Underhåll hyres

Är detta ett problem eller bara estetiskt? Tänker om det kommer in fukt in i träet?

Svårt att se vad kladdet är?? Om brädet inte sticker ut och håller tätt och vatten kan komma in i ytterväggen är det nog inte bara estetiskt. Om jag ägde huset skulle jag tveklöst byta ut plåten.
Svårt att se vad kladdet är?? Om brädet inte sticker ut och håller tätt och vatten kan komma in i ytterväggen är det nog inte bara estetiskt. Om jag ägde huset skulle jag tveklöst byta ut plåten.
Om det är färgen du menar så är det ett problem. Träet kommer till slut ruttna. Det är ju ingen akut fara för insidan av huset men till slut kommer det ju till en punkt där träet inte går att rädda och man får byta ut det eller hela fönstret. Men är träet friskt nu så tar det ju några år. Särskilt om det finns ett tak över som täcker.
Är fönstret i sydligt läge bör man agera snabbare än om det är i norr.
Ser ut som is, men utåt ser det ut som snö eller annat.
Sen fönstret ser inte ut må så bra, träet under fönsterblecket ser ut som tappat en hel del färg.
List som går upp åt ser ut att närma sig att börja tappa en hel del färg och aknske ett mer framtida problem.
Hmm, men är osäker med fönsterblecket, för det borde inte vara trä där.
Så det är nog fönsterbleck ända ut, och om så, så är ju inte det nått problem, bara fult.