter centrifugering). Fick totalt 6 blastocyster, en färsk insättning och 5 till frysen. Färska blev ett tidigt missfall i vecka 7. Första FET blev en kemisk och andra FET tog sig. Andra FET var i ?konstgjord? cykel eftersom att min ägglossning aldrig kom. Har nu en liten dotter på snart 4 månader :)
Har 3 kvar i frysen som jag hoppas blir åtminstone ett syskon i framtiden <3