• Anonym (Full)

Arg på mig - blev för full

Jag dejtar med en man sen ett par månader tillbaks.

Igår bjöd han hem mig första gången ....med övernattning.

Han hade gjort fantastiskt mysigt och lagade underbar mat.

Vi hade det jättetrevligt.....men jag blev för full. Brukar inte bli det!  Men rycktes med i den härliga stämningen o tappade kontrollen på hur mycket vin jag drack.

När jag skulle resa mig så vinglade jag omkring o ramlade platt på rygg. Ont i revbenet idag.

I morse var inget trevligt. Han lät mig verkligen få veta att han var jättebesviken o arg på mig. Att jag inte kunde bete mig. 

Jag bad om förlåtelse och sa att jag ångrade mig o skämdes.....för jagborsakade även vinfläckar på mattan...

Men han fortsatte bra länge o talade om för mig hur dåligt jag betett mig för stt jsg blev så full att jag ramlade. Att han gjort så fint o förberett och sett fram emot detta och så blev det såhär

Han kändes lite gladare efter ett tag men han duger att han inte kunnat dläpoa helt än

Jag ångrar mig ,har ont efter fallet och nu mår jag ännu sämre efter allt ovett....

Jag vet faktiskt inte om det är rimligt eller inte att bli så arg som hsn blev (kan tillägga att vi hade sex inatt o i morse)

• Svar på tråden Arg på mig - blev för full
  • Anonym (Full)
    Anonym (m) skrev 2026-01-29 23:26:46 följande:
    Jag tycker det framstår som att han tigger om att du ska krypa för honom och be om förlåtelse och försäkra att du kommer ändra dig för hans skull. En riktig man som inser att dejten inte passade honom går bara vidare och gnäller inte på det där sättet. Fy så oattraktivt.
    .....och varför skulle jag inte passa honom för att jag blev lite onykter?  Han dricker ju själv. Löjligt
  • Anonym (Full)
    Anonym (.) skrev 2026-01-29 23:36:41 följande:
    Om någon som du inte är hans typ så får han leta vidare.
    Ja då får han söka upp en nykterist trots att han själv dricker.

För jag har inte gjort nåt onormalt som blev lite onykter
  • Anonym (Alkoholkultur)
    Anonym (m) skrev 2026-01-29 17:33:36 följande:
    Vad är egentligen "salongsberusad"? Ett glas vin typ?

Ja, det är ju en bra fråga. Det var därför jag skrev om alkoholkultur i mitt första inlägg. Det finns så många olika referensramar om vad som är normalt och inte när det gäller alkoholkonsumtion.

För min del skulle jag säga 1-2 glas vin. Att det märks som glad, fnittrig, pratsam, lite tramsig och flamsig? Kanske att det snurrar till mer än man tänkt sig när man reser sig upp men inte så man ramlar?

Men jag har sett trådar här på forumet där man fullaste allvar tycker att en hel flaska varje fredag väl inte är så farligt. Det är alltså 4 glas. 

För att undvika konflikter och bråk är det bra att man så att säga har samma referensram. Mycket kring alkoholkultur kommer nog med vad man är uppväxt med. Var det några vin varje helg så är det vad man tycker är normalt.

• Anonym (Alkoholkultur)
    Anonym (Alkoholkultur) skrev 2026-01-30 06:47:55 följande:

Ja, det är ju en bra fråga. Det var därför jag skrev om alkoholkultur i mitt första inlägg. Det finns så många olika referensramar om vad som är normalt och inte när det gäller alkoholkonsumtion.

För min del skulle jag säga 1-2 glas vin. Att det märks som glad, fnittrig, pratsam, lite tramsig och flamsig? Kanske att det snurrar till mer än man tänkt sig när man reser sig upp men inte så man ramlar?

Men jag har sett trådar här på forumet där man fullaste allvar tycker att en hel flaska varje fredag väl inte är så farligt. Det är alltså 4 glas. 

För att undvika konflikter och bråk är det bra att man så att säga har samma referensram. Mycket kring alkoholkultur kommer nog med vad man är uppväxt med. Var det några vin varje helg så är det vad man tycker är normalt.

Några flaskor vin varje helg skulle det stå.
  • Anonym (.)
    Anonym (Full) skrev 2026-01-30 00:01:20 följande:
    .....och varför skulle jag inte passa honom för att jag blev lite onykter?  Han dricker ju själv. Löjligt
    Ofta kommer det fram lite andra sidor av ens personlighet efter ett par glas. Oftast är det inga problem, men just i hans fall verkar han ogilla den sidan av dig. Då är det enklast att bara acceptera att man inte passar ihop och välja att gå skilda vägar.
  • Anonym (m)
    Anonym (Full) skrev 2026-01-30 00:01:20 följande:
    Därför att han klagar så mycket över att du inte var som han trodde. 
  • Anonym (ja)
    Anonym (m) skrev 2026-01-29 23:26:46 följande:
    Jag tycker det framstår som att han tigger om att du ska krypa för honom och be om förlåtelse och försäkra att du kommer ändra dig för hans skull. En riktig man som inser att dejten inte passade honom går bara vidare och gnäller inte på det där sättet. Fy så oattraktivt.
    Jaa, tyvärr vanligt bland osäkra/manipulativa människor. De letar ett fel hos en, får en att må dåligt, för att de senare ska kunna köra en "tänk vilken tur du har som får vara med mig TROTS att du är sån där bla bla". Släpp den här snubben TS!
  • Anonym (???)

Att råka dricka för mycket kan hända vemsomhelst. Att hålla på att skamma och försöka skapa ångest hos ts, dessutom efter att de har haft sex, handlar om något annat. Hans beteende är inte normalt..

• molly50
    Anonym (Full) skrev 2026-01-29 13:22:57 följande:
    Nu är han osäker om han vill ses igen 🙄
    Då är det kanske lika bra att inte ses mer om han tvekar så. Det känns ju inte som att ni har fått en bra början.
  • molly50
    Anonym (Full) skrev 2026-01-29 22:51:05 följande:

Han ältar fortfarande detta! Ikväll skrev han; " Jag är så ledsen att du inte var som jag trodde. Jag har svårt att släppa det"

Då blev jag irriterad på riktigt o tänkte nu får det fan räcka.
    Är jag jordens första människa som blir lite full??

Jag var ändå nykter nog att gå till sängs, borsta tänderna, ha sex

Jag var inte redlös

Ringde upp honom på facetime och lät väl så irriterad som jag var att han fortfarande ältar det där!!!!!

Han tittar på mig o frågar:  Är du full?     (!!!!!!)

Nä verkligen inte sa jag!

Jag tänkte du är så aggressiv 

😡

Om han inte kan släppa det här efter 2 veckor så är han ändå inget att ha.
    Han får väl gå vidare och träffa någon annan som passar honom bättre då.
    Och även du. Jag hoppas du avslutade ert dejtande.
Svar på tråden Arg på mig - blev för full